„COVID-19 pandemija įnešė labai daug pokyčių į žmonių gyvenimą. Darbo iš namų derinimas su vaikų priežiūra ir buitimi ar drastiškas socialinių kontaktų apribojimas – tai tik keli iššūkiai, su kuriais šiandien susiduria kiekvienas iš mūsų. Natūralu, kad pandemijos metu esame susirūpinę savo ir savo artimųjų saugumu, sveikata ir gerove, nesame tikri, kaip atrodys ateitis ir su kokiais papildomais rūpesčiais teks susidurti. Todėl užtiktinome, kad mūsų darbuotojams nereikėtų nerimauti ir jie būtų garantuoti tiek dėl savo darbo vietos, tiek ir dėl finansinio stabilumo," – sako Mindaugas Dacys, bendrovės generalinis direktorius Baltijos šalims.
Lietuvoje, kaip ir kitose šalyse, kuriose veikia „Philip Morris International“ padaliniai, įmonė įsipareigoja išlaikyti darbo vietas ir nenutraukti darbo santykių su darbuotojais įmonės iniciatyva. Be to, visame pasaulyje buvo sustabdyti bet kokie restruktūrizacijos planai.
Kompanija taip pat įsipareigojo mokėti pilną fiksuotą darbo užmokestį tiems, kurie šiuo metu dėl įvairių priežasčių negali pilnai arba iš dalies atlikti savo darbo funkcijų. Tai galioja turintiems nedarbingumą dėl ligos, vaikų priežiūros ar saviizoliacijos bei asmenims, priklausantiems padidintos rizikos grupei ar sergantiems lėtinėmis ligomis. Visiems jiems krizės metu kompanija kompensuos skirtumą tarp socialinio draudimo (ligos ar slaugos) išmokos ir jų bazinio atlyginimo. Besilaukiančioms moterims ir vyresniems nei 60 metų amžiaus žmonėms, kurie dėl darbo pobūdžio negali dirbti nuotoliniu būdu, darbdavio sprendimu nurodyta nevykti į darbą ir likti namuose. Jiems taip pat mokamas pilnas atlyginimas.
Siekdama atsidėkoti darbuotojams, kurių susitelkimas padėjo užtikrinti fabriko Klaipėdoje veiklos tęstinumą šiuo laikotarpiu, kompanija išmokės vienkartines 540 eurų (neatskaičius mokesčių) premijas visiems, kurie dėl savo darbo pobūdžio privalo būti darbo vietoje. Taip pat visi fabriko darbuotojai pandemijos metu yra maitinami nemokamai, o 50 maisto davinių kiekvieną dieną „Philip Morris Lietuva“ pristato į senelių namus ir neįgaliems žmonėms.
M. Dacio teigimu, įmonės darbuotojams Baltijos šalyse dar iki ekstremalios situacijos paskelbimo buvo sudarytos sąlygos dirbti iš namų. Taip buvo ne tik minimalizuotos jų kontaktų su kitais asmenimis galimybės, bet ir užtikrintos sąlygos rūpintis savo vaikais, negalintiems lankyti uždarytų ugdymo įstaigų.
Kompanija taip pat rūpinasi savo darbuotojų saugumu nedarbo metu – visiems jiems Baltijos šalyse buvo suteikti asmeniniai apsaugos rinkiniai, kuriuose galima rasti apsaugines kaukes, dezinfekcinį skystį, muilą, rankų kremą..
„Darbuotojų jų ir jų šeimos narių sveikata ir saugumas – pagrindinis mūsų prioritetas. Nuolat informuojame kolegas apie darbo organizavimo pakeitimus, diegiamas priemones bei priimamus sprendimus“, – sako M. Dacys. Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad prieš porą savaičių atliktos darbuotojų apklausos rezultatai rodo, jog 96 proc. darbuotojų Lietuvoje mano, kad šios krizės metu kompanija jais tinkamai rūpinasi.
„Philip Morris International“ įsipareigojimai savo darbuotojams yra dalis plačios paramos programos, skirtos bendruomenėms, paveiktoms COVID-19 krizės visame pasaulyje. Kompanija aktyviai kovoja su pandemija nuo pat protrūkio pradžios, kurdama ir skatindama įvairias iniciatyvas daugiau negu 60 valstybių, kuriose vykdo savo veiklą.
Be to, kompanijos darbuotojai daugelyje šalių savanoriškai padeda vyresnio amžiaus, mažas pajamas gaunantiems ir kitiems socialiai pažeidžiamiems gyventojams, o kai kuriose gamyklose yra gaminamos apsauginės kaukės ir rankų dezinfekavimo priemonės, skirtos vietos bendruomenių poreikiams.
Iki šiol kovai su pandemija „Philip Morris International“ yra nusprendusi skirti daugiau kaip 24 mln. dolerių. Kompanija ketina didinti paramą, atsižvelgdama į bendruomenių poreikius.