„Ką galima pavadinti iš tiesų skandinavišku? Visiškai nieko. Viskas nusižiūrėta“, – taip prasidėjo SAS oro linijų reklama.
Joje kalbėta, kad daugelis simbolių, kuriuos žmonės suvokia kaip skandinaviško gyvenimo būdo atributus, iš tiesų atsirado visai kituose kraštuose. Pavyzdžiui, garsieji švedų kukuliai – Turkijoje, garantuotos ilgos vaiko priežiūros atostogos – Šveicarijoje, saldumynai su anyžiumi – Kinijoje, vėjo malūnai – Irane, progresyvi politika – Graikijoje ir JAV.
„Vykstame į užsienį, imame viską, kas mums patinka, prisitaikome sau ir tai jau tampa kaži kuo skandinavišku“, – tvirtinta pašalintoje reklamoje.
Ją sukūrė agentūra „Danish & Co Noa“. SAS teigimu, taip tik norėta pabrėžti, kad kelionės įkvepia žmones ir bendruomenes, rašo bbc.com.
Danijos ir Švedijos dešiniųjų populistinių partijų atstovai, pasisakantys už imigracijos į jų šalis ribojimą, SAS reklaminį vaizdo klipą sukritikavo.
„Tai visiška nesąmonė ir neapykanta sau. Visada stengiausi skristi SAS oro linijomis, tačiau daugiau to nebedarysiu. Pažadu“, – feisbuke piktinosi nacionalistų partijos Švedijos demokratai sekretorius Richardas Jomshofas.
Jis nebuvo vienintelis – politikų, pakeitusių nuomonę apie SAS, buvo ir Danijoje.
Oro vežėjos SAS vertinimu, dešiniesiems prijaučianti interneto bendruomenė jų reklamą panaudojo saviems tikslams. „Nenorime rizikuoti ir tapti platforma idėjoms, kurioms mes nepritariame. Todėl nusprendėme kuriam laikui reklaminį filmuką pašalinti“, – feisbuke pranešė SAS.
Pastaruoju metu Skandinavijos regione sustiprėjo palaikymas dešiniosioms partijoms, pasisakančioms prieš daugiakultūriškumą ir imigraciją. Praėjusį gruodį Švedijos demokratai surinko 22,6 proc. rinkėjų balsų. Pagal populiarumą tarp gyventojų ši partija buvo antroji – nusileido tik socialdemokratams.
Norvegijos Progreso partija anksčiau įėjo į valdančiosios daugumos sudėtį, tačiau iš jos pasitraukė. Tiesa, Danijoje per 2019 m. vykusius rinkimus Danijos liaudies partija prarado daugiau nei pusę turėtų vietų parlamente.