Naująją grožio salonų darbo tvarką ir saugos reikalavimus pamačiusios lrytas.lt skaitytojos pasakoja, kad pokyčių – nemažai.
Griežta tvarka
Pirmadienį pas pedikiūro meistrę Vilniuje apsilankiusi lrytas.lt skaitytoja Giedrė pasakojo apie grožio salono darbuotojos nuostabą dėl ne visoms įmonėms taikomų vienodai griežtų reikalavimų.
„Specialistė, laikydamasi nurodymų, daro didelius tarpus tarp klienčių – jai viską reikia dezinfekuoti, paruošti kitai klientei. Žinoma, prie durų buvau paprašyta dezinfekuoti rankas.
Meistrei sunku buvo įsivažiuoti – sako, kad „rankos žino, ką daryti, bet galva iki galo nedirba“.
Moteris svarstė, kodėl grožio salonų darbuotojos net negali pavaišinti klienčių kava, kai, pavyzdžiui, parduotuvėse matuojantis drabužius (tarkime, matuojantis golfą) nusiimama kaukė, ant drabužių lieka pėdsakai“, – pasakojo lrytas.lt skaitytoja.
Grožio salono darbuotoja pripažino – jau susidarė norinčiųjų eilės, darbuotojos į norinčiųjų skambučius net nespėja atsakinėt, darbo laikai – perkrauti, nes „visos nori dabar“.
„Šiame salone iš anksto nurodyta, kad jei atvyksiu anksčiau, turėsiu laukti lauke. Negaliu atsivesti sūnaus – tai draudžiama. Taip pat negausiu kavos, vandens ar panašiai, ant stalo savo atsineštų skysčių negalėsiu laikyti, taip pat negalėsiu naudotis telefonu“, – pasakojo Giedrė.
Kad grožio salonų darbuotojos griežtai laikosi saugumo reikalavimų paantrino ir jau devynerius metus tą patį grožio saloną lankanti vilnietė Goda.
„Visos meistrės salone buvo su pirštinėmis, akiniais ar skydeliais, kaukėmis. Po kiekvieno žmogaus darbuotojos dezinfekuoja kėdę, vietą, kurioje buvo laikoma rankinė, stalą, įrankius, pagalvėles, rankšluosčius. Jei įprastai vienoje eilėje buvo priimamos keturios moterys, tai dabar mes priimamoms po dvi, tarp mūsų – dvi laisvos vietos, tad tikrai buvo užtikrintas saugumas.
Salonas visada būdavo pilnas – penkios moterys darosi manikiūrą, dvi – pedikiūrą, tai šiuo metu įmanoma vietas suteikti trims moterims – dviems manikiūrui, ir vienai – pedikiūrui.
Tiesa, kadangi jos nedirbo pusantro mėnesio, darbuotojos minėjo, kad buvo neįprasta grįžti į darbą – jautėsi, tarsi ranka atprato, darbas vyko lėčiau“, – kalbėjo lrytas.lt skaitytoja.
Baugina pranešimai apie pažeidimus
Tik atvykusi į Kaune įsikūrusį grožio saloną, lrytas.lt skaitytoja Kamilė buvo tikra, kad sumaišė savo rezervacijos laiką – salonas buvo užtrauktomis užuolaidomis, durys užrakintos.
„Tačiau tada pamačiau manikiūro specialistės žinutę, kad „kai ateisite, paskambinkite, atrakinsiu duris“.
Specialistė paaiškino, kad taip daro dėl dviejų priežasčių – pirmiausia, siekia saugumo: priima tik jau pažįstamus klientus, naujai iš gatvės užklydusiųjų šiuo metu priimti nenori.
Taip pat dėl itin pagausėjusių grožio salonų patikrinimų – nors moteris jau kelerius metus visada dirbo su pirštinėmis ir kauke, tačiau tikrinimai vis tiek kelia nemenką baimę – vieni specialistai kalba, kad tikrintojai gali naudotis situacija ir „rasti“ pažeidimų ir ten, kur jų nėra, kiti darbuotojai baiminasi, kad galėjo netinkamai interpretuoti nurodymus, ne visus juos rasti“, – darbuotojų nuogąstavimais pasidalijo Kamilė.
Specialistams nerimą kelia ir viešojoje erdvėje vis girdimi pasakojimai, kaip, pavyzdžiui, policija nubaudė miške be kaukės bėgiojusį žmogų.
Vienintelis reikalavimas, kuris Kamilei manikiūrą dariusiai specialistei apsunkino darbą, buvo skydelis: „Ir kaukė, ir akiniai ir dar skydelis – šiek tiek nepatogu“.
Tuo metu palyginti, ar užimtumas iš tiesų gerokai išaugo, specialistei sunku – gegužė visada buvo tas mėnuo, kai pagausėja klientų – moterys pradeda ruoštis vasarai, padaugėja norinčiųjų pedikiūrų.
„Tačiau kai tik buvo aišku, kad atnaujinsime darbą, visi šios savaitės laikai užsipildė per kelias valandas“, – pasakojo moteris.
„Vienintelis dalykas, kas šį kartą buvo kitaip – specialistė atidžiau stebėjo laiką, tuo pačiu greičiau stengėsi dirbti, kad man netektų susitikti su kita kliente, ir ji spėtų išvėdinti patalpas“, – pridūrė ji.
Kaune įsikūrusi specialistė teigė kainų didinti neplanuojanti. Moteris taip pat teigė nustebusi Vyriausybės numatytą paramą dirbantiems savarankiškai gavusi anksčiau, nei tikėjosi.
Galimos ne visos paslaugos
Nuo pirmadienio savo klientams duris atvėrė kirpyklos ir nagų priežiūros salonai, tačiau aptarnauti klientus jie gali tik laikydamiesi jiems skirtų reikalavimų ir rekomendacijų.
Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos sprendimu klientams gali būti teikiamos šios nagų priežiūros paslaugos: rankų ir kojų nagų manikiūras, lakavimas (įskaitant gelinį), pedikiūras, dirbtinių nagų priauginimas ir kt. nagų pagražinimas.
Kirpyklos ir nagų priežiūros salonai savo paslaugas gali teikti tik ribodamos klientų srautus. Vienam klientui turės būti užtikrintas ne mažesnis kaip 10 kv. m. plotas arba vienu metu paslaugos galės būti teikiamos tik vienam žmogui.
Į paslaugų teikimo vietas galės būti įleidžiami tik tie klientai ir kiti lankytojai, kurie dėvės apsaugines kaukes ar kitas apsaugines veido priemones.
Teikdamas paslaugas personalas turi dėvėti apsaugines kaukes ir apsauginius akinius arba apsaugines kaukes ir apsauginius veido skydelius, mūvėti vienkartines pirštines.
Patalpas, kuriose dirbama, rekomenduojama vėdinti ne rečiau nei kartą per valandą, darbo vietą dezinfekuoti pabaigus aptarnauti kiekvieną klientą. Kad būtų tinkamai dezinfekuota aplinka, aptarnaujant klientus rekomenduojama daryti bent 15 minučių pertrauką.