Milžiną atplukdė iš Rygos
Pirmadienį, balandžio 6-ąją, dokas, kurio ilgis siekia 200 metrus, o plotis – 36 metrus, įplukdytas į Klaipėdos uostą ir pastatytas VLG antrinės įmonės „Vakarų laivų remontas“ (VLR) krantinėje.
Didžiulis dokas nupirktas iš Rygos uoste įsikūrusios laivų remonto įmonės.
„Pirmiausiai šis milžinas bus remontuojamas. Mums užtenka specialistų, techninių pajėgumų, kad šis įrenginys per tris mėnesius būtų sutvarkytas taip, kad galėtų priimti laivus“, – kalbėjo VLR direktorius Andrius Valantiejus.
VLG rengiasi naujam savo veiklos etapui. Naujos galimybės atsivers, kai pietinėje Klaipėdos jūrų uosto dalyje bus išgilinta Malkų įlanka, kurioje išrikiuoti laivų remonto dokai, veikia kitų krovos įmonių terminalai.
Įgyvendinus šį ne tik Klaipėdos uostui, bet ir visai Lietuvos ekonomikai reikšmingą projektą, Malkų įlankoje stovės trys VLG plaukiojantys dokai. Du iš jų bus skirti didžiakrūvių „Panamax“ ir „Aframax“ tipo laivų remontui.
Veriasi naujos galimybės
Prieš ketverius metus VLG įsigijo dar vieną galingesnį 235 metrų ilgio ir 45 metrų pločio plaukiojantį doką – didžiausią Baltijos šalyse. Jis jau modernizuotas ir parengtas darbui Malkų įlaikoje numatytoje vietoje.
Kol Malkų įlanka tvarkoma, šis milžinas laikomas kitos VLG antrinės įmonės „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ teritorijoje. Šalia jo prišvartuotas kiek mažesnis iš Rygos uosto ką tik atplukdytas dokas.
Didžiausiam daugiašakiam Estijos pramonės koncernui „BLRT Grupp“ priklausanti VLG – eksportuojančių įmonių grupė. Visuose uostamiesčiuose remonto ir statybos pramonė šiuo metu dirba permainingos globalios ekonomikos, paaštrėjusios konkurencijos aplinkoje.
„Užbaigus Malkų įlankos infrastruktūros plėtros ir tvarkymo projektą, laivų remonto ir statybos sektoriui atsivertų naujų galimybių aptarnauti „Panamax“ laivus. Apie tai svajota ir galvota ketvirtį amžiaus“, – kalbėjo VLG grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Padėtis pasaulio rinkoje šiuo metu rinkoje nėra itin palanki remontininkams – jūrų transporto ir logistikos įmonės atsisako senstelėjusių, mažesnės talpos prekybos laivų, stengiasi įsigyti naujų, didesnių. Tokiems atnaujinti reikia modernesnių ir galingesnių techninių pajėgumų.
Malkų įlanka dar tvarkoma
Susidūrę su naujais iššūkiais klaipėdiečiai rankų nenuleidžia, bet ne viskas priklauso vien nuo jų iniciatyvų ir pastangų. VLG savininkai ir specialistai laukia Malkų įlankos tvarkymo projekto pabaigos, o jis jau ne kartą strigo dėl įvairiausių priežasčių.
Projektą organizuoja ir finansuoja KVJU direkcija, ištisus metus dirbusi be nuolatinio vadovo. Ką tik susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus paskirtas naujasis generalinis direktorius pakeitė šias pareigas laikinai ėjusį Vidmantą Paukštę.
Prie Klaipėdos uosto vairo stojo Lydos Lubienės valdomo koncerno „Achema“ įmonėje „Klasco“ daug metų dirbęs Algis Latakas, nurungęs dvylika kitų pretendentų, tarp jų ir laikinojo vadovavimo strateginės reikšmės valstybinėms įmonėms rekordininku tapusį klaipėdietį V.Paukštę.
A.Šileika tikisi, kad darbai Malkų įlankoje nenustos: „Mūsų tikslas – stiprus laivų remonto centras Klaipėdoje. Nauji pajėgumai pritrauktų daugiau užsakovų, kurtume pridėtinę vertę, naujas darbo vietas“.