Terminas „socialinė distancija“ pradėtas linksniuoti užklupus koronaviruso pandemijai. Tai reiškia, kad žmonės turi laikytis dviejų metrų atstumo, kad sumažintų riziką užsikrėsti COVID-19 virusu.
Praėjusią savaitę Brazilijos „McDonald’s“ atskyrė ikoniškąsias auksines arkas ir naują logotipą įdėjo į savo „Facebook“ paskyrą.
Akciją sugalvojusi reklamos agentūra paaiškino, kad nepaisant kai kurių uždarytų restoranų ir laikino išsiskyrimo tarp klientų ir kompanijos, jie „visada gali išlikti kartu“. Brazilijoje „McDonald’s“ galima nusipirkti atsivežimui į namus arba pasiimti pro mašinos langą.
Šis „McDonald’s“ logotipo perkūrimas sukėlė ir neigiamos reakcijos. Pavyzdžiui, JAV kandidatas į prezidentus senatorius Bernie Sandersas trečiadienį „Twitter“ parašė: „Suteikite savo darbuotojams apmokamas ligos atostogas“.
„Coca-Cola“ iškėlė reklamą Niujorko ištuštėjusioje Taims aikštėje, kurioje tarp visų pavadinimo raidžių palikti tarpai. Šalia užrašytas šūkis: „Būti atskirai yra geriausias būdas išlikti sujungtiems“. Įprastai „Coca-Cola“ reklamose yra pabrėžiama meilė ir buvimas kartu.
Savo socialiniuose tinkluose logotipus perkūrė ir dvi automobilių kompanijos, priklausančios bendram savininkui, „Audi“ ir „Vokswagen“.
„Audi“ atskyrė savo keturis apskritimus trumpame video klipe, kuriame aiškino žmonėms likti namie ir laikytis atstumo. „Volkswagen“ tą patį skatino panašiame video klipe ir atskyrė raides V ir W.
Sporto prekių ženklas „Nike“ nepakeitė logotipo, bet paleido socialinių tinklų kampaniją su savo žvaigždėmis, tarp jų ir NBA krepšininku LeBronu Jamesu ir golfo žaidėju Tigeriu Woodsu.
Dėl socialinės distancijos taisyklių ir didelių susibūrimų draudimo, pastarąsias keletą savaičių nevyksta jokie sporto renginiai. Dėl koronaviruso „Nike“ turėjo uždaryti daug savo parduotuvių. Naujoji kampanija ragina žmones sportuoti viduje.
Dizaino srities atstovai sako, kad perkurti logotipai ir skleidžiamos žinutės, skatinančios laikytis naujų taisyklių, turi pliusų ir minusų.
„Dabartinė globalinė padėtis yra ne juokas. Tai rimti dalykai, – „CNN Business“ sakė Niujorko firmos „Siegel+Gale“ kūrybos direktorius Douglas Sellersas. – Prekių ženklai, kuriantys socialinę distanciją atspindinčius savo logotipus, potencialiai gali sumenkinti problemos rimtumą. Bet verta pažymėti, kiek kūrybos, aistros ir minties įdėta norint padėti, šviesti ir tapti socialinės distancijos judėjimo dalimi“.
„Ad Age“ redaktoriaus Briano Bakerio manymu, prekės ženklams laikas teikti „tikras, reikšmingas paslaugas“, o ne tik perpiešti savo logotipą. Jis paminėjo drabužių kompaniją „Gap“, kuri ligoninėms siuva kaukes.
Taip pat „LVHM“, kuriai priklauso mados pasaulio pažibos „Christian Dior“ bei „Givenchy“ – jie pradėjo gaminti rankų dezinfekatorių.
„Kai matai tokius prekės ženklus kaip „McDonald’s“ ir „Coca-Cola“, kurie iš solidarumo savo logotipuose padarė didesnius tarpus tarp raidžių, lieka tik kartus skonis burnoje“, – sakė B.Bakeris.