„Nuo karantino pradžios pradėjo formuotis nauji įpročiai: įprantame dirbti namuose, o visomis prekėmis ir paslaugomis pasirūpinti internetu. Tad nėra netikėta, jog pirkimo srautas šiomis dienomis yra gerokai intensyvesnis, – portalui lrytas.lt teigė „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas. – Kita vertus, darbo prideda ir tai, kad teko imtis įvairių priemonių dėl darbuotojų ir klientų saugumo.
Pavyzdžiui, sandėlyje dirbama 3 pamainomis, kurios darbuotojai tarpusavyje nekontaktuoja, o parduotuves transformuotos į užsakymų atsiėmimo punktus, kuriuose taip pat naudojamos visos reikiamos apsaugos priemonės.“
Visi šie veiksmai reikalauja papildomo darbo, tačiau, „Pigu.lt“ komanda tam pasiruošusi, yra pasirengusi užtikrinti sklandžią visų operacijų veiklą net ir tuo atveju, jei poreikis išaugtų 100 proc. Staigus darbų suintensyvėjimas nėra naujiena – kasmet tokį patiria prieš Kalėdas, todėl žino, ką turi daryti.
Šiuo metu „Pigu.lt“ ieško kelių dešimčių darbuotojų, kurie laikinai papildytų komandas sandėlyje ir užsakymų atsiėmimo punktuose. Tad įmonės atstovas kviečia prisijungti tuos, kurie dėl susidariusių aplinkybių neteko pajamų ir laikinas darbas jiems yra svarbi galimybė. Ir jau dabar iš žmonių susidomėjimo matyti, kad tikrai bendrovė nepritrūks rankų bei užtikrins prekių judėjimą bei kokybišką aptarnavimą.
Ką žmonės daugiausia perka šiomis dienomis ir kaip pasikeitė jų krepšelio turinys?
Natūralu, kad ekstremali situacija lemia kiek kitokius gyventojų poreikius. Labiausiai pastarosiomis dienomis išaugo higienos ir kosmetikos prekių užsakymų skaičius, taip pat daugiau perkama vaikų, kūdikių prekių, žaislų, įvairių buities ir laisvalaikio prekių. Daugiausia to, kas reikalinga nuolatiniam buvimui namuose.
"Užsakymų skaičius kai kuriose kategorijose, pavyzdžiui, mobiliųjų įrenginių ar stambios buitinės technikos, sulėtėjo. Tačiau manome, kad tai – laikina ir šios prekės sandėliuose neužsigulės“, – teigė E.Kačerauskas.
Jis pridūrė, jog užsidarius grožio salonams žmonių poreikis gražiai atrodyti niekur nedingo – tarp pirkėjų populiarėja veido, plaukų kaukės ir kitos panašios kosmetikos priemonės. Kitaip tariant, grožio salonai persikelia į namus.
Vaistinėse šluoja imunitetą stiprinančius preparatus
„Eurovaistinės“ prekyba internetu prasidėjus karantinui išaugo net 65 proc. „Ir tai yra žymiai didesnis augimas nei per vadinamąjį juodajį išpardavimų penktadienį“, – portalui lrytas.lt sakė „Eurovaistinės“ elektroninės prekybos vadovė Justė Levčenkaitė.
Klientai perka viską, – ir paprasčiausius pleistrus ir nereceptinius vaistus skausmui malšinti. Jau net galima išvardinti šių dienų perkamiausių prekių penketuką, jis yra toks: prekės imunitetui stiprinti (maisto papildai, sirupai, žuvies taukai, ėžiuolės preparatai), antiseptinės, dezinfekcinės priemonės, antivirusiniai preperatai ir prevencinės priemonės (nosies purškalai ir kt.), vaistai namų vaistinėlei, angliukas.
Daugiau nei 50 proc. žmonių renkasi pristatymą į namus ir vengia ėjimo į vaistines. Populiarus pasirinkimas ir paštomatai, nes jie lauke ir nėra jokio kontakto
„Tiesa, susiduriame su problema, kad Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) mums neleidžia apmokėti internetu siuntų, kuriose yra vaistų. Savo iniciatyva kreipėmės į SAM ir šiuo metu laukiame atsakymo“, – prisipažino J.Levčenkaitė.
Šiuo metu augimą visose prekių kategorijose fiksuoja ir elektroninės parduotuvės „Gintarinė vaistinė“ vadovai. Labiausiai auga maisto papildų skirtų imunitetui stiprinti higienos priemonių bei nereceptinių vaistų pardavimai.
Daugiau žmonių internetu užsisako ir kosmetikos, ypač įvairių kremų. Šiuo metu visus receptinius ir nereceptinius vaistus galima užsisakyti į vaistinę, kur jie bus pristatyti per dvi darbo dienas.
„Renkantis vaistus mūsų pirkėjai telefonu gali pasitarti su vaistininku ir atlikti elektroninį mokėjimą, todėl nereikia gaišti laiko vaistinėje, šalia kitų žmonių. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad prieš ruošiantis eiti į vaistinę, įsikūrusią prekybos centre, reiktų derintis prie prekybos centro darbo laiko“, – pastebi „Gintarinės vaistinės“ vyriausiasis projektų vadovas Džeraldas Kauneckas.
Uždarė visas savo parduotuves
Užsakymų internetu skaičius, pirminiais duomenimis apie 15 proc. pašoko ir kompiuterinės bei skaitmeninės technikos prekybos tinklo „Skytech“ elektroninėje parduotuvėje.
Tiesa, nėra kažkokio specifinio, vienos konkrečios prekių grupės augimo. Tai daugiau bendra tendencija, galiojanti visam asortimentui. Gal kiek daugiau žmonės renkasi periferines prekes – ausines, pelytes, klaviatūras, monitorius.
„Atsiradus didesniam poreikiui dirbti iš namų, visiems norisi dėl to patirti kuo mažiau nepatogumų, tad stengiamės organizuoti darbo procesą kaip įmanoma mobiliau. Tam gali prireikti įvairių įrenginių, kuriems iki šiol gal ir nebuvo skiriama tiek daug dėmesio.
Priversti daugiau laiko praleisti namuose, pirkėjai greičiausiai sieks atnaujinti ir turimą techniką.
Manau, visa tai ir lemia užsakymų šuolį pirmosiomis karantino dienomis“, – svarsto „Skytech“ komunikacijos vadovė Kristina Gervelė.
Rūpindamasi, tiek klientų, tiek ir darbuotojų bei jų artimųjų sveikata, įmonė nusprendė nerizikuoti ir uždarė visas savo parduotuves ir atsiėmimo taškus. Prekes pristato tik klientams į namus ar paštomatus bei nepriima mokėjimų grynaisiais pinigais. O pristatant siuntas į namus, yra išlaikomas dviejų metrų atstumas tarp kurjerio ir gavėjo, taip siekiant maksimaliai apriboti galimą viruso sklaidą.
Internetu perka ir baldus
Siekdama patenkinti pirkėjų poreikius nacionalinio karantino metu, „Ikea“ keičia savo darbo principus. Bendrovė daugiau dėmesio skirs elektroninei prekybai, teiks naujas paslaugas. Pavyzdžiui, jau nuo šiandien pirkėjams teikiamos nuotolinės konsultacijos internetu ir nemokama „Ikea“ darbuotojų pagalba planuojant reikalingas baldų sistemas, tokias kaip virtuvės baldų komplektai ar spintos.
„Pastebime ženkliai išaugusį apsipirkimą internetu "Ikea.lt" svetainėje, tiek naudojantis pristatymo į namus paslauga, tiek nemokamai atsiimant užsakymus parduotuvėje Vilniuje, prekių užsakymo ir atsiėmimo vietose Kaune bei Klaipėdoje.
Šiuo metu dar per anksti komentuoti, kaip keičiasi pirkėjų elgesys ar užsakymai. Tačiau matome, jog vartotojai perka tiek didesnius baldus ir jų komplektus – spintas, virtuves, tiek mažesnius namų aksesuarus, tekstilę. Pastarosios prekės itin populiarios tarp pirkėjų, kurie renkasi prekių atsiėmimą patys“, – lrytas.lt informavo „Ikea“ Ryšių su visuomene vadovė Baltijos šalims Renata Dantė.
Didžiausioje Baltijos šalyse išpardavimų platformoje „Membershop“, kurioje prekių pasirinkimas itin platus, pastarosiomis dienomis ūgtelėjo kūno priežiūros, kosmetikos, namų ūkio prekių užsakymai, gal mažiau pirko drabužius, avalynę.
„Tačiau jau trečią karantino dieną ir šiame prekių segmente pasiekėme prieš tai buvusių užsakymų lygį, o dar ir plečiame asortimentą – imsime prekiauti maisto produktais, papildais, vitaminais, sporto prekėmis, didiname buitinės chemijos asortimentą.
Kol kas spėjame ir laiku išsiunčiame pirkėjams užsakymus, tačiau ieškome ir naujų sandėlio darbuotojų.
Kol bus karantinas, elektroninė prekyba augs, nes pirkėjai tiesiog neturės pasirinkimo. Tačiau iš kitos pusės mažės perkamoji galia, todėl bus nemažai iššūkių prekiaujantiems ne pirmo būtinumo prekėmis, prabangos prekėmis“, – svarstė bendrovės „Baltijos didmena“, kuriai priklauso „Membershop.lt“ direktorius Marius Radavičius.