Vyriausybė ieškos būdų, kaip padėti žiniasklaidai: planuoja įsigyti paslaugų

2020 m. balandžio 2 d. 16:52
Vyriausybė planuoja įsigyti žiniasklaidos paslaugų, apie tai ketinama pranešti kitą savaitę, sako premjero patarėjas ir Visuomenės informavimo grupės vadovas Giedrius Surplys.
Daugiau nuotraukų (10)
„Kitą savaitę bus paskelbta, kaip įsigysime žiniasklaidos paslaugų. Tai nebus parama, tai bus svarbių paslaugų įsigijimas“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė Vyriausybės vadovo patarėjas.
Jis taip pat pridūrė, kad ministerijos įvertins galimybę paankstinti Europos Sąjungos viešinimui skirtų lėšų panaudojimą bei bus įvertinta galimybė aprūpinti žiniasklaidos atstovus asmens apsaugos priemonėmis.
„Tas poreikis bus įvertintas, nes aktyviai dirbantys žurnalistai susiduria su grėsme užsikrėsti koronavirusu“, – teigė premjero patarėjas.
Anot jo, premjeras supranta svarbų žiniasklaidos vaidmenį koronaviruso krizės metu.
„Premjeras puikiai supranta žiniasklaidos svarbą ir sunkią padėtį šiuo metu. Jis pabrėžia, kad žiniasklaidos pagalba skelbiant aktualią informaciją, patarimus gyventojams, perspėjimus dėl COVID-19 yra labai svarbi“, – sakė G. Surplys.
Premjeras Saulius Skvernelis ketvirtadienį nuotoliniu būdu bendravo su žiniasklaidos asociacijų atstovais dėl patiriamų sunkumų esant koronaviruso situacijai Lietuvoje.
Pokalbyje dalyvavo kultūros ministras Mindaugas Kvietkauskas, Lietuvos radijo ir televizijos, interneto žiniasklaidos, nacionalinės spaudos, kultūros periodinių leidinių, nacionalinės rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacijos vadovai ir kitų žiniasklaidos priemonių atstovai.
„Sieksime rasti tarpsektorines skatinimo priemones regioninei ir nacionalinei žiniasklaidai, kultūrinei spaudai. Svarbiausia – ir pačios žiniasklaidos solidarumas ir tarpusavio sutarimas“, – sakė premjeras S. Skvernelis.
Vyriausybė yra priėmusi ekonomikos skatinimo ir pagalbos verslui planą, kuriuo siekiama padėti padengti nuostolius dėl koronaviruso ir įvesto karantino patiriančiam verslui.
Pokalbio metu buvo išsakyti žiniasklaidos prašymai atidėti mokesčius, didinti socialinės reklamos užsakymus, taip pat netaikyti žiniasklaidos priemonėms PVM mokesčio.
Drastiškai krito pajamos
Interneto žiniasklaidos asociacija (IŽA) ir Nacionalinė spaudos asociacija kovo viduryje kreipėsi į šalies prezidentą Gitaną Nausėdą, premjerą Saulių Skvernelį, prašydama atkreipti dėmesį į žiniasklaidos darbą koronaviruso karantino metu.
„Reaguodama į kasdien didėjantį Covid–19 viruso plitimą, asociacija palaiko Vyriausybės veiksmus, skirtus suvaldyti situaciją. Nepriklausomos žiniasklaidos vaidmuo tokioje krizinėje valstybei situacijoje tampa ypač svarbus.
Dar aktyviau nei kasdien dirbame, kad kiekvieną pilietį pasiektų tiksli, patikrinta ir išsami informacija kaip jis turėtų elgtis šiose nekasdienėse situacijose. Deja, viruso pasekmės jau dabar drastiškai atsiliepė nepriklausomos žiniasklaidos pajamoms“, – rašoma asociacijos vadovo Arno Marcinkaus laiške valdžios atstovams.
Prašoma ne tik atkreipti dėmesį, bet ir valstybės pagalbos, bent iš dalies kompensuoti komercines žiniasklaidos priemones.
„Stebime skaitytojų skaičiaus augimą, dirbame visomis išgalėmis siekdami išlaikyti kokybę ir darome viską, kad geriau informuotume žmones. Todėl negalime išplėsti savo skaitmeninių pardavimų, kad kompensuotume kitus finansinius nuostolius.
Tačiau norint išlaikyti nepriklausomą ir aukštos kokybės žiniasklaidą, bus reikalinga valstybės pagalba, bent iš dalies kompensuojant netenkamas komercines žiniasklaidos pajamas“, – rašoma dokumente.
Asociacijos paskaičiavimais, per vieną kovo savaitę buvo atšaukta apie 750 tūkst. eurų, arba 50% kovo – balandžio mėnesių reklamos užsakymų. Prognozuojama, kad artimiausiomis savaitėmis šis procesas tik stiprės.
Interneto žiniasklaidos asociacija vienija naujienų portalus lrytas.lt, DELFI ir 15min.lt.
Sudėtinga situacija ir kaimyninėse valstybėse. Praėjusią savaitę skelbta, jog Latvijos žiniasklaidos sektorius yra atsidūręs ties bankroto riba.
Estijos vyriausybė ketvirtadienį pritarė pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifo elektroninei žiniasklaidai sumažinamas nuo 20 proc. iki 9 proc., kaip koronaviruso pandemijos sukeltos ekonominės krizės padarinių švelninimo priemonei.
Prašo taikyti nulinį PVM 
Žiniasklaidos priemones atstovaujanti organizacija „News Media Europe“ laišku kreipėsi į naująjį Europos Sąjungos (ES) ekonomikos komisarą Paolo Gentiloni. Laiške prašoma kuo skubiau taikyti nulinį PVM tarifą žiniasklaidos priemonėms.
Kaip teigiama laiške, daugelyje Europos šalių ateinančiais mėnesiais greičiausiai smarkiai sumažės reklamos pajamos. Skaičiavimai rodo, kad, priklausomai nuo valstybės, mažėjimai gali svyruoti nuo 30 iki 80 proc. Be abejo, skirtingi rinkos dalyviai bus skirtingai paveikti. Labiausiai nukentės mažesnieji leidėjai.
Todėl prašome leisti valstybėms narėms įvesti nulinį pridėtinės vertės mokesčio tarifą žiniasklaidos leidiniams. Tai suteiktų sektoriui labai reikalingą deguonį ir leistų toliau vykdyti gyvybiškai svarbų vaidmenį“, – rašoma „News Media Europe“ laiške, kurį pasirašė šios organizacijos prezidentas Fernando de Yarza.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.