Kitą savaitę Sveikatos apsaugos ministerija planuoja Vyriausybei siūlyti visoje Lietuvoje skelbti karantiną, tačiau jau penktadienį ryte maisto produktų į namus užsisakyti bandžiusieji pamatė, kad artimiausias galimas „Barboros“ pristatymo laikas – tik sekmadienio vakarą. Pati sistema dėl lankytojų gausos ketvirtadienį veikė su trikdžiais.
Kauno klinikinės ligoninės vadovo A.Naudžiūno teigimu, dabartiniai žinomi koronaviruso užsikrėtimo atvejai – tik ledkalnio viršūnė. Kaip „Maximos“ prekybos tinklo prekes pristatanti įmonė „Barbora“, „Iki“ prekybos tinklo bendrovė „LastMile“ ruošiasi susitvarkyti su kasdien vis gausėjančiais klientų srautais?
Siekia plėstis
Iš namų eiti tik būtinais atvejais, kai maistu ar vaistais negali pasirūpinti artimieji – tokios taisyklės artimiausias kelias savaites griežtai turėtų paisyti senjorai, ypač sergantys lėtinėmis ligomis, tikina Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai.
Atšaukiami renginiai, ugdymo įstaigos uždaromos, darbuotojams rekomenduojamas darbas iš namų. Tokiomis aplinkybėmis dirba prekes į namus pristatančios įmonės.
Kiekviena nauja žinia apie COVID-19 koronaviruso plitimą ir naujas saugumo priemones pirkėjų srautą tokiomis dienomis, kokia buvo ketvirtadienį, išaugina iki 10 kartų, lrytas.lt teigė elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius Andrius Mikalauskas.
„Vyriausybei ir didžiųjų miestų savivaldybėms ėmusis griežtesnių prevencijos priemonių siekiant sustabdyti COVID-19 koronaviruso plitimą visuomenėje, stebime gerokai išaugusį pirkėjų srautą „Barboros“ internetinėje parduotuvėje.
Suprantame gyventojų susirūpinimą ir nerimą dėl savo sveikatos ir palaikome raginimus gyventojams kiek įmanoma labiau vengti tiesioginio kontakto su kitais žmonėmis, apriboti apsilankymus viešose vietose“, – sakė „Barbora“ direktorius A.Mikalauskas.
Jo teigimu, įmonė šiuo metu dirba visu pajėgumu, kad patenkintų visus gaunamus užsakymus. Šiuo metu „Barbora“ yra sulaukusi užsakymų 2–3 dienoms į priekį, todėl ieško galimybių didinti savo pajėgumus.
„Kviečiame gyventojus, kurie galbūt dėl laikinai sustabdytos įmonės veiklos šiuo metu yra likę ar gali likti be darbo, kreiptis į mus. Ieškome darbuotojų Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, kurie šiuo visiems jautriu laikotarpiu padėtų surinkti ir išvežioti prekes gyventojams“, – pridūrė A.Mikalauskas.
Jis taip pat patikino, jog rūpinantis tiek darbuotojų sveikata, tiek gyventojų, kuriems pristatomi užsakymai, saugumu, visi įmonės kurjeriai dėvi pirštines, turi dezinfekcinį rankų skystį, reguliariai dezinfekuojamos visos patalpos.
„Imamės ir papildomų priemonių – artimiausiu metu klientams leisime pasirinkti pristatymo būdą, leisiantį išvengti tiesioginio kurjerio ir kliento kontakto. Paslauga vadinsis „Pristatymas iki namų durų“, ją bus galima pasirinkti prekių užsakymo metu.
Šį prekių pristatymo būdą pasirinkę gyventojai atsiskaityti už prekes galės iš anksto – per el. bankininkystę ar prie paskyros priregistruota kortele“, – sakė įmonės direktorius.
A.Mikalauskas pastebi, kad pirkėjai vis dažniau renkasi ir prekių atsiėmimą „Barboros“ pirkinių stotelėse arba „Drive In“ taškuose.
Pasiduoda panikai
„LastMile“ direktorius Tadas Norušaitis lrytas.lt teigė matantis stabilų pirkėjų augimą. Dėl pirkėjų gausėjimo „Iki“ tinklo produktus pristatanti įmonė taip pat numato imtis papildomų priemonių.
„Pastarosiomis savaitėmis stebime stabilų augimą – kiekvieną savaitę pardavimai paauga vidutiniškai 50 proc. Ketvirtadienį Vyriausybei paskelbus sugriežtintas prevencines priemones pardavimai taip pat šoktelėjo. Bendrai, manytume, kad kovo mėnesį galime pasiekti 30–50 proc. pardavimų augimą.
