Siekiant sumažinti SGD terminalo išlaikymo sąnaudas nuo 2020 m. sausio 1 d., iki to laiko dar turi būti priimti AB „Klaipėdos nafta“ (KN) korporatyviniai sprendimai, Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos sprendimai dėl gamtinių dujų tarifų nustatymo, taip pat Seimo sprendimai dėl valstybės garantijos.
ketvirtadienį priimtas EK sprendimas taip pat padeda pagrindą sprendimams dėl SGD laivo-saugyklos įsigijimo po 2024 m., nes saugumo dedamosios mažinimas susiejamas su SGD terminalo įsigijimu. Kadangi galutiniai sprendimai dėl SGD terminalo-saugyklos įsigijimo bus priimti artėjant SGD terminalo nuomos pabaigai, valstybės pagalbos priemonės SGD terminalo išpirkimui su EK bus derinamos antruoju etapu.
Nepriklausomų tarptautinių konsultantų analizė (su studija galima susipažinti čia) ir išsamūs techniniai bei ekonominiai vertinimai parodė, kad įsigydama SGD laivą saugyklą, Lietuva gauna didžiausią strateginę ir ekonominę naudą. Tai garantuoja valstybei energetinį savarankiškumą, užtikrina, kad bus efektyvi konkurencija tarp gamtinių dujų tiekėjų ir pakankamas konkurencinis spaudimas dominuojančio tiekėjo parduodamų dujų kainoms.
Europos Sąjungos Bendrasis teismas praėjusią savaitę atmetė bendrovės „Achema“ skundą byloje prieš EK. „Achema“ skundė 2013 m. EK sprendimą dėl valstybės pagalbos SGD terminalui.
ES Energetikos Sąjungos tikslas, kad kiekviena valstybės turėtų tris alternatyvius gamtinių dujų tiekimo šaltinius energetiniam saugumui ir konkurencingumui užtikrinti. Lietuva tris šaltinius turės pradėjus veikti GIPL dujotiekiui tarp Lietuvos ir Lenkijos.
ES Energetikos Sąjungos tikslas, kad kiekviena valstybės turėtų tris alternatyvius gamtinių dujų tiekimo šaltinius energetiniam saugumui ir konkurencingumui užtikrinti. Lietuva tris šaltinius turės pradėjus veikti GIPL dujotiekiui tarp Lietuvos ir Lenkijos.