VPT sako, kad konkurso sąlygos buvo neaiškios, Kelių direkcija neatliko kelio ruožo geologinių tyrimų, o tai lėmė išsipūtusią darbų kainą ir papildomų darbų poreikį.
„VPT iš rinkos buvo gavusi ženklų, kad pirkimo sąlygos nėra aiškios (...). Galiausiai viskas pradėjo aiškėti, kai buvo pradėta vykdyti sutartį ir užsakovas pradėjo pirkti papildomus darbus“, – BNS sakė VPT vadovė Diana Vilytė.
„Rinkoje kilo ginčas, vieni tiekėjai sakė, kad jie įsivertino (papildomus darbus – BNS) ir dėl to jų kaina buvo aukštesnė, kiti sakė, kad neįsivertino ir jų kaina buvo gerokai mažesnė“, – teigė ji.
Pasak D. Vilytės, bus siekiama, kad Kelių direkcijai už pažeidimus būtų skirta bauda.
Su Kelių direkcijos vadovu Vitalijumi Andrejevu BNS susisiekti nepavyko.
Vilniaus apygardos teismo atstovė Lina Nemeikaitė BNS informavo, kad teismo sprendimą numatoma skelbti spalio 21 dieną.
D. Vilytė pabrėžia, kad precedentas skirti baudas už viešųjų pirkimų pažeidimus jau pastačius objektą yra – pernai Širvintų savivaldybei už pažeidimus statant sporto kompleksą skirta 68,5 tūkst. eurų bauda, o už neskaidrų Lukiškių aikštės papildomų tvarkymo darbų konkursą Vilniaus savivaldybei teismas numatė 5 tūkst. eurų baudą.
VPT vasarį Kelių direkcijai rekomendavo nutraukti kelio Šilutė–Rusnė estakados statybos sutartį, tačiau direkcija to nepadarė motyvuodama, kad taip būtų sužlugdytas vietos gyventojams svarbus projektas.
Beveik 9,5 mln. eurų vertės sutartis 2017-ųjų gruodį pasirašyta su „Kauno tiltų“ ir „TEC Infrastructure“ (buvusi Tiltų ekspertų centras) konsorciumu.
Iš penkių dalyvių keturių pasiūlymai atmesti dėl per didelių kainų – nuo 15,4 mln. iki 23,1 mln. eurų – ir tik laimėtojo kaina neviršijo suplanuotos lėšų sumos – 10 mln. eurų. Dėl papildomų darbų projekto vertė išaugo iki maždaug 17 mln. eurų.
Sankasos stiprinimo darbų prireikė paaiškėjus, kad po keliu yra durpių sluoksnis. Šie darbai turėtų trukti iki šių metų pabaigos, per juos kartais ribojamas eismas.
Oficialiai Rusnės estakada atidaryta gegužės mėnesį.