Kalbant apie šios paslaugos vartotojus, pastaraisiais mėnesiais jų skaičius kiekvieną mėnesį padidėja maždaug dvigubai. Vakar, vėlgi, po Vyriausybės sprendimo, sulaukėme keturis kartus daugiau naujų registracijų, lyginant su kitomis dienomis“, – teigė T.Norušaitis.
„Dedame visas pastangas, kad užsakymai klientams būtų pristatyti kaip įmanoma greičiau, tačiau itin išaugus užsakymų skaičiui ne visuomet galima pasiūlyti pasirinkimą prekes gauti „kuo greičiau“. Taip pat, atsižvelgiant į augantį užsakymų skaičių, yra paankstintas rytinio pristatymo laikas ir šiuo metu užsakymai pristatomi nuo 9 val“, – pridūrė „LastMile“ direktorius.
Tikėtina, kad artimiausiu metu elektroninės prekybos apimtys – tiek pagal pardavimus, tiek pagal vartotojų skaičių – augs.
„Vartotojai pasiduoda panikai – turėjome dienų, kuomet per dieną pardavėme didžiulius kiekius bulvių, cukraus, perlinių kruopų ir kitų ilgo galiojimo produktų. Pirkinių krepšelis nuolatos kinta, tačiau pastaruoju metu pastebime, kad itin išaugo ilgai negendančių produktų pirkimas. Taip pat matome, kad pastarosiomis savaitėmis pirkėjų elgsena, o taip pat ir pirkinių krepšelio dydis bei sudėtis, priklauso ir nuo naujienų apie koronavirusą.
Tačiau užtikriname, skubėti nėra pagrindo – prekių stygiaus nėra. Mūsų prekybos tinklas tam yra pasiruošęs – jau esame padidinę tam tikrų produktų užsakomus kiekius, tad prekių lentynose nepritrūks. Jų trūkumo nėra ir mūsų ar partnerių sandėliuose. Ir toliau dėsime visas pastangas bendradarbiaudami su tiekėjais, kad pirkėjai būtų aprūpinti būtinosiomis maisto prekėmis, tad tikrai nėra reikalo pirkti didžiuliais kiekiaisi“, – pirkėjus ramino prekybos tinklo „Iki“ rinkodaros vadovas Andrej Pometko.
Atveria elektroninę parduotuvę
Atsižvelgdama į šalyje paskelbtą ekstremalią padėtį ir reaguodama į Vilniaus miesto valdžios sprendimus, „Rimi Lietuva“, anksčiau nei planavo, pradeda elektroninę prekybą, penktadienį pranešė prekybos tinklo atstovai.
„Nuo šiandien elektroninėje parduotuvėje „Rimi.lt“ gali apsipirkti ne tik lojalūs ir kvietimus ją išbandyti gavę pirkėjai, bet visi norintys Vilniaus miesto gyventojai.
Jų įsigytas prekes „Rimi“ kurjeriai nemokamai pristatys į namus arba jas vilniečiai galės atsiimti tam skirtose vietose, įrengtose „Rimi“ parduotuvėse. Abiem atvejais, kaip ir rekomenduoja Vilniaus miesto Ekstremaliųjų situacijų komisija, pirkėjai neturės tiesioginio kontakto su kurjeriu ar prekybos centro darbuotoju“, – rašoma bendrovės pranešime spaudai.
Elektroninėje įmonės parduotuvėje – 12 tūkst. prekių asortimentas.
„Bolt Food“ maistą tieks kitaip
„Bolt Food“ programėlės naudotojai penktadienį vakare sulaukė pranešimų. Juose nurodoma, kad tam, jog būtų išvengta koronaviruso plitimo, nuo kovo 13-osios vakaro pradedamas visiškai bekontaktis „Bolt Food“ užsakymų pristatymas.
„Geriausias būdas tai padaryti – vengti bet kokio kontrakto tarp platformos naudotojų – restorano darbuotojų, kurjerių, klientų.
Užsakykitye maistą kaip įprastai, bet prieš patvirtindami užsakymą visada pridėkite žinutę kurjeriui.
Joje reikėtų aprašyti, kur kurjeris gali palikti maistą, kad išvengtų tiesioginio kontakto su jumis. Kaip bendra taisyklė atstumas tarp jūsų ir kurjerio turėtų būti ne mažiau kaip 2 metrai“, – rašoma pranešime.