Kamikadzėmis vadinami vairuotojai maišo Europą – pasekmės gali pasirodyti visai netrukus

2020 m. kovo 17 d. 19:54
Interviu
Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas sako nematantis problemos, jeigu tarptautinių reisų vairuotojai nesilaiko karantino taisyklių. Nors vežėjams duodamos dezinfekcinės priemonės, niekas neužtikrina, ar grįžę iš rizikingų šalių jie tikrai save izoliuoja.
Daugiau nuotraukų (6)
Žurnalistės Daivos Žeimytės-Bilienės ir Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento R.Austinsko bei Verslo konfederacijos prezidento Valdo Sutkaus pokalbis – „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „24/7“.
– Pone Austinskai, jūs esate tikras, kad saugumo priemonės yra užtikrinamos pakankamai? Mane pasiekė keletas laiškų, rašo ne patys vairuotojai, bet artimieji. Vienas vairuotojų dirba Vokietijoje, kitas – Čekijoje. Vairuotojams yra absoliučiai per mažai informacijos, jie netikrinami – kai keičiasi pamainos, jie pargabenami autobusiukais. Grįžę jie nesiizoliuoja, ir apskritai klausimas – ką daryti? Kaip sako artimieji – jie kaip kamikadzės Europoje, po visus židinius zuja ir yra potencialūs viruso nešiotojai ir užvežėjai į Lietuvą.
– Sąmoningumas mūsų niekados neturėtų dingti. Įmonės, kurios yra atsakingos už savo žmones, verslą, turbūt dirba. Informacija, kuri buvo žinoma prieš savaitę...
– Bet jeigu nėra saviizoliacijos, apie ką mes kalbame?
– Šiai dienai, kiek kalbėjau su kolegomis vežėjais, tikrai yra įdedama dezinfekavimo priemonių, tikrai kalbama.
– Kalbama ne apie dezinfekavimo priemones, o apie žmogų, grįžęs iš Italijos, dabar – Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos. Jis turi dvi savaites sėdėti karantine. To nėra. Kas jam tai turi nurodyti ir pasakyti, jeigu jis pats to nesupranta? Tai darbdavio atsakomybė, nes tai jo darbas.
V.Sutkus: Yra nustatyta tvarka ir ponas Veryga (Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga – red. pastaba) turi nuspręsti, ką jam daryti. Jis turi kompetenciją, valdo situaciją ir turi pasakyti, kokio režimo laikytis. Mes negalime savavališkai veikti.
– Jis pasakė – dvi savaites karantinas.
V.Sutkus: Reiškia, taip ir turi būti.
– Bet taip nėra.
V.Sutkus: Blogai.
– Ministras turi eiti į kiekvieną įmonę ir tikrinti, ar ten yra karantinas?
R.Austinskas: Šie nurodymai tik vakar atsirado.
– Dviejų savaičių izoliacija? Jūs nejuokaukit.
R.Austinskas: Jie vakar įsigaliojo, šiandien ryte buvau pas viceministrę.
– Apie dviejų savaičių karantiną kalba du mėnesius. Tiek, kiek girdime apie virusą.
R.Austinskas: Tikrai tokio dalyko labai sunku laikytis.
– Kiekviena įmonė žino kiekvieną vairuotoją ir kiekvieno vairuotojo maršrutą. Jeigu jis nuvažiavo į Italiją, Vokietiją ar Prancūziją, grįžta, užsiregistruoja, kad buvo šiose šalyse, ir dvi savaites sėdi izoliuoti. To nėra.
R.Austinskas: Visokių yra vežimų. Yra vairuotojai, kurie dirba ir 4, ir 6 savaites išvažiavę iš Lietuvos. Jie grįžta po 6 savaičių.
– Bet vis tiek turi izoliuotis.
R.Austinskas: Taip, izoliuojasi, bet čia yra kitas dalykas. Jeigu vairuotojai yra lietuviai, jie tą inkubacinį periodą gali atlikti namuose ir niekur neiti. Jeigu tas vairuotojas yra užsienietis, trečios šalies, ko gero, išlaikyti juos čia bus sudėtinga. Valstybė ir ministras turbūt irgi aklagatvyje dėl šių klausimų.
– Ką tai reiškia?
R.Austinskas: Jis neturi konkretaus paaiškinimo, kur, atvežus vieną savaitgalį, dėti 5 tūkst. vairuotojų. Mūsų sektoriuje dirba 100 tūkst. žmonių.
– Jie turi būti namuose, nevaikščioti į prekybos centrus.
R.Austinskas: Tada verslas automatiškai papuola į problemą, nes jis negeneruoja pinigų.
– Apie ką mes kalbame: apie visuotinį susikaupimą, atsakingumą ir sveikatą ar apie pinigus?
R.Austinskas: Mes kalbame apie žmonių sveikatos išsaugojimą. Pagrindinis dalykas šiai dienai – išsaugoti žmonių sveikatą.
– Jūsų dabartinė sistema neveikia. Ką galite pasiūlyti?
R.Austinskas: Negaliu pasakyti, kad neveikia, turbūt dalis vežėjų taiko ir išsaugo vairuotojus.
– Jūs sakote – dezinfekcinius skysčius dalina.
R.Austinskas: Čia vienas iš dalykų, kas turėtų būti. Lygiai taip pat mes eidami į darbą, į laidą, nusivalėme rankas dezinfekciniu skysčiu. Čia nėra perteklinis dalykas.
– Jūsų manymu tos, priemonės, kurias taiko vežėjų įmonės, yra pakankamos apsaugoti tiek vairuotojus, tiek jų artimuosius, kai grįžta, visuomenę?
R.Austinskas: Manau, kad užtenka. Pirmas dalykas – savisauga. Eidamas į laidą kalbėjau su mediku, dar kartą paklausiau, kokie simptomai. Simptomai lygiai tokie patys, kaip gripo. Jeigu nejauti šito dalyko, reiškia, tu sveikas.
– Bet jeigu nuvažiavai į Italiją ir grįžai iš jos?
R.Austinskas: Na ir kas. Šiai dienai važiuoja vairuotojai – važiuoja kasdien. Gali būti, kad to vaisiai pasirodys greitai. Gali būti.
„24/7“ – sekmadieniais 16 val. 30 min. ir 21 val. 30 min. per „Lietuvos ryto“ TV.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.