Idėja gimė su problema susidūrus pačiam
M. Langaitis sako, kad „Paskolų atsiliepimai“ platformos idėja jam gimė tuomet, kai pasiskolinti pinigų prireikė pačiam. „Norėjau kreiptis į greituosius kreditus teikiančias bendroves ir išsirinkti geriausią pasiūlymą bei profesionalią įmonę, su kuria būtų malonu bendrauti. Pastebėjau, kad įmonės paieška atėmė nemažai laiko: turėjau lankytis kiekvienos paskolų bendrovės svetainėje, ieškoti sąlygų, kontaktų, skambinti ar rašyti elektroninius laiškus, kad gaučiau daugiau informacijos. Taip pat svarbūs buvo ir kitų vartotojų atsiliepimai, nuomonės apie paslaugos teikėją“, – pasakoja jis.
Nors tuo metu jau veikė kelios paskolų įmonių palyginimo platformos, M. Langaitis teigia, kad jos buvo nepakankamai išsamios ir viską vis tiek turėjo pats rašytis ant popieriaus lapo. „Taip ir gimė idėja sukurti svetainę, kurioje vartotojas galėtų rasti visą reikiamą informaciją vienoje vietoje“, – veiklos pradžios istorija dalinasi jis.
Padeda susiaurinti kreditorių paiešką
M. Langaitis sako, kad pagrindinis „Paskolų atsiliepimai“ tikslas – padėti vartotojams vienoje vietoje rasti informaciją apie paskolų įmones ir palyginti jų privalumus bei trūkumus.
„Dauguma panašių palyginimo platformų nurodo tik išduodamų paskolų sumą, laikotarpį ir kartais palūkanų normą. Mūsų platforma unikali tuo, kad čia pateikiama išsami kiekvienos įmonės apžvalga su sąlygomis, vartotojų atsiliepimais ir paslaugų vertinimu. Mes nesiekiame, kad mūsų svetainės lankytojai čia iškart pasirinktų kreditorių ir kreiptųsi dėl paskolos. Norime padėti tarp gausybės variantų pasirinkti kelis atitinkančius jo kriterijus. Lietuvoje paskolas internetu teikia maždaug 30 įmonių, tad idealiu atveju vartotojas turėtų pasirinkti 3. Tada jis gali kreiptis į visas atrinktas bendroves ir stebėti, kuri jų pateiks geriausią pasiūlymą. Juk tai kur kas paprastesnis būdas, nei blaškytis ir rinktis tarp visų 30 įmonių“, – teigia platformos įkūrėjas.
Per metus lankytojų išaugo 120 proc.
M. Langaitis džiaugiasi projektu ir jį įvardija kaip sėkmingą. Per pastaruosius metus lankytojų skaičius išaugo net 120 proc., o grįžtantys vartotojai sudaro ~18 proc. „Mūsų lankytojai geriausia vertina paskolų platformas veikiančias „peer-to-peer“ (liet. žmogus žmogui) principu. Dažniausi lankytojai yra Vilniaus (55 proc.) ir Kauno (20 proc.) gyventojai, kitus 25 proc. sudaro likusi Lietuvos dalis. Aktyviausią lankomumo laikotarpį pastebime prieš didžiąsias šventes. Tai – gruodžio mėnuo“, – statistika dalinasi jis.
„Žvelgiant iš vartotojų pusės, kaip didžiausius trūkumus jie išskiria nemalonų klientų aptarnavimą, paslėptus mokesčius ar didelius delspinigius vėluojant grąžinti įmokas. Tarp privalumų rikiuojasi operatyvumas, galimybė pasiimti paskolą mažesnes pajamas gaunantiems fiziniams asmenims ar smulkiam verslui. Daugiausia problemų vartotojams sukelia kreditoriai, kurie nepranešę kreipiasi į antstolius ar taiko papildomus mokesčius laiku negrąžinus mokėjimo. Tokiais atvejais jie tikėtųsi supratingumo ar bent jau skambučio, kuriuo būtų informuoti apie taikomas sankcijas“, – sako M. Langaitis.
Planuose – plėtra
Paklaustas apie ateities planus, M. Langaitis atskleidė, kad šiuo metu daugiausiai dirba ties platformos plėtra ir paslaugos pritaikymu užsienio kalbomis.
„Dabar svetainė pasiekiama lietuvių, anglų, rusų, lenkų ir latvių kalbomis. Kadangi sulaukiame užklausų iš lietuviškai nekalbančių asmenų, tai pasirodė svarbu. Be to, labai mažai kreditorių savo puslapiuose pateikia informaciją kitomis kalbomis. Be Lietuvos paskolų įmonių, platformoje jau galima rasti ir Anglijos, Latvijos, Lenkijos, Rusijos ir Ukrainos kreditorių palyginimus. Dalis mūsų lankytojų yra lietuviai, gyvenantys, viešintys ar dirbantys užsienyje ir norintys žinoti, kokios jų galimybės gauti paskolą. Tikiu, kad šis žingsnis padės pasiekti naują auditoriją ir palengvins kreditorių paiešką kitose rinkose“, – užsidegimo neslepia jis.