Atnaujino darbo organizavimo sąlygas įstaigose: kas keičiasi?
Pranešimas spaudai
2020-06-04 14:06Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) patikslino sąlygas, kaip organizuoti darbą valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose bei jų valdomose įmonėse.
Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo, sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos sprendimu, nuo šiol nebelieka rekomendacijos šiose įstaigose sudaryti sąlygas darbuotojams dirbti nuotoliniu būdu arba organizuoti jų darbą taip, kad būtų užtikrinamas kuo mažesnis kontaktas su kitais žmonėmis.
Darbdaviams nuo šiol taip pat nebereiks matuoti darbuotojų kūno temperatūros, jiems atvykus į darbo vietą.
Įmonės ir įstaigos ir toliau turės užtikrinti, kad jose dirbtų tik darbuotojai, neturintys ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz., karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.) ir darbuotojų sveikata būtų nuolat stebima.
Darbuotojams, kuriems pasireiškia minėti požymiai, turi būti pasiūlyta konsultuotis Karštąją koronaviruso linija arba susisiekti su savo šeimos gydytoju konsultacijai nuotoliniu būdu.
Naujuoju sprendimu, nebelieka reikalavimo darbo vietas įrengti taip, kad tarp darbo vietose sėdinčių darbuotojų būtų ne mažesnis kaip 1 metro atstumas arba darbo vietos būtų atskirtos pertvaromis, taip pat riboti darbuotojų kontaktą, reguliuoti darbuotojų pertraukų laiką, siekiant sumažinti žmonių, kurie vienu metu dalijasi kavine, personalo kambariu ar virtuve, skaičių – nuo šiol bus svarbu užtikrinti, kad darbo vietos ir darbo vietų aplinka atitiktų darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų reikalavimus.
Organizuojant susirinkimus bei pasitarimus patalpoje, rekomenduojama darbuotojams dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones).
Draudžiama dirbti įstaigoje darbuotojams, kuriems privaloma izoliacija, izoliacijos laikotarpiu, išskyrus darbuotojus, dirbančius nuotoliniu būdu arba gavus Nacionalinio visuomenės sveikatos centro leidimą.
Ir toliau išlieka reikalavimas įstaigos lankytojus aptarnauti užtikrinant saugos priemones: apriboti darbuotojų fizinį kontaktą su lankytojais, jei įmanoma išlaikant ne mažesnį nei 1 metro atstumą arba atskiriant darbo vietą nuo lankytojo pertvaromis. Jei nėra pertvaros, turi būti užtikrinta, kad ir darbuotojai, aptarnaujantys įstaigos lankytojus, ir lankytojai dėvėtų nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.
Prie įėjimo į įstaiga turi būti pateikta informacija apie lankytojų asmens higienos laikymosi būtinybę (rankų higiena, kosėjimo, čiaudėjimo etiketas ir kt.), taip pat apie tai, kad įstaigoje neaptarnaujami lankytojai, turintys ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymių (tokių kaip karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas).
Turi būti sudaryta galimybė tinkamai darbuotojų ir lankytojų rankų higienai ir (ar) dezinfekcijai – prie įėjimo į įstaigą ir tualeto bei vonios kambarius gerai matomoje vietoje pakabinti darbuotojų ir lankytojų rankų dezinfekcijai skirtą priemonę, rankų plovimo ir (ar) dezinfekcijos vaizdines rekomendacijas.
Darbo patalpos turi būti vėdinamos ne rečiau kaip 1 kartą per valandą. Dažnai liečiamus paviršius (durų rankenos, elektros jungikliai, kėdžių atramos ir kt.) rekomenduojama valyti paviršiams skirtu valikliu kaip galima dažniau, bet ne rečiau kaip 2 kartus per dieną.
Kitą aplinkos valymą ir dezinfekciją rekomenduojama atlikti vadovaujantis Rekomendacijomis dezinfekcijai sveikatos priežiūros įstaigose ir ne sveikatos priežiūros patalpose (ne sveikatos priežiūros sektorius, įtarus ar patvirtinus COVID-19 atvejį)