Tačiau, prekybininkų teigimu, alkoholiniai gėrimai nebuvo tarp reikalingiausiųjų – alkoholio pardavimai daugelyje šalies prekybos tinklų net sumažėjo.
Perka dezinfekcijai?
Dar prieš kovo 16-ąją, kada šalyje buvo įvestas karantinas, prekybos tinklai skelbė apie beveik 40 proc. išaugusius pardavimus. Tarp paklausiausių prekių – ilgo galiojimo maisto produktai, taip pat mėsa, pieno produktai, duona. Tuo metu alkoholiniai gėrimai nei prieš karantiną, nei jį įvedus nėra tarp prioritetinių prekių.
Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė portalui lrytas.lt teigė, kad pirmąjį savaitgalį, įvedus karantiną, alkoholio pardavimai netgi sumažėjo.
„Lyginant laikotarpį nuo kovo 14 iki 22 dienos, daugiausia alkoholinių gėrimų parduota būtent kovo 14 dieną, šeštadienį. Alkoholinių gėrimų paklausa labiausiai išauga savaitgaliais. Tiesa, šį šeštadienį, palyginti su kovo 14-ąja, alkoholio pardavimai buvo 17 proc. mažesni.
Darbo dienomis kiekiai būna panašūs, vidutiniškai praėjusią savaitę siekė 185 tūkst. vienetų. Dažniausiai kovo 14-22 dienomis buvo perkamas šviesus alus, degtinė ir tamsus alus,“ – įvardijo E.Dapkienė.
Tuo metu prekybos tinkle „Iki“ stebimas nežymus alkoholinių gėrimų pardavimų augimas. Vis dėlto, „Iki“ komunikacijos vadovės Indrės Baltrušaitienės teigimu, tam gali būti kitų priežasčių.
„Pastarąją savaitę stebime nežymų alkoholinių gėrimų kategorijos pardavimų augimą. Labiausiai – beveik trečdaliu – padidėjo stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai. Tikėtina, kad juos žmonės pirko kaip dezinfekcinę priemonę, ruošdamiesi galimam šių prekių trūkumui, su kuriuo jau buvome susidūrę rinkoje.
Kalbant apie pardavimus bendrai, praėjusios savaitės pabaigoje jau matėme mažesnį pirkėjų srautą ir didėjančius jų perkamus krepšelius. Tai rodo, kad žmonės ima vis labiau girdėti rekomendacijas pirkti atsakingai – planuoti pirkinius, apsipirkti ilgesniam laikui ir taip išvengti dažno lankymosi parduotuvėje,“ – situaciją apibendrino I.Baltrušaitienė.
Augo kitų prekių pardavimai
Prekybos tinklo „Norfa“ atstovo spaudai Dariaus Ryliškio teigimu, alkoholio pardavimo pokyčių tinklo parduotuvėse karantino laikotarpiu – nėra.
„Padidėjęs alkoholio pardavimas buvo tada, kai buvo labai stipriai išaugęs ir kitų prekių pardavimas – buvo porą dienų, kai pardavimai buvo išaugę vos ne dvigubai. Dabar viskas daugmaž normalizavosi, ir alkoholio parduodama maždaug tiek pat, kiek iki karantino.
Maisto pardavimas irgi aprimęs, bet jo vistiek parduodama apie 15 proc. daugiau. Tačiau tam yra objektyvios priežastys – visgi anksčiau daug žmonių pietaudavo kavinėse, restoranuose, vaikai valgydavo mokyklose. Dabar dėl karantino jie to nedaro, matyt, valgo namuose. Todėl neišvengiamai žmonės perka šiek tiek daugiau prekybos centruose negu anksčiau“, – kalbėjo D.Ryliškis.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė antrino, jog „srautai šią savaitę jau normalizavosi, pirkėjai ir toliau kviečiami planuoti savo pirkinius iš anksto ir nesilankyti parduotuvėse be reikalo.“
„Rimi Lietuva“ atstovė spaudai Renata Keršienė tikino, kad augant būtinųjų prekių pardavimams, alkoholinių gėrimų pardavimai nebuvo tarp jų.
„Alkoholio pardavimai, kai šalyje buvo paskelbtas karantinas, augo dėl šventinio trečiadienio, kovo 11-osios.
Vis tik, praėjusią savaitę daugiau, palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, didėjo ilgo galiojimo produktų, tokių kaip įvairios kruopos, mėsos konservai, miltai ir jų mišiniai, taip pat – švaros prekių, tokių kaip muilas, pardavimai“, – teigė R.Keršienė.