Štai kam naudingas karantinas – kuria šimtus darbo vietų, prekes gabens ir taksistai

2020 m. kovo 18 d. 20:07
Pavyko užsisaklyti maisto bei kitų kasdienių prekių elektroninėje parduotuvėje? Per anksti džiūgauti, nes jų teks laukti 3-6 dienas. Maisto išvežiotojai jau suka galvą, kaip per karantiną išplėsti veiklą – prekių lauknešėliams išvežioti kvies ir taksistus.   
Daugiau nuotraukų (5)
Nutraukia veiklą  
Trečiadienio rytą Vilniuje ties SEB banku stabtelėjęs „Snack Box“ autobusiukas iškrovė stirtą dėžių su vaisiais. Tačiau tai paskutiniai apsisukimai – šių prekių pristatymo pagal prenumeratą paslauga stoja.
„Kone 95 proc. mūsų klientų yra įvairių įmonių biurai. Jie užsidarė – mūsų klientai dirba iš namų.
Taigi stoja ir mūsų veikla. Yra tik keletas išlikusių prenumeratorių“, – sakė vaisių užsakymų „Snack Box“ bendrovės „Superbiuras“ vadovas Eugenijus Taurinskas.
Užsakymui – kone savaitė
Tuo tarpu internetinė prekyba šiuo metu – ant bangos.
Startuolio „Greituolis“ sukurta maisto ir kasdienių prekių pristatymo į namus platforma „LastMile“ nepaveža užsakymų srauto.
Pernai liepą startavusios platformos kūrėjai skelbė, kad maistą pagal užsakymą iš „Iki“ parduotuvių klientams gali pristatyti per valandą. Dabar tokią spartą tenka pamiršti.
Pasak „Iki“ prekybos tinklo atstovės Indrės Baltrušaitienės, prekių užsakymams netrūksta, bet jiems įvykdyti reikia labai didelių laiko sąnaudų.
„Yra tam tikras kiekis užsakymų, kurį gali pakelti užsakymų sistema bei kurjeriai. Šie patys jungiasi prie sistemos, ir, pagal užsakymo vietą, surenka prekes iš arčiausiai esančių parduotuvių.
Yra tam tikras sistemos pajėgumas, kurį dabartinė situacija rinkoje smarkiai viršijo. Todėl tenka laukti tam tikrą laiką, kol bus galima užsisakyti prekes“, – aiškino I.Baltrušaitienė.
Jos teigimu, yra tariamasi su programos „LastMile“ kūrėjais – ieškoma sprendimų, ką pakeisti, kad galėtų dažniau ir daugiau prisijungti kurjerių, išvežiojančių prekes.
„Dabar daug žmonių yra laikinai netekę darbo. Jie galėtų pasinaudoti galimybe – ir užsidirbti, ir išvežioti prekes. Savo automobilių neturime, tačiau kurjerių automobiliams nekeliama kokių nors išskirtinių reikalavimų“, – sakė I.Baltrušaitienė.
Šiuo metu platformoje lastmile.lt užsisakius prekes jų tenka laukti 5-6 paras, kol bus suformuotas užsakymas ir pristatytas klientui.
Priėmė daugiau darbuotojų
Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės barbora.lt užsakymų kiekis dar prieš įvedant karantiną padidėjo dešimtį kartų. Ir jis vis dar auga. Ar nepritrūksta prekių?
Pasak parduotuvę valdančios bendrovės „Barbora“ direktoriaus Andriaus Mikalausko, kadangi į „Maximos“ parduotuves maisto tiekimas išaugo, dažniausiai pavyksta suformuoti pilną užsakymų krepšelį.
„Nepaisant ypač išaugusio užsakymų kiekio ir krepšelių dydžio, pristatome daugumą užsakytų prekių. Vis dėlto būna situacijų, kai neįmanoma pristatyti vienos ar kitos užsakytos prekės“, – sakė A.Mikalauskas.
Jo teigimu, dažniausiai užsakymai priimami 3-4 dienoms į priekį. „Jei matome, kad užsakymus galėsime įgyvendinti greičiau, stengiamės dienos metu priimti jų papildomai. Tokiu atveju klientai gauna galimybę pateikti užsakymą net tai pačiai dienai.
Visgi tokį papildymą klientai greitai išperka“, – užsiminė „Barboros“ vadovas.
Jo teigimu, stengiamasi padidinti paslaugos apimtį. Nuo pirmadienio, kai buvo paskelbtas karantinas, iki šiol „Barboroje“ pradėjo dirbti apie 200 naujų žmonių, padedančių surinkti užsakymus bei juos išvežioti.
„Laukiame pastiprinimo – suteiksime darbo ir dieninėje, ir naktinėje pamainoje. Toks poreikis yra, nes daug žmonių ateina iš įmonių, kurių veikla dėl karantino šiuo metu patiria sunkumų“, – sakė A.Mikalauskas.
Ketina plėsti veiklą
Pasak pavėžėjimo paslaugų, paspirtukų nuomos bei maisto į namus tiekimo bendrovės „Bolt Services LT“ direktoriaus Andriaus Pacevičiaus, užsakymų srautas ir taip didėjo iki karantino, o šią savaitę jo augimas yra ypač spartus.
„Maisto pristatymas užsakovams – nauja platforma, bet karantinas augina paslaugos poreikį, nes daug žmonių turi leisti laiką namie.
Maistą pagal tuos užsakymus, kuriuos šiuo metu gauname, dar suspėjame išvežioti laiku. Galėtume vežti ir daugiau, bet kartu reikia ir daugiau kurjerių. Todėl ieškome kitų vežimo galimybių bei verslo partnerių. Nes dabar atsirado ne tik maisto, bet kitų prekių užsakymų poreikis“, – kalbėjo A.Pacevičius.
Kol kas maisto į namus „Bolt Food“ platforma veikia tik Vilniuje. Tačiau, anot pašnekovo, norima išnaudoti ir kitokį prekių gabenimo būdą.
„Mūsų įmonės pavėžėjimo paslauga teikiama visoje Lietuvoje. Todėl svarstome, kad kituose miestuose prekes pagal užsakymus galėtų pristatyti vairuotojai.
Apie tai, kad galime padėti, šnekame ir su Vyriausybe, ir su savivaldybėmis“, – sakė A.Pacevičius.
Šiuo metu „Bolt Food“ pagal užsakymus išvežioja restoranų patiekalus, bet nori taip išplėsti paslaugą, kad kurjeriai galėtų užsakovams pristatyti parduotuvėse supirktas ir maisto, ir buities prekes.
Senbuviai neploja katučių
Nuo 2017-ųjų rudens veikiančios maisto užsakymų į namus platformos „Wolt“ vyriausioji vadybininkė Baltijos šalims Liis Ristal teigė, kad bendras užsakymų kiekis Estijoje, Latvijoje bei Lietuvoje šiuo metu yra standartinis.
„Tiesa, praėjusią savaitę kai kuriuose miestuose jų pagausėjo, bet kai kuriuose jų buvo mažiau nei anksčiau.
Nors yra prognozių, kad „Wolt“ pardavimas smarkiai išaugs, to dar nepajutome.
Toliau stebime savo užsakymų skaičių, tačiau neskubame daryti išvadų – dar per anksti. Nes tokiu metų laiku paklausos augimas mūsų verslui ir taip yra gana būdingas“, – teigė L.Ristal.
Pardavimas vėl auga
Sporto klubai dėl karantino nutraukė veiklą, tad ar išliko sportinės aprangos poreikis?
Pasak aktyviam laisvalaikiui bei sportui aprangą siuvančios bendrovės „Audimas“ vykdomosios direktorės Vestos Krungolcienės, sporto klubų uždarymas, įvedus karantiną, kol kas didesnės įtakos prekių pardavimui „Audimo“ elektroninėje parduotuvėje nepadarė. Mat sporto prekės sudaro ne visą, bet dalį asortimento.
„Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, srautas augo. Kritimą pastebėjome tik kovo viduryje, kai buvo paskelbtas karantinas, bet dabar vėl stebime augimą.
Apskritai pagal prekių pardavimo elektroninėje parduotuvėje tendencijas jau kelerius metus fiksuojame augimą. Pernai ją atnaujinome – investavome į apsipirkimo patirtį gerinančius sprendimus. Tai, palyginti su 2018-aisiais, pardavimą padidino trečdaliu“, – sakė V.Krungolcienė.
Jos teigimu, karantinas kol kas nesutrikdė užsakymų įvykdymo – siuntos klientus pasiekia laiku. Tačiau dėl koronaviruso grėsmės jas rekomenduojama atsiimti savitarnos terminaluose – per karantiną prekės atsiunčiamos nemokamai.
Ragina pirkti internetu
Statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ ėmė raginti klientus apsipirkti internetu – elektroninėje parduotuvėje senukai.lt ir siūlo nemokamai pristatyti prekes į namus ar paštomatus.
Karantino metu „Senukų“ internetinėje parduotuvėje įsigytos prekės klientams bus nemokamai pristatomos į paštomatus, taip pat į namus, jei bendras užsakymo svoris neviršija 20 kg. Siekiant minimalaus kontakto su kurjeriu, šiuo laikotarpiu nebus galimybės už prekes atsiskaityti namuose.
„Nuo pirmadienio esame laikinai apriboję prekybos centrų veiklą. Tačiau visiems klientams sudarome sąlygas saugiai įsigyti prekių internetu ir nemokamai gauti jas į namus.
Tuo tarpu remontu užsiimantys meistrai būtinosiomis statybų medžiagomis ir toliau galės apsirūpinti didmeninės prekybos skyriuose „Proficentras“, – sakė bendrovės „Kesko Senukai“ atstovė Elona Uckutė.
Šiuo metu elektroninėje parduotuvėje Senukai.lt siūloma daugiau kaip 200 tūkst. statybinių medžiagų, remonto bei buities prekių pozicijų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.