Vyriausybės teigimu, plane numatomos būtinos ir ilgalaikės uosto plėtros kryptys 25 metams, o 15-kai metų numatyti konkretus sprendiniai leis uostui išlaikyti konkurencingumą, greitai reaguoti į besikeičiančias rinkos sąlygas ir kurti būtiną infrastruktūrą.
„Nepriėmus bendrojo uosto plėtimo plano mes prarastume galimybę būti uostui konkurencingu. Šiuo metu tai labai aktualu, nes kaimyninėse teritorijose uostai plečiasi ir nepraplėtus Klaipėdos uosto teritorijos ir akvatorijos mes negalėtume konkuruoti, tada būtų ženklūs nuostoliai ir geležinkelių infrastruktūrai, ir kitai“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas teigia, kad, nors ir neturėtų kilti abejonių dėl uosto svarbos valstybei, nederėtų pamiršti ir miesto interesų. Jis paminėjo, kad artimiausiu metu bus tvirtinamas miesto bendrasis planas ir todėl dar laukia intensyvios diskusijos.
„Labai tikiu, kad šitas uosto bendrasis planas yra turbūt Tėvynės labui, kaip dabar dažnai sakoma. Tik noriu tuo pačiu priminti, kad Klaipėda yra tos pačios Tėvynės labai neatsiejama, labai svarbi dalis“, – teigė V. Grubliauskas.
Vyriausybės teigimu, patvirtinus planą, Klaipėdos uostas galės plėtoti pietinę dalį – panaudoti rezervinę teritoriją ir suformuoti naują sausumos teritoriją ties Smeltės pusiasaliu, pasiekti 17 metrų gylį laivybos kanale, o jei reikės papildomų teritorijų, plėstis į šiaurę.
Pranešime teigiama, kad įgyvendinus bendrojo plano sprendinius bus sudarytos sąlygos esamiems ir potencialiems uosto teritorijos naudotojams įgyvendinti įvairius investicinius projektus, vykdyti ir plėtoti veiklą, kuri kurtų naujas darbo vietas ir generuotų papildomas pajamas į valstybės biudžetą.
Preliminariais skaičiavimais, ilgalaikėje perspektyvoje bendra investicijų vertė į uosto plėtros projektus sieks apie 1,2 mlrd. eurų, trumpalaikėje – apie 635,4 mln. eurų.
Pasak Susisiekimo ministerijos, neturint patvirtinto bendrojo plano, sustabdyta dešimt jūrų uosto plėtros projektų, kurių preliminari vertė – 152,4 mln. eurų, ir prarasti potencialūs uosto teritorijos naudotojai.