Įsitvirtinę naujų drabužių prekybininkai sako, kad rinka gali keistis, tačiau bent šiuo metu antrinių drabužių rinka yra labai nišinė.
Pasak „Vinted“ vykdomojo direktoriaus Manto Mikucko, antrinės drabužių rinkos augimas siejamas su pasikeitusiu požiūriu – ji asocijuojasi ne su finansų trūkumu, o su vartotojų sąmoningumu.
„Mes matome, kad tai yra ne šiaip trumpalaikis, madingas pokytis, tai yra tam tikras lūžio taškas, po kurio į praeitį žiūrėsime klausdami, kaip tai apskritai buvo įmanoma“, – BNS sakė M. Mikuckas.
M. Mikucko teigimu, drabužių mainai yra pragmatiškas reiškinys, nes žmonėms tenka permąstyti savo gyvenimo modelį, pereiti prie tvaraus gyvenimo būdo.
„O jeigu tavo verslas yra netvarus, tai tada reikia susimąstyti, nes šiandien galbūt tavo finansiniai rezultatai geri, bet kas bus po dešimties metų, kai žmonės dar labiau sureikšmins tuos faktorius?“, – svarstė M. Mikuckas.
„Matau mažai priežasčių, kodėl šita tendencija turėtų atsiversti atgal. Būtent tai, ką mes darom ir kokią išeitį siūlom žmonėms – kažkada atrodė, kad tai yra savotiškas biednumo ženklas, atsiradęs iš ekonominių paskatų, bet Vakarų Europoje, kur „Vinted“ yra ypač populiarus, tai yra labai stipriai persipynę su vartotojų sąmoningumu, o ne finansiniu nepajėgumu“, – sakė M. Mikuckas.
„Situacija labai stipriai verčiasi aukštyn kojomis ir teko matyti ne vieną pavyzdį, kai žmonės iš tikrai pasiturinčios aplinkos, jaunos kartos atstovai sako, jog prastas skonis yra eiti ir krūvomis pirkti naujus daiktus, negalvojant, ar tau tikrai to reikia“, – pridūrė jis.
Skaičiuojama, kad vien Europoje antrinė drabužių rinka yra verta 13 mlrd. eurų.
R. Perveneckas: antrinė drabužių rinka tebėra nišinė
Didžiausios Baltijos šalių mažmeninės drabužių prekybos grupės „Apranga“ vadovas Rimantas Perveneckas sako manąs, kad antrinė drabužių rinka kol kas tebėra nišinė.
„Džiaugiuosi „Vinted“ sėkme, bet manau, kad mainų ir naujų drabužių rinkos kol kas yra skirtingos ir nepalyginamo dydžio. Manau, kad tai yra daugiau nišinė rinka“, – BNS sakė R. Perveneckas.
Jis pripažino, kad antrinės drabužių rinkos augimas gali priversti tradicines parduotuves keisti savo verslo modelį.
„Verslo modelį visada reikia keisti ir kiekvieni metai iššaukia naujų vėjų, bet aš manau, kad mažmeninėje prekyboje svarbiausia yra elektroninės prekybos plėtra, fizinių ir online parduotuvių apjungimas“, – sakė „Aprangos“ vadovas.
„Aš nesakau, mes po kelerių metų gal irgi vienokiu ar kitokiu būdu skolinsime drabužius, jau pasirodė pranešimai apie „Hennes & Mauritz“ (H&M) eksperimentus užsiimti drabužių nuoma. Tai įvairių gali būti krypčių“, – svarstė jis.
Nepaisant to, R. Perveneckas pabrėžė, kad „Aprangos“ grupė didžiąją dalį savo resursų koncentruos į sritis, kuriose yra stipriausia.
„Bet mes norime dirbti ten, kur esame stipriausi, visų nišų tikrai neužimsime ir visais verslais negalime užsiimti“, – teigė jis.
Pasak R. Pervenecko, nerealu tikėtis, kad „Vinted“ populiarumas pralenks mažmeninės prekybos tinklus.
„Aš skaičiau komentarus, kad jie („Vinted“ – BNS) 2021 metais pasieks tokį lūžį, kad aplenks mažmeninės prekybos drabužiais apimtis, tai galiu pasakyti, jog tikrai taip nebus“, – pridūrė „Aprangos“ vadovas.