Išsyk po to, kai gėrimų gamintoja gatvių stenduose iškabino nealkoholinės „Čepkelių“ netrauktinės plakatus, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) pradėjo tyrimą, kurio nagrinėjimas Departamente pradėtas gruodžio 5-ąją. Galutinis sprendimas turėtų būti po dviejų darbo dienų.
Įmonės „Vilniaus degtinė“ teisininkas Kęstutis Dapkevičius tikino, kad bendrovė nedarė nieko kito, tik sekė rinkos tendencijomis. „Mes negalime pasakyti, kad pripažįstame savo pažeidimą, nes negavome atsakymų, kas yra pažeidimai“, – nagrinėjant bylą aiškino teisininkas.
Departamento atstovas spaudai Jonas Žala portalui lrytas.lt komentavo, jog tyrimas dėl „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ buvo pradėtas įvertinus tai, kad galimai vykdant nealkoholinio gėrimo reklaminę kampaniją buvo reklamuojamas ir alkoholinis gėrimas, t. y. tiek nealkoholinio gėrimo, tiek ir alkoholinio gėrimo ženklinimo rekvizitai buvo tapatūs, niekuo nesiskiria gaminių etiketės, tara, galimai klaidinami vartotojai.
NTAKD „Vilniaus degtinei“ ne tik nurodė iš akiračio pašalinti reklamą, bet ir apskritai nutraukti gėrimo gamybą ir platinimą ir tai buvo padaryta jau pačią pirmą dieną.
„Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius Rokas Mituzas stebėjosi, kad NTAKD bent porą metų nepastebėjo, jog rinkoje platinamas nealkoholinis alus, kurio pakuotė itin panaši į alkoholinio gėrimo pakuotę, tačiau į tai nereagavo. O jų „Čepkelių nealkoholinės netrauktinės“ gamybą Departamentas nurodė nutraukti jau pačią pirmąją dieną.
„Mūsų žiniomis, Lietuvos Respublikoje galiojantis alkoholio kontrolės įstatymas nenustato jokių draudimų, susijusių su nealkoholiniais gėrimais, tuo labiau nėra numatoma draudimo platinti nealkoholinius gėrimus“, – anksčiau yra aiškinęs R.Mituzas.
Beje, NTAKD vadovė Gražina Belian teigė, kad Departamentas yra pradėjęs keturis tyrimus dėl alkoholinių ir nealkoholinių gėrimų pakuočių panašumo.
Anot R.Mituzo, įmonė deklaravo, kad žengia į nealkoholinių gėrimų rinką, todėl prievaizdų neturėtų stebinti vartotojams pasiūlytas gėrimas, kurio etiketėje nurodoma,kad jame nėra alkoholio.
Baltos vėliavos neiškėlė
Po to, kai įmonės nealkoholinės „Čepkelių“ netrauktinės sulaukė ne tik dviprasmiškų visuomenės vertinimų, bet ir itin griežtos NTAKD pozicijos, „Vilniaus degtinė“ nenurimo. Neilgai trukus gatvėse pasirodė „Nealkoholinio šampūno“ plakatai ir skelbimai, kviečiantys ruoštis apsipirkimo maratonui Lenkijoje.
„Lenkijoje gali daugiau!“. Po bėgančio vyro nuotrauka – užrašas: „Jau greitai dar pigesnio alkoholio bėgsime į Lenkiją! Tik 42,2 km nuo Kalvarijos (LT) yra Suvalkai (PL), kur stiprusis alkoholis nuo kovo 1 d. kainuos daug pigiau, nes Lietuvoje akcizas jam bus 50 proc. didesnis“.