Laivas išplaukė visiškai užpildytas, panašus vaizdus bus ir artimiausiomis dienomis.
Apie reiso atgaivinimą buvo paskelbta dar pernai pavasarį – sumanymo ėmėsi viešoji įstaiga „Vandens kelias“, kuri šiam tikslui išleido apie 130 tūkst. eurų.
Kauniečiai iš viso įsigijo 3 laivus, tačiau du dar nepritaikyti keleivių plukdymui.
Projektas sulaukė didelio palaikymo ir susidomėjimo, atliktas bandomasis plaukimas, paskelbtos pirmųjų reisų datos ir bilietų kainos, tačiau kilo nenumatytų kliūčių.
Transporto saugos administracija tikino pasigedusi 1963 metais Rusijoje pagaminto laivo klasę patvirtinančio sertifikato. Lietuvoje nėra įmonės, kuri galėtų suteikti sertifikatą, o surasti reikiamus dokumentus kaimyninėje šalyje – tiesiog neįvykdoma užduotis.
Šiemet Susisiekimo ministerija patikslino teisės aktus, kurie formaliai ribojo galimybes plaukioti „Raketos“ tipo laivams, todėl neliko kliūčių užbaigti techninių dokumentų tvarkymo procedūras.
Praėjusią savaitę įvyko bandomasis plaukimas, kuris buvo sėkmingas.
„Raketa“ iš Kauno į Nidą plukdys ketvirtadieniais, penktadieniais ir šeštadieniais, į Kauną – ketvirtadieniais, penktadieniais bei sekmadieniais.
Pigiausias bilietas suaugusiam keleiviui kainuos 51 eurą į vieną pusę. Laivas talpina 58 žmones.
Viešosios įstaigos „Vandens kelias“ vadovas Nerijus Šilgalis paskelbė, kad blietai į visus reisus iki Joninių bus parduodami po 29 eurus.
„Per pirmąją bilietų prekybos valandą buvo nupirkta apie 100 bilietų“, – džiaugėsi N.Šilgalis. Pasak jo, susidomėjimas šiuo reisu yra neįtikėtinai didelis, darbuotojai nespėja atsakinėti į paklausimus.
Noras prisiminti jaunystę ir išbandyti neįprastą kelionės būdą – taip kalbėjo kalbinti pirmojo reiso keleiviai.
Praėjusią savaitę laivas atliko bandomąjį plaukimą. Jo metu įsitikinta, kad vandens lygis Nemune yra visiškai pakankamas. Laivui plaukti užtenka 70 centimetrų gylio.
Kelionės metu keleiviai galės užsisakyti užkandžių bei gėrimų. Numatytos 6 vietos dviračiams. Gyvūnai gali būti vežami specialiuose narvuose.
Pirmojo reiso metu vyksta ir neįprastos lenktynes. Automobilių ekspertas Vitoldas Milius nusprendė palenktyniauti su „Raketa“ ir išsiaiškinti, kaip greičiau iš Kauno galima pasiekti Nidą – greitaeigiu laivu ar automobiliu.
„Raketa“ iš Kauno į Nidą plaukė beveik 4 valandas, o V.Milius ją aplenkė 40 minučių.
Išlydėti laivo atvykęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis šįkart kelionei nebuvo pasiruošęs, tačiau prisiminė, kad vaikystėje yra plaukęs tokiu ar labai panašiu laivu.
Sovietiniais laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“. Daugiausia jų plaukdavo iš Kauno į pajūrį. Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 metais.
Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, dalis nukeliavo į metalo laužą. Kelis kartus laivybą Nemunu buvo bandoma atgaivinti, tačiau nesėkmingai ir po 2010 metų „Raketų“ Nemune neliko.