Ekspertų vertinimu, šie metai gali turėti įtakos dar intensyvesnėms Lietuvos turistų kelionėms į Latviją bei atvers galimybę pritraukti didesnius Skandinavijos, Baltarusijos, Rusijos keliautojų srautus į visas Baltijos valstybes.
Jūrmaloje pavasarį atsidarysiantis didžiausias Baltijos šalyse išparduotuvių miestelis ne tik užpildys tokios koncepcijos prekybos centrų nišą, bet ir taps nauju traukos centru mūsų regione keliaujantiems turistams.
Dažniausiai keliaujame pas kaimynus latvius
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, didžiausia dalis – beveik 40 proc. (912 tūkst.) – mūsų šalies gyventojų vienadienių kelionių į užsienį 2018 m. sudarė kelionės į kaimyninę Latviją. Į šią šalį daugiausia keliauta ir trečiąjį praėjusių metų ketvirtį – 112 tūkst., arba beveik 15 proc. visų kelionių bent su viena nakvyne.
Statistika rodo, kad dažniausiai lietuviai į Latviją keliauja asmeniniais tikslais: ilsisi, pramogauja, lanko draugus ar gimines, taip pat apsiperka. Dauguma (85,8 proc.) keliauja asmeniniais tikslais, o kas septintas (14,2 proc.) – verslo reikalais.
Statistika rodo, kad dažniausiai lietuviai į Latviją keliauja asmeniniais tikslais: ilsisi, pramogauja, lanko draugus ar gimines, taip pat apsiperka. Dauguma (85,8 proc.) keliauja asmeniniais tikslais, o kas septintas (14,2 proc.) – verslo reikalais.
Keliaujančius savo malonumui, į Latviją dažniausiai traukia graži gamta ir „Art Noveau“ architektūra. Šalis traukia vaizdingais gamtos takais, įdomiais miestais ir kultūros objektais. Remiantis Pasaulio turizmo organizacijos tyrimais, 97 proc. tarptautinių turistų į savo kelionių programą įtraukia ir apsipirkimą, nurodydami, kad tai yra svarbi turizmo dalis. Ekspertai neabejoja, kad nuo šių metų į Latvija apsipirkti atvyks daugiau gyventojų iš aplinkinių valstybių, taip pat ir iš Lietuvos.
Didins ir apsipirkti norinčių turistų srautą į Baltijos šalis
Viktorija Beatričė Radzevičienė, netrukus duris atversiančio pirmojo Baltijos šalyse išparduotuvių (angl. „outlet“) miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ generalinė direktorė, teigia, kad iki šiol Latvija su prekybos turizmu nebuvo siejama, o premium kategorijos prekės ženklų išparduotuvių centrų Baltijos šalyse labai trūksta.
„Tikime, kad galimybė išparduotuvėse įsigyti premium kategorijos prekių didins turistų srautą iš Lietuvos, taip pat augins viso regiono turizmo rinką. Naujasis išparduotuvių miestelis įsikurs geografiškai patrauklioje vietoje, o dalis atvykusių turistų, tikėtina, savo kelionės metu aplankys ir kitas Baltijos šalis“, - sako V. B. Radzevičienė.
Remiantis mažmeninės prekybos konsultacinės bendrovės „Pragma“ tyrimo „Baltijos šalių išparduotuvių rinka 2019” duomenimis, Latvija pritraukia 40 proc. visų užsienio turistų Baltijos šalių regione. 2018 m. trijose Baltijos šalyse buvo 6,3 mln. gyventojų, kurie gyveno vos 200 minučių kelio automobiliu nuo būsimo išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“.
Išparduotuvių regione trūksta, nišą užpildys Latvija
Be to, „Pragma“ rinkos tyrime gyventojų ir perkamosios galios statistika bei skaičiavimai rodo, kad Baltijos šalyse išparduotuvėse turėtų būti atstovaujami 77 tarptautiniai prekių ženklai, tačiau yra tik 16.
„Kadangi išparduotuvių koncepcijos prekybos centrai yra itin populiarūs visame pasaulyje, o jų Baltijos šalių regione trūksta, prognozuojame, kad kasmet iš 2,5 mln. lankytojų, 750 000 pirkėjų naujajame išparduotuvių miestelyje Jūrmaloje bus užsieniečiai – apsipirkti atvyksiantys turistai iš aplinkinių šalių: Lietuvos, Estijos, Skandinavijos, Baltarusijos, Rusijos. Užuot keliavę į Italiją, Vokietiją ar kitas tolimas šalis, jie tai galės padaryti gerokai arčiau namų, atvykdami į kaimyninę Latviją“, - sako V. B. Radzevičienė.
Jūrmaloje atsidarysiantis išparduotuvių miestelis pasiūlys apsipirkimo patirtį ir standartus, žinomus ir įprastus Vakarų Europoje. Pavyzdžiui, kainos visada bus 30 proc. mažesnės negu prekybos centruose mieste ir net 70 proc. žemesnės išpardavimų metu.