S.Dariaus ir S.Girėno stadionas bei greta įkurta Sporto halė keičia savo veidą.
Rekonstruojant abu istorinius, kauniečiams daug sentimentų keliančius objektus jau pabaigti griovimo darbai ir prasidėjo statybos.
Už jų atnaujinimą atsakingi specialistai papasakojo, su kokiais netikėtumais susidūrė ir kur teko ieškoti ypatingų plytų.
Lietuvoje plytų nerado
Išardžius Kauno sporto halės pastatą ir likus tik istorinėms 1939 metais pastatytoms metalinėms arkoms ir kai kurioms sienoms, darbininkai dabar triūsia aplink jas.
Darbus atliekančios bendrovės „Versina“ projektų vadovas Mindaugas Smaidžiūnas atskleidė, kad nemenka užduotis buvo atrasti ypatingų silikatinių plytų, kuriomis užmūrijamos pastato angos.
„Sporto halė – paveldo saugomas objektas, todėl teko ieškoti plytų, kurios būtų pagamintos pagal tokią technologiją, kokia buvo tarpukariu“, – pasakojo specialistas.
Tada buvo naudojamos siauresnės plytos, nei dabar gaminamos Lietuvoje. Reikiamų silikatinių gaminių pavyko atrasti Baltarusijoje ir jie jau atgabenti į statybvietę.
Žiemą tikisi dirbti viduje
M.Smaidžiūnas sakė, kad baltarusiškomis plytomis bus užmūrytos Halės sienų angos.
„Tokios angos buvo padarytos sovietmečiu, rekonstruojant Sporto halę 1969 metais. Mes turime atkurti pastato tūrį taip, kaip buvo 1939 metais“, – sakė M.Smaidžiūnas.
Darbininkai atlieka ir kitus monolitinės statybos darbus. Jau nupirkta reikiamų metalo konstrukcijų ir skarda stogui, ruošiamasi pradėti betonuoti grindis.
„Šiais metais norime „apsiūti“ Sporto halę ir uždengti vieną sluoksnį stogo. Tada žiemą galėsime ramiai dirbti pastato viduje“, – sakė M.Smaidžiūnas.
Visus rekonstrukcijos darbus planuojama baigti iki kitų metų vasaros.
Jau iškilo VIP korpusas
Darbai nesustoja ir S.Dariaus ir S.Girėno stadione. Nebereikalingi pastatai ir tribūnos jau nugriautos. Stadione iškilo ir vieno naujo pastato griaučiai.
Vienas S.Dariaus ir S.Girėno stadiono rekonstrukcijos projekto autorių architektas Tomas Kuleša pasakojo, kad stadione, toje vietoje, kur anksčiau buvo laikrodis ir švieslentė, dabar pastatytas VIP korpusas. Jame bus įrengtos išskirtinės ložės sirgaliams.
„Pastatas – dviejų aukštų. Dabar reikia atlikti fasado apdailą ir įrengti statinio vidų“, – pasakojo architektas.
Atramas tyrė ekspertai
Praeiviams, stebintiems pokyčius stadione, vis dar nemažai klausimų kelia paliktos senosios tribūnų atramos. Tie, kurie futbolo rungtynes stebėdavo senajame stadione, atsimena, kad jei sirgalių būdavo daug, tribūnos virpėdavo ir atrodė labai nesaugios.
Architektas sakė, kad ekspertai atliko išsamius tribūnų atramų tyrimus.
„Didesnė dalis jų yra geros būklės ir patikimos. Greta jų bus pastatytos ir tokios pat naujos atramos. Kai atsiras stadiono stogas, kurio anksčiau nebuvo, atramos ir jų konstrukcijos bus tikrai patikimos“, – patikino T.Kuleša.
Tenka gerokai pasukti galvą
Iki šiol prie stadiono, netoli S.Dariaus ir S.Girėno paminklo, toje vietoje, kur buvo teniso aikštynai, jau įrengta ir požeminė automobilių stovėjimo aikštelė.
Joje tilps apie 240 automobilių. Vietos bus skirtos aptarnaujančiam transportui, sportininkams ir VIP ložių lankytojams.
T.Kuleša sakė, kad rekonstruodami stadioną darbininkai kiekvieną dieną susiduria su neplanuotomis problemomis.
„Stadionas buvo pastatytas 1925 metais, bet 1975-aisiais iš pagrindų rekonstruotas. Tada iškilo gelžbetonio konstrukcijos ir kiti mūriniai pastatai. Sovietmečiu darbo kokybė, matyt, nebuvo labai gera, nes dabar, pradėjus ardyti senus statinius, aptinkame tokio broko, kuris stebina.
Problemas tenka spręsti vietoje, bet kol kas tai pavyksta padaryti“, – sakė architektas.
S.Dariaus ir S.Girėno stadioną planuojama baigti rekonstruoti 2020 metų pavasarį.
Iškils ir lengvosios atletikos maniežas
Prie atnaujintų S.Dariaus ir S.Girėno stadiono bei Sporto halės planuojama įrengti ir lengvosios atletikos maniežą.
Jame turėtų būti bėgimo takai, šuolių į aukštį bei tolį, šuolių su kartimi, rutulio stūmimo ir ieties, disko metimo treniruočių sektoriai, taip pat treniruoklių ir gimnastikos salės, masažo kabinetai. Manieže – 500 vietų žiūrovų tribūnos.
Bus ir 150 vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė.
Iki lapkričio 10 dienos „Žalgirio“ arenoje galima pamatyti 8 planuojamo maniežo projektus. Iš jų bus išrinktas nugalėtojas. Techninį maniežo projektą planuojama parengti kitais metais, o statybos galėtų prasidėti 2021 metais.