Paskutinius keleivius iš Orlando atskraidinęs lėktuvas Mančesterio oro uoste nusileido 10.31 val. Lietuvos laiku, pranešė Civilinės aviacijos tarnybos (CAA) atstovas spaudai.
Skrydis, kuriuo skrido 392 keleiviai, užbaigė dviejų savaičių trukmės operaciją „Matterhorn“ (pavadintą pagal vieną iš Alpių viršukalnių) – didžiausią Didžiosios Britanijos įvykdytą jos piliečių grąžinimo į šalį operaciją po Antrojo pasaulinio karo.
Operacijai pasitelkta 150 orlaivių, priklausančių 50 partnerių visame pasaulyje, o jos įgyvendinimas „pareikalavo ypatingų visų dalyvių pastangų“, – pažymėjo CAA generalinis direktorius Richardas Moriarty.
R. Moriarty pareiškė pagarbą „daugybei nuostabių buvusių „Thomas Cook“ darbuotojų“, kurie padėjo sėkmingai įvykdyti operaciją.
„Tam reikėjo precedento neturinčių mūsų komercinių partnerių, mūsų draugų vyriausybėje ir mano kolegų CAA komandoje pastangų“, – pridūrė jis.
CAA pirmadienį pareiškė dabar ketinanti pradėti visų laikų didžiausią klientų kompensacijų programą pagal kelionių oro transportu organizatoriaus licencijos (angl. ATOL) schemą.
Ši schema – tai saugos tinklas, pagrįstas Europos Sąjungos (ES) direktyva ir valdomas CAA, taikomas turistams, įsigijusiems „viskas įskaičiuota“ tipo keliones su skrydžiais ir apgyvendinimu viešbučiuose.
„Suprantame, kad klientai yra labai nusivylę dėl atšauktų atostogų“, – kalbėjo R. Moriarty.
„Tie asmenys, kurie įsigijo „Thomas Cook“ keliones, kurioms taikoma ATOL schema, turi teisę atgauti visus sumokėtus pinigus“, – pridūrė CAA vadovas.
„Be to, ATOL draudimą turintys keleiviai, kurie buvo užsienyje įmonei žlugus, gali gauti smulkių išlaidų kompensacijas“, – pranešė R. Moriarty.
Smarkiai įsiskolinusi kelionių organizatorė „Thomas Cook“, daugelį metų kovojusi su įnirtinga konkurencija internete bei susidūrusi su rezervacijų mažėjimu dėl „Brexit“ keliamo neapibrėžtumo, paskelbė bankrotą šių metų rugsėjo 23 dieną, kai bendrovei nepavyko pritraukti naujų lėšų.