Paklaustas, koks tokių ilgaamžių įmonių sėkmės receptas, trisdešimtmečio slenkstį netrukus peržengsiančios įmonių grupės „Vikonda“ vadovas Mindaugas Snarskis neabejojo – žmonės.
„Be žmonių, be jų atsidavimo tam, ką daro, nebūtų verslo. Jei jų akys nedegtų, nieko nesukurtume. Svarbus ir įmonės atvirumas kiekvienam žmogui ir visam pasauliui. Manau, kad tik į atvirą verslo bendruomenę galima pritraukti didžiausių kūrybinių galių turinčių darbuotojų, geriausias idėjas ir drąsiausias inovacijas. Šių jungčių sinergija keičia ir augina verslą, atveria naujas rinkas ir keičia patį pasaulį“, – sakė M.Snarskis.
„Ateityje, manau, turėsime daugiau tokių neeilinių projektų, nes mūsų ambicijos neapsiriboja tik Europa, norime eiti ir toliau.“ M.Snarskis
Tokios „Vikondos“ siekiamos sinergijos tikslingumą patvirtina ir jos įmonių kuriamų produktų įvertinimai – neseniai vykusiuose Lietuvos metų gaminio rinkimuose Kėdainių konservų fabrikas ir DADU ledus gaminanti „Vikeda“ vėl susižėrė aukso medalius.
Tradicijos ir inovacijos
Abi įmonės yra pelniusios jau net po keliolika aukso medalių, kuriais kasmet Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse „Lietuvos metų gaminys“ apdovanojami reikšmingiausi, inovatyviausi, rinkoje pripažinimo sulaukę, vartotojų ir ekspertų sektoriaus palankiausiai įvertinti produktai.
Šiemet auksu sutvisko Kėdainių konservų fabriko kietojo sūrio užtepėlė su bazilikais ir kečupas „Klasikinis“ bei „Vikedos“ DADU aviečių skonio ledai su probiotikais „Probioactive“.
„Šių produktų įvertinimas atspindi rinkos tendencijas – vertinamos inovacijos ir nauji skonių deriniai, bet nenusigręžiama ir nuo tradicijų. Mūsų įmonėse gaminami produktai orientuoti į sveikesnį pasirinkimą. Daug dėmesio skiriame ingredientų natūralumui, naujiems ir netikėtiems skoniams kurti ir jau klasika tapusiems bei didelio pripažinimo sulaukusiems produktams tobulinti. Kad tai pateisina vartotojų lūkesčius, patvirtina ir ką tik mūsų gaminių pelnyti aukso medaliai“, – sakė M.Snarskis.
Atviros durys pasaulyje
Šių įmonių Kėdainiuose gaminami produktai mėgstami ne tik Lietuvoje. Jie eksportuojami kone į visus žemynus ir pasiekia net tolimiausias šalis.
Antai „Vikeda“, gaminanti DADU ledus, šiemet labai sėkmingai augo tiek Lietuvos, tiek eksporto rinkose. Iki metų pabaigos ledų eksporto apyvarta turėtų siekti apie 60 procentų. Didžiausias augimas – būtent naujų inovatyvių gaminių kategorijoje.
„Todėl ir ateityje keliame sau tikslus būti tais, kurie pirmieji rinkoje pristatys naujus ir išskirtinius gaminius. Esame nusitaikę į Azijos šalis. Ateinančių metų pradžioje planuojame pasirašyti sutartis su naujais partneriais šiame žemyne, kurie mums padės dar labiau diversifikuoti eksporto rinkas. Auginsime pardavimą ir arabų kraštuose – Dubajuje jau sėkmingai veikia mūsų atstovybė. Ne ką mažiau dėmesio skirsime ir bendradarbiavimui su žinomais sporto prekių ženklais. Šiemet pradėjome bendradarbiavimą su Kauno „Žalgiriu“ – ėmėme gaminti žalius-baltus ledus. Jau keletą metų bendraujame su Dortmundo „Borussia“ futbolo klubu, jiems gaminame geltonus-juodus ledus. Ateityje, manau, turėsime daugiau tokių neeilinių projektų, nes mūsų ambicijos neapsiriboja tik Europa, norime eiti ir toliau“, – pasakojo M.Snarskis ir džiaugėsi, kad jo vadovaujamų įmonių produktai jau tapo tarptautiniais prekių ženklais.
Užsieniui – naujas ženklas
Kėdainių konservų fabrikas, turintis bene ilgaamžiškiausias daržovių konservavimo ir padažų gamybos tradicijas, šiemet su atsinaujinusia vadovų komanda pasitikęs savo 75-ąjį jubiliejų, taip pat kelia ambicingus tikslus ir nepaliauja kasmet sparčiai augti.
Ateinančiais metais šiai įmonei keliamas tikslas išlaikyti lyderystę Lietuvoje ir, performavus namų rinkos apibrėžimą ir jam priskyrus ne tik Lietuvą, bet ir kitas dvi Baltijos šalis, toliau auginti pardavimų eksporto dalį.
Kitų metų pradžioje numatyta atnaujinti Kėdainių konservų fabriko prekės ženklą, skirtą Lietuvos rinkai.
O šiuo metu pristatomas naujas prekės ženklas „Kitchen Masters“, kuris ir taps bendrovės vizitine kortele auginant pardavimą užsienyje.
Kėdainių konservų fabrikui užsienio rinkų durys vis plačiau atsiveria praėjusiais metais investavus ir įdiegus naują majonezo padažų liniją, kuriai šiemet suteiktas A lygio BRC FOOD sertifikatas.
„BRC FOOD sertifikatas – tai Didžiosios Britanijos mažmeninės prekybos konsorciumo parengtas, prižiūrimas ir nuolat tobulinamas vienas griežčiausių pasaulyje maisto saugos vadybos standartų. Paprasčiau tariant, tai reikalavimų rinkinys maisto gamintojams siekiant užtikrinti, kad į prekybą patektų tik saugūs maisto produktai“, – kalbėjo M.Snarskis.
Laukia gamtos iššūkiai
„Vikonda“ šiemet stiebėsi ne tik dėl gamybos įmonių augimo, bet ir dėl šiai įmonių grupei priklausančios žemės ūkio bendrovės „Krekenava“ specialistų gebėjimo įveikti gamtos iššūkius.
Nepaisant to, kad gamta pašykštėjo lietaus, ypač šios žemės ūkio bendrovės dirbamame Kėdainių krašte, įmonė sugebėjo šiais metais parodyti geresnius rezultatus nei praėjusiais.
„Didžiausias iššūkis dirbant žemės ūkyje – gebėti prisitaikyti prie klimato kaitos. Mes tai darome ieškodami alternatyvių agrokultūrų. Pavyzdžiui, šiemet koncerno valdomos žemės ūkio bendrovės „Krekenava“ laukuose jau vešėjo bolivinės balandos, kitą sezoną testuosime kitas kultūras. Žemės ūkyje, kaip ir gamybos įmonėse, nuolat diegiame inovacijas, investuojame į technologijas, užtikrinančias tvarų ūkininkavimą, saugantį gamtos išteklius. Ypač didžiuojamės, kad mūsų bendrovėje jau 9 metus plėtojama beariminė žemdirbystė, kuri yra įvardijama kaip vienas Lietuvos žemės ūkio siekių per artimiausią dešimtmetį“, – sakė M.Snarskis.
Į 30-metį – su naujais tikslais
Kitais metais trisdešimtmečio jubiliejų švęsianti „Vikonda“, atsinaujinusi ir subūrusi stiprią profesionalų komandą, ateinančiam ilgalaikiam savo gyvavimo etapui tikslų kartelę kelia dar aukščiau.
Įmonių grupės horizontuose – plėtra į artimiausią dešimtmetį sparčiai augsiantį Afrikos žemyną, pardavimo auginimas kitose eksporto rinkose ir nuolatinis inovacijų diegimas dirbant su įmonių veiklos sėkmę užtikrinančiais žmonėmis.
„Ilgalaike prasme turime tikslą ne tik prisitaikyti prie nuolatinės pasaulio maisto skonių kaitos, bet ir būti tais, kurie tą kaitą diktuoja. Nuolat ieškome būdų, kaip sėkmingai bendradarbiauti tiek su startuoliais, kurie kuria inovacijas maisto gamybos srityje, tiek ir su tais savo sričių profesionalais, priklausančiais Z ar vyresniajai kartai. Svarbu, kad jų akys ir širdys dega noru įgyvendinti kūrybiškiausias idėjas. Neabejojame, kad ateinančio trisdešimtmečio sėkmės pagrindas bus ne kas kita kaip kūrybiškumas“, – įsitikinęs M.Snarskis.