Atsiskaitymas grynaisiais nebuvo apribotas, tačiau pataisos numatė aiškią pavėžėjų ir taksi paslaugų tiekėjų diferenciaciją. Tam, kad įstatymo pataisos būtų priimtos, Seimas turės balsuoti dar kartą.
Numatė skirtumą tarp taksi ir pavėžėjų
Seimas po svarstymo pritarė Kelių transporto kodekso pakeitimo įstatymo projektui (Nr. XIIIP-3360(2), kuriuo numatoma aiškiau reglamentuoti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veiklą bei patikslinti keleivių vežimo už atlygį pavėžėjų ir taksi paslaugų teikimo sąlygas.
Už svarstomas pataisas balsavo 87 Seimo nariai, susilaikė 3 parlamentarai.
Tam, kad įstatymo pataisos būtų priimtos, Seimas turės balsuoti dar kartą.
Pagal projektą, keleiviai lengvaisiais automobiliais už atlygį galėtų būti vežami tik dviem būdais: lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą arba lengvaisiais automobiliais taksi.
Vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą galėtų tik fiziniai asmenys, naudodamiesi keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis. Keleivių vežimo organizatoriumi galėtų būti net tik fizinis ar juridinis asmuo, bet ir kita svetur įregistruota organizacija.
Lengvųjų automobilių, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį paslaugos, vairuotojai turėtų turėti ne mažesnį kaip 2 metų lengvojo automobilio vairavimo stažą ir būti nepriekaištingos reputacijos.
Keleiviai būtų vežami už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą tik naudojantis keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis pagal elektroninių ryšių priemonėmis vežėjo su keleiviais sudarytas sutartis.
Atsiskaitymo grynaisiais neribos
Svarstymo metu Seimas nusprendė kol kas atsisakyti draudimo už suteiktą paslaugą atsiskaityti grynaisiais pinigais. Už tai, kad atsiskaitymas grynaisiais pinigais neturėtų būti ribojamas balsavo 74 parlamentarai, 14 balsavo prieš ir 8 susilaikė. Balsavimui iš viso užsiregistravo 96 Seimo nariai.
Vežant keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą, keleivių vežimo organizatorius keleiviui prieš kelionę turėtų pateikti informaciją apie kelionės kainą, vairuotojo vardą ir pavardę, leidimo užsiimti pavėžėjimo veikla numerį.
Lengvaisiais automobiliais taksi paslaugas teikti būtų galima kelių transporto priemonėmis, turinčiomis ne daugiau kaip 9 sėdimąsias vietas, įskaitant ir vairuotojo vietą.
Leidimai lengvaisiais automobiliais taksi ir pavėžėjimo veiklai vykdyti šiuo metu išduodami savivaldybėse, nuo 2020 m. liepos mėnesio juos centralizