Parduotuvėse jau įsibėgėjo kalėdinė prekyba: žmonės šaiposi, o prekybininkai turi paaiškinimą

2019 m. spalio 27 d. 15:13
Kalėdinė prekyba pamažu beldžiasi į šalies prekybos centrus. Jų klientai internete vis dažniau dalijasi šmaikščiomis žinutėmis, kuriose juokauja ir pašiepia tokį parduotuvių sprendimą. Kalėdinės prekės spalio mėnesį kelia nuostabą:negi tuoj ištiks Kalėdų karštinė.
Daugiau nuotraukų (32)
Tiesa, šios prekės puikuojasi dar ne visų prekybos centrų vitrinose, tačiau, pavyzdžiui, „IKEA“ prekybos centras kalėdinę prekybą kiekvienais metais pradeda spalio 17-ąją.
Štai savo „Facebook“ paskyroje spalio 20-ąją Vaidas pasidalijo kalėdiškai išpuošto „JYSK“ prekybos centro vitrinomis ir rašė: „Mes čia džiaugiamės, kad spalio antroje pusėje galime be paltų vaikščioti ir lauko kavinėse pietauti, bet „JYSK“ jau sako, kad metas rūpintis girliandomis ir Kalėdų seniais“.
Komentatorė Jolita atliepė: „O „IKEA“ ne tik sako – ten jau Kalėdos“.
Tačiau prekybos centrai nereaguoja į šias klientų pašaipas, priešingai – teigia, kad žmonės išankstine prekyba naudojasi ir neretai įsigyja kalėdines prekes iš anksto.
„Jau pačiomis pirmosiomis dienomis, kai kolekcija tik buvo pradėta dėlioti į lentynas, „IKEA“ lankytojai nupirko kelis šimtus kalėdinių daiktų. Populiariausios yra kalėdinės „STRALA“ žvaigždės, kalėdinės eglutės bei žaisliukai“, – sakė „IKEA“ parduotuvės Vilniuje vadovė Jolita Juodzevičienė.
Šventinis laikotarpis ir metų pabaiga – didžiausia šventė ir prekybininkams, kurių apyvarta šiuo laikotarpiu smarkiai padidėja, o kalėdinės vartotojų psichozės bumas jau nuo pat rudens purto pirkėjų kišenes.
„Kalėdos „IKEA“ parduotuvėje yra vienas intensyviausių periodų metuose, jam prilygsta tik išpirktuvės sausio ir liepos mėnesiais bei metinio katalogo pristatymo kampanija rugpjūtį. Šiais laikotarpiais „IKEA“ parduotuvės kasos bei restoranas dirba visu pajėgumu, o kalėdiniam laikotarpiui papildomai samdomi darbuotojai, padedantys pirkėjams prie kasų“, – teigė J.Juodzevičienė.
Ankstyva prekyba – apgalvotas žingsnis
Prekybos centrų atstovai pabrėžė, kad kalėdinė prekyba anksti pradedama specialiai, mat taip užtikrinama, kad klientai galėtų ramiai išsirinkti patinkančias prekes, iš anksto planuoti kalėdinių dovanų sąrašą ir biudžetą ar tiesiog vizualiai mintyse susidėlioti šventinį interjerą.
„Kalėdinę prekybą pradedame pakankamai anksti, kad pirkėjai galėtų neskubėdami susiplanuoti ir įsigyti viską, ko prireiks šventėms. Maisto prekių asortimentą prieš šventes papildome išskirtinės kokybės produktų linijomis „Deluxe“ ir „Favorina“, o ne maisto prekių asortimentą kas savaitę papildome naujomis, dovanoms itin tinkančiomis prekėmis: vaikų žaislais, įrankiais, buities prekėmis, dekoravimo priemonėmis ir pan.
Mūsų tikslas: suteikti klientams galimybę ramiai susiplanuoti būsimas išlaidas ir pasiruošti kalėdiniam sezonui be streso ar finansinės įtampos“, – teigė „Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovas Valdas Lopeta.
„IKI“ prekybos tinklas kalėdinę prekybą kiekvienais metais pradeda lapkričio 11-ąją.
„Jau keletą metų stebime tendenciją, kad pirkėjai šventėms pradeda ruoštis vis anksčiau, tačiau pats intensyviausias laikas mažmeninės prekybos sektoriuje – gruodis. Palyginus pirkėjų krepšelį su spalio ar lapkričio mėnesiais, jo dydis išauga kone penktadaliu. Kaip ir prieš kiekvienas šventes, pirkėjai planuoja savo biudžetą ir stengiasi sutaupyti ieškodami pigesnių ilgo galiojimo maisto prekių, pasinaudodami tuo metu joms taikomomis nuolaidomis.
Pastebime, kad jau lapkričio mėnesį pirkėjai pradeda aktyviau dairytis dirbtinių eglučių ir dekoracijų namams. Norintys sutaupyti perka ilgai negendančius produktus, tokius kaip cukrus, miltai, kepimo milteliai, įvairios kruopos ar prieskoniai, taip pat konservuotus, marinuotus gaminius. Dažnai iš anksto superkami mėgstami gėrimai: arbata, kava, gaivieji gėrimai ir kiti“, – komentavo prekybos tinklo „IKI“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.
„Rimi“ prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė dalijosi panašiomis įžvalgomis. Jos teigimu, anksčiau išpuošti prekybos centrai atkreipia pirkėjų dėmesį, paskatina pagalvoti apie artėjančias šventes, o iš anksto planuojantys kalėdinius pirkinius bei dovanas, šiais pasiūlymais pasinaudoja.
„Vis tik, didžioji dauguma gyventojų šių prekių įsigijimą atideda vėlesniam laikotarpiui, kai jau ir už lango jaučiamos artėjančios šventės. Pati intensyviausia prekyba šventėms skirtomis ir dovanoms tinkančiomis prekėmis vis tik vyksta prieš pat Kūčias ir Kalėdas, paskutinėmis ikišventinėmis dienomis“, – teigė R.Keršienė.
Lietuviai linkę eksperimentuoti
I.Baltrušaitienė taip pat pastebėjo, jog pirkėjai darosi vis drąsesni ruošiant kalėdinius valgius. Komunikacijos vadovė teigė, kad žmonės nevengia eksperimentuoti virtuvėje, ieško naujų skonių ir receptų idėjų, todėl tradicinį pirkinių krepšelį papildo egzotiškesniais produktais – pradedant prieskoniais ir baigiant gurmaniškais užkandžiais.
„Pavyzdžiui, šalia tradicinės žuvies (silkės, lašišos, jūros lydekos) vis dažniau patiekiamos ir jūrų gėrybės, o įprastą mėsą keičia brangesnė, tokia kaip brandinta jautiena ar ėriena. Kasmet šventiniu laiku siūlome ir įdomesnį mūsų meistrų paruoštų gaminių asortimentą. Pardavimai rodo, kad pirkėjai vis dažniau jiems teikia prioritetą ir mielai renkasi norėdami mažiau laiko praleisti virtuvėje, o savo svečius vis tiek palepinti gardžiais patiekalais“, – sakė „IKI“ komunikacijos vadovė I.Baltrušaitienė.
„Rimi“ prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė taip pat pastebėjo, kad pirkėjai kiekvienais metais vis daugiau dėmesio skiria tam, ką perka, prekių kokybei, maistinei produktų vertei. Jie taip pat nori nustebinti, būti išskirtiniais, dovanoti ypatingą dėmesį – ieško ir perka įdomesnių, gurmaniškesnių produktų ir atitinkamai išleidžia daugiau. Šis tinklas, kaip ir daugelis kitų, kalėdinę prekybą pradeda lapkričio pirmoje pusėje, sulaukia Visų Šventųjų ir Vėlinių pabaigos.
„Tarp populiariausių prekių prieš šventes patenka švieži konditerijos gaminiai, tiek kalėdiniai, tiek tradiciniai saldumynai, žuvies produktai, citrusiniai vaisiai. Tarp ne maisto prekių didžiausią pardavimų augimą šiuo laikotarpiu demonstruoja įvairūs kalėdinių dovanų rinkiniai bei šventėms skirtos dekoracijos, papuošimai“, – teigė „Rimi“ prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė.
Praėjus didžiosioms žiemos šventėms sausį ir vasarį į mažmeninės prekybos sektorių ateina ramesnis periodas. Žmonės linkę daugiau taupyti ir racionaliau paskirsto savo išlaidas.
„Pirmąjį metų mėnesį pirkėjų krepšeliuose dažniausiai atsiduria kasdienio vartojimo produktai, tokie kaip šviežia lietuviška mėsa, duona, pienas ir kt. Taip pat dažnu pasirinkimu tampa žuvis, ypač stintos, kurių pardavimai sausį ir vasario pradžioje šokteli“, – kalbėjo „IKI“ komunikacijos vadovė I.Baltrušaitienė.
Namų dekoras
Lietuviai tampa drąsesni ne tik eksperimentuodami su šventiniais valgiais, tačiau neretai stebina ir savo interjero dizaino pasirinkimu.
„Pastebime, kad lietuviai vis drąsiau puošia visus namus – ne tik kalėdinę eglę. Tačiau IKEA dizaineriai pataria nepamiršti, jog per Kalėdas namų centru tampa ne egle, o kalėdinis stalas, turintis sutalpinti visus atvykstančius artimuosius, tad vertėtų pagalvoti, kaip jį dengsite ir puošite šiemet. Jau už kelis eurus IKEA galima nusipirkti staltiesių, žvakidžių, naujų indų, kurie padės kalėdinį stalą paversti tikrai šventiniu“, – sakė „IKEA“ parduotuvės Vilniuje vadovė.
Norintiems šiais metais sekti madas ir namus dekoruoti pagal vyraujančias tendencijas, „IKEA“ prekybos centras siūlo labiau skandinavišką, lietuvių mėgstamas raudoną, auksinę, baltas spalvas.
„Kartu kiekvienais metais turime specialią ribotą Kalėdų kolekciją, kurią „IKEA“ dizaineriai kuria su kviestiniais kūrėjais. Šiais metais tai dizaineriai iš Kenijos, kurie prisidėjo prie „VARMER“ kolekcijos sukūrimo. Joje ir LED žibintai, ir afrikos genčių raštais marginti dubenys, kurie dėl spalvų gamos puikiai derės su įprasta „IKEA“ kalėdine kolekcija.
Spalį, prasidėjus šaltajam sezonui, „IKEA“ dizaineriai rekomenduoja vasarišką namų tekstilę pakeisti žiemine – sodresnių spalvų, šiltesnio pluošto, storesnio audinio. Pagalvėlės, pledai, avikailiai ir dirbtinio kailio kilimėliai padės sušildyti namus, suteiks jiems jaukumo. Trumpėjant dienoms, tamsius vakarus nušvies girliandos, žvakės. Gruodį jau galima pereiti prie namų puošimo – girliandomis, žibintais, kalėdinėmis dekoracijomis.
„Tokią pat pirkėjų logiką pastebime ir IKEA parduotuvėje – spalį lankytojai perka žvakes, pagalvėles, pledus, kilimus, lapkritį – girliandas, žvakides, indus, o gruodį populiariausi yra kalėdiniai žaisliukai, eglutės, vainikai“, – teigė J.Juodzevičienė.
IKEA šiemet pristatys ir specialų skaitmeninį žaidimą – dovanų gidą, kuris padės išrinkti kalėdines dovanas. Žmogui užteks įvesti dovanos gavėjo amžių, pomėgius ir jis gaus galimų dovanų už daugeliui prieinamą kainą pasiūlymą.
„Šiuo testu – žaidimu siekiame išspręsti vieną didžiausių kalėdinių iššūkių, kurį mini lietuviai – kalėdinių dovanų rinkimą. Dovanų gidas startuos lapkričio viduryje“, – sakė J.Juodzevičienė.
kalėdinė prekyba^InstantIKEA
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.