Pateikė rekomendacijas, kaip pasiruošti darbuotojų grįžimui į darbą

2020 m. gegužės 14 d. 13:49
Švelninant karantino ribojimus ir darbuotojams planuojant grįžti į nuolatines darbo vietas, reikia pasirūpinti tinkamu darbo vietų paruošimu bei sutvarkyti darbo procesus taip, kad būtų užtikrinta ir darbuotojų, ir lankytojų sauga bei sveikata. Valstybinė darbo inspekcija parengė rekomendacijas dėl darbo vietų įrengimo ir jų saugumo užtikrinimo, grįžtant dirbti po karantino.
Daugiau nuotraukų (2)
Saugiausiai ir toliau dirbti nuotoliniu būdu, tačiau, jei būtina grįžti į biurą, pirmiausia reikėtų peržiūrėti darbo tvarkos taisykles, darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijas, nuotolinio darbo organizavimo tvarką bei įvertinus situaciją numatyti pakeitimus, pvz., ar ir kaip darbuotojai privalo naudoti darbdavio suteiktas asmenines apsaugos priemones; ar ir kaip bus vykdoma darbuotojų sveikatos stebėsena; kokie veiksmai bus atliekami, jei įmonės darbuotojui būtų nustatytas COVID-19.
Rekomendacijos darbo vietoms biuruose
Organizuokite darbą taip, kad tarp darbuotojų būtų įmanoma išlaikyti bent 1 metro atstumą vienas nuo kito, išskyrus atvejus, jeigu tarp darbo vietų yra įrengtos pertvaros. Trūkstamas darbo vietas įrenkite posėdžių salėse, poilsio zonose, kad kuo mažiau darbuotojų dirbtų toje pačioje patalpoje. Apsvarstykite galimybę atnaujinti darbą etapais, pvz., kad pirmąsias dvi savaites biuro patalpose dirbtų ne daugiau kaip 50 procentų visų darbuotojų. Sudarykite grafiką, kurie darbuotojai, kuriomis dienomis ir valandomis dirbs fizinėse darbo vietose, o kurie – nuotoliniu būdu. Susirinkimus organizuokite nuotoliniu būdu. Pagal poreikį darbuotojus aprūpinkite vienkartinėmis pirštinėmis, vienkartinėmis medicininėmis kaukėmis, respiratoriais, veido skydeliais, apsauginiais akiniais bei mokykite darbuotojus tinkamai naudoti asmenines apsaugos priemones. Vėdinkite patalpas. Pasirūpinkite, kad nuolatos būtų dezinfekcinių ir asmens higienos priemonių. Stebėkite darbuotojų sveikatą ir užtikrinkite, kad biure dirbtų tik sveiki darbuotojai. Informuokite darbuotojus apie pokyčius ir pasirūpinkite, kad prieš jiems sugrįžtant į darbą, šie būtų supažindinti su nauja tvarka.
Rekomendacijos lankytojų aptarnavimui
Informuokite lankytojus, kokių taisyklių jiems privalu laikytis norint apsilankyti Jūsų įstaigoje (pvz., dėvėti apsaugines veido priemones, laikytis asmens higienos). Sudarykite galimybę lankytojams dezinfekuoti rankas, turėkite rankų dezinfekcijai skirtų priemonių. Lankytojų aptarnavimui numatykite ir, jeigu reikia, įrenkite atskiras patalpas, kuriose būtų užtikrinamas saugus ne mažesnis kaip 10 kv. m. patalpos plotas arba vienu metu būtų aptarnaujamas vienas lankytojas. Kontroliuokite, kad lankytojai laikytųsi saugaus atstumo vienas nuo kito (ne mažesnio kaip 1 metro atstumo vienas nuo kito).
Planuokite, kad vieno lankytojo aptarnavimas netruktų ilgiau kaip 20 min. Planuokite susitikimus taip, kad po kiekvieno lankytojo apsilankymo būtų pakankamas laiko tarpas patalpoms išvėdinti, dezinfekuoti stalų ir kitus paviršius. Užtikrinkite, jog darbuotojai, kurie aptarnauja lankytojus, dėvėtų medicinines veido kaukes ar kitas veido apsaugos priemones, pirštines, išlaikytų bent 2 metrų atstumą tarp savęs ir lankytojų.
Nustatęs tokį darbo procesą, kad darbe būtų sumažinta COVID-19 ligos grėsmė, darbdavys turi ir efektyviai kontroliuoti, kaip nustatytų taisyklių laikomasi.
Visiems vienodų taisyklių nėra, tačiau minėtų rekomendacijų laikymasis padėtų saugiai ir sklandžiai grįžti į biurus bei saugiai vykdyti veiklą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.