„CityBee“ elektriniai paspirtukai mūsų šalyje buvo prieinami keturiuose miestuose: Vilniuje (1200 vnt.), Kaune (200 vnt.), Klaipėdoje ir Palangoje (100 vnt.). O štai „Bolt“ bendrovės – Vilniuje (500 vnt.) ir Kaune (200 vnt.).
Didžiulio populiarumo sulaukusios transporto priemonės tapo atmaina dviračiams, o didžiųjų miestų centruose esančios vietovės tapo kur kas lengviau pasiekiamos.
Transporto nuomos paslaugų platformos sezoną sustabdė, o rezultatai išties stebina. Pasak Andriaus Pacevičiaus, „Bolt“ vadovo Lietuvoje, sezonas buvo labai pasisekęs.
„Lyginant su kitomis Baltijos šalimis, Lietuva pagal kelionių paspirtukais skaičių yra antroje vietoje. Nusileidžiame tik Estijai, – nors šioje vietoje svarbu paminėti ir tai, kad pas mus paspirtukų sezonas prasidėjo daugiau nei mėnesiu vėliau nei Estijoje ir Latvijoje“, – teigė A.Pacevičius.
Šiai Estų kapitalo kompanijai pritartų ir konkurentai – Lietuvoje įkurta transporto dalijimosi bendrovė „CityBee“. Įmonės vadovo Luko Ylos teigimu, ši naujovė Lietuvos rinkoje buvo integruota itin sėkmingai.
„Sprendžiant iš to, kokio susidomėjimo „CityBee“ paspirtukai susilaukė ir kaip intensyviai jie buvo naudojami, galime drąsiai teigti, kad tokia mikro mobilumo paslauga rado savo vietą ir naudotoją“, – teigė L.Yla.
Šią paslaugą „CityBee“ pradėjo teikti pirmieji – balandžio 2-ąją ir užbaigė spalio 16-ąją, o „Bolt“ įmonė kiek vėliau – liepos 26-ąją ir sezoną uždarė tik lapkričio 20-ąją.
Nuvažiuota šimtai kilometrų
„City Bee“ įmonės vadovo teigimu, iš viso per sezoną Lietuvoje paspirtukais buvo atlikta 350 tūkst. kelionių. Vidutinė kelionės distancija – 2-4 km, o vidutinė kelionės trukmė – beveik 22 min.
„Iš viso per sezoną elektrinių paspirtukų registruotų naudotojų skaičius pasiekė 82 tūkst. Jų gretose buvo nemaža dalis tokių, kurie paslauga naudojosi reguliariai“, – kalbėjo L.Yla.
Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje, bendras laikas praleistas važiuojant – net 1835,57 paros. Vidutinis kelionės atstumas – apie 2,5 km, trukmė – apie 15 min.
„Žinoma, turėjome ir paspirtukų nuomos paslaugas itin pamėgusių klientų, kuriems jie tapo kasdiene susisiekimo priemone. Vilniuje ir Kaune klientai sumušė rekordus. Sostinėje vienas klientas su paspirtuku važiavo net 143 kartus ir per savo keliones įveikė net 354 km. Kauniečio rekordas –109 kelionės, per kurias buvo nuvažiuota 270 km“, – teigė A.Pacevičius.
Viešajame diskurse būta ir pasipiktinusių žmonių, kurie teigė, kad paspirtukininkai važinėja neatsargiai, o lakstymas pro pėsčiuosius keldavo nesaugumo jausmą. Tačiau įmonių atstovai įsitikinę, kad visgi jų klientai buvo itin atsakingi.
„Sezono metu džiugino ir klientų atidumas bei naudojimosi paspirtukais kultūra. Prie jos kūrimo prisidėjome informacinėmis, saugumą skatinančiomis skrajutėmis, taip pat – informacine kampanija socialiniuose tinkluose, miestų reklaminiuose stenduose.
Tai, kad šios priemonės pasiteisino, patvirtina ir Lietuvos Kelių policijos tarnybos duomenys. Pasak jų, tragiškų nelaimių su elektriniais paspirtukais vasarą ir rudenį buvo išvengta. Praradimų ar apgadinimų skaičiai taip pat itin menki“, – teigė „Bolt“ vadovas Lietuvoje A.Pacevičius.
„CityBee“ vadovas džiaugiasi, kad klientai atliko šimtus tūkstančių kelionių, o iš jų buvo vos 8 atvejai, kai buvo fiksuoti draudiminiai nelaimingi įvykiai, tačiau ir jie nebuvo dideli ar sudėtingi.
„Nuolat informavome savo klientus apie būtinybę eisme dalyvauti kultūringai, o baigus kelionę paspirtuką palikti ten, kur jis netrukdytų aplinkiniams. Siekdami kuo didesnio poveikio, mes inicijavome el. paspirtukų kultūros testą internete, kuris susilaukė milžiniško susidomėjimo, o paspirtukininkams išdalinome 1 tūkst. šalmų, kurie buvo išgraibstyti vos per kelias valandas“, – teigė L.Yla.
Paspirtukus dar išvysime
Kalbėdami apie ateities planus ir kitų metų sezoną, transporto nuomos paslaugas teikiančių įmonių vadovai buvo užtikrinti, kad paspirtukai dar tikrai išriedės į Lietuvos kelius.
„Šiuo metu dar ankstoka kalbėti apie kito sezono konkrečius planus. Mūsų analitikai vertina rezultatus, ieško galimybių tobulinti paslaugą, kad ši būtų dar patogesnė naudotojams. Tačiau dėl vieno abejonių nėra – „CityBee“ paspirtukai pavasarį grįš į Lietuvos miestus“, – teigė L.Yla.
„Bolt“ vadovo teigimu, kitą sezoną planuojama pradėti šiek tiek anksčiau – dar pavasarį, atšilus orams. Taip pat A.Pacevičius atviravo, jog tikėtina, kad į Lietuvos miestų gatves 2020 m. išriedės dar daugiau elektrinių paspirtukų, nes šių metų patirtis rodo, kad poreikis plėsti parką būtų sutiktas labai palankiai.
„Taip pat kitais metais didelį dėmesį skirsime saugumui, toliau skatinsime atsakingą naudojimosi šiomis transporto priemonėmis kultūrą, kad darniai judėti miestuose galėtų visi eismo dalyviai“, – patikino A.Pacevičius.