Lietuvos gamintojai teigia, kad Lenkijos žingsnis nepraleisti Lietuvos krovininių automobilių – strateginis. Pasak jų, taip Lenkija savo produkciją į ES šalis eksportuoja be konkurencijos iš Baltijos valstybių.
„Šiuo metu niekas iš Vyriausybės atstovų nekalba apie sustabdytą prekių judėjimą bei sustojusius krovininius automobilius Lenkijos pasienyje. Mūsų šeši krovininiai automobiliai prastovėjo pasienyje 12-15 valandų, ir jie vis dar stovi. Aš šiuo metu kalbu apie trumpo galiojimo prekes, jų galiojimas nuo 14 iki 18 parų.
Tai vėliau mes nebegalime išvežti jų į prekybos centrus. Mes teikiame produkciją pagrindiniams centrams Vokietijoje, Belgijoje, Olandijoje, Italijoje bei visoje Europoje.
Šiuo metu vilkikų eilė yra tik Lietuvos–Lenkijos pasienyje, ir lenkai stabdo toliau judėjimą. Bet iš Lenkijos pusės į Vokietiją jokių eilių nėra.
Aš kalbu ne tik apie žuvis, juk kalbame apie tą pačią šviežią mėsą, pieno produktus ir t. t. Lietuva pagamina ir negali išvežti, o lenkai veš be eilių ir aprūpins visas likusias šalis. Mes prarasime savo rinką ir į ją bus sunku grįžti“, – Eltai teigė „Norvelita“ komercijos direktorė Viktorija Kenstavičienė.
V. Kenstavičienė ragina Lietuvos premjerą nedelsiant kreiptis į Europos Komisiją. Pasak jos, EK jau pirmadienį išleido gaires dėl produkcijos tiekimo ES šalyse COVID-19 pandemijos metu.
„Valstybės narės turėtų išsaugoti laisvą visų prekių apyvartą. Visų pirma, jie turėtų užtikrinti būtiniausių produktų, tokių kaip vaistai, medicinos įranga, būtiniausi ir greitai gendantys maisto produktai bei gyvuliai, tiekimo grandinę.
Prekių, ypač būtinų (tačiau neapsiribojant), ir greitai gendančių prekių, ypač maisto produktų, apyvartai neturėtų būti taikomi apribojimai, nebent tai būtų tinkamai pagrįsta. Valstybės narės turėtų paskirti prioritetines krovinių vežimo juostas (pvz., per „žaliąsias juostas“) ir apsvarstyti galimybę atsisakyti galiojančių savaitgalių draudimų“, – skelbia Europos Komisija.
„Vyriausybė prašo mūsų išlaikyti darbo jėgą, mokėti minimumą, bet iš tiesų jie viską daro atvirkščiai. Kaip man išlaikyti darbo vietas, jei man uždaro produkcijos realizaciją“, – klausia V. Kenstavičienė.
ELTA primena, kad nuo kovo 15 dienos vidurnakčio, 00.00 val., Lenkijos Vyriausybė priėmė sprendimą uždaryti savo sienas ir laikinai atnaujinti sienų kontrolę atvykstantiems į Lenkijos Respublikos teritoriją, tačiau buvo patvirtinta, kad paliekamos atviros sienos prekybai (prekių ir krovinių judėjimui).
Valstybės sienos apsaugos tarnybos vadovas Rustamas Liubajevas antradienio rytą LRT radijui teigė, kad šiuo metu prie Lenkijos pasienio nusidriekusi krovininių automobilių eilė siekia apie 41 kilometrą.
Žada atidaryti Lazdijų pasienio punktą
Su Lenkija sutarta, kad pasienyje su Lenkija bus atidarytas Lazdijų pasienio kontrolės punktas, antradienį pranešė premjeras Saulius Skvernelis.
„Gavau Lenkijos ministro pirmininko žinutę, kad bus atidarytas Lietuvos ir Lenkijos pasienio punktas Lazdijai – Ogrodnikai ir galės pajudėti visas transportas, kuriam tai leidžiama“, – sakė jis.
Dabar prekes ir produktus gabenantis krovininis transportas Lietuvos ir Lenkijos sieną gali kirsti tik Kalvarijos-Budzisko pasienio punkte. Čia susidariusi beveik 50 km vilkikų eilė.