This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Nuo kitos savaitės leis teikti daugiau grožio paslaugų – skelbia, kuo galėsime pasilepinti

Pranešimas spaudai

 Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.
Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų.

Nuo gegužės 18 d. bus leidžiama teikti daugiau grožio paslaugų. Plaukų, veido, kūno ir nagų priežiūros, tatuiravimo, ilgalaikio makiažo, papuošalų vėrimo, soliariumo ir kt. paslaugos galės būti teikiamos tik užtikrinus visapusišką darbuotojų ir klientų apsaugą nuo koronaviruso infekcijos (COVID-19).

Tuo tikslu sveikatos apsaugos ministras, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas Aurelijus Veryga patvirtino būtinąsias sąlygas grožio paslaugas teikiančioms vietoms ir jų darbuotojams.

Grožio specialistai įpareigojami teikti paslaugas taip, kad klientui būtų skiriamas ne mažesnis kaip 10 kv. metrų paslaugų teikimo patalpos plotas arba vienu metu paslauga būtų teikiama ne daugiau kaip vienam žmogui. Taip pat privalu užtikrinti, kad tarp paslaugų teikėjų darbo vietų būtų ne mažesnis kai 2 metrų atstumas. Jeigu tokio atstumo užtikrinti negalima, leidžiama dirbti tik kas antroje darbo vietoje.

Paslaugų teikėjų darbas turėtų būti organizuojamas taip, kad kuo daugiau darbuotojų laikytųsi saugaus atstumo vienas nuo kito, klientų ir lankytojų (daugiau nei 2 metrų atstumu, trumpiau nei 15 min.) arba nekontaktuotų. Jeigu dirbama pamainomis, pagal galimybes organizuoti darbuotojų, paslaugų teikėjų pamainų pasikeitimą išlaikant saugų atstumą ar be kontakto.

Į paslaugos teikimo vietą turi būti įleidžiami tik apsaugines kaukes arba apsaugines veido priemones dėvintys klientai ir kiti lankytojai. Rekomenduojama skatinti klientus atsiskaityti ne grynaisiais pinigais.

Prie įėjimo į paslaugų teikimo vietą būtina pateikti aktualią informaciją, kad paslaugų teikimo vietoje nerekomenduojama lankytis rizikos grupės žmonėms (vyresnio nei 60 m. amžiaus ar sergantiems lėtinėmis ligomis), taip pat apie klientų asmens higienos laikymosi būtinybę (rankų higiena, kosėjimo, čiaudėjimo etiketas ir kt.).

Tai pat reikia tinkamai pasirūpinti klientų ir kitų lankytojų rankų higiena ir (ar) dezinfekcija – prie įėjimo į paslaugų teikimo patalpą ir sanitarinį mazgą gerai matomoje vietoje pakabinti rankų dezinfekcijai skirtą priemonę, esant galimybei prie įėjimo į sanitarinį mazgą padėti vienkartinių pirštinių.

Kai dėl procedūros pobūdžio klientas negali dėvėti kaukės ir paslaugos ar procedūros klientui atliekamos veido, kaklo, krūtinės srityje, grožio specialistas privalo dėvėti vienkartinę medicininę (chirurginę) kaukę ir apsauginį veido skydelį, arba respiratorių FFP2 ir apsauginius akinius.

Apsauginius akinius, apsauginį veido skydelį grožio specialistas turi dezinfekuoti arba keisti po kiekvieno kliento. Jei naudojama vienkartinė medicininė (chirurginė) kaukė, ją keisti privalu po kiekvieno kliento.

Be to, svarbu laikytis griežtos rankų higienos: ne rečiau kaip kas 2 val. plauti rankas skystu muilu ir šiltu tekančiu vandeniu, dezinfekuoti jas specialiomis rankų dezinfekcinėmis priemonėmis, vengti liesti rankomis veidą, akis, nosį, burną ir kt., laikytis kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo.

Patalpas grožio paslaugas teikiantys darbuotojai privalo vėdinti ne rečiau nei 1 kartą per valandą, paviršius, prie kurių tiesiogiai (oda, plaukai) liečiasi klientas (pavyzdžiui, praustuvės, kėdės, atramos galvai ir kt.), ir paviršius darbo vietoje, ant kurių dedami instrumentai ir kitos darbo priemonės, dezinfekuoti po kiekvieno vartotojo. Dėl to labai svarbu ir planuoti savo laiką – dezinfekcijai užtikrinti tarp klientų turi būti ne mažesnis kaip 15 min. laikotarpis.

Kitą aplinkos valymą ir dezinfekciją atlikti vadovaujantis rekomendacijoms, skirtomis ne sveikatos priežiūros sektoriui, įtarus ar patvirtinus koronavirusui.

Itin svarbu nuolat stebėti savo ir kitų darbuotojų sveikatą. Nevykti į darbą ir nedirbti turint viršutinių kvėpavimo takų ligų, ūmių žarnyno infekcijų ir kt. susirgimų požymių (pvz., karščiavimas 37,3 °C ir daugiau, sloga, kosulys, čiaudulys, pasunkėjęs kvėpavimas, viduriavimas, vėmimas ir pan.).

Jei minėta simptomatika pasireiškia darbe, privaloma nedelsiant nusišalinti nuo darbo, konsultuotis Karštąja koronaviruso linija tel. 1808 arba susisiekti su savo šeimos gydytoju konsultacijai nuotoliniu būdu.

Sužinojus apie nustatytą koronoviruso infekciją arba paslaugų teikimo vietos administracijai iš paties darbuotojo gavus informaciją apie jam nustatytą koronavirusą, apie tai informuoti Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą (NVSC), bendradarbiauti su NVSC nustatant sąlytį turėjusius žmones ir jiems taikant 14 dienų izoliaciją.

Dirbti izoliacijos laikotarpiu griežtai draudžiama. Taip pat nerekomenduojama, kad paslaugas teiktų rizikos grupei priklausantys darbuotojai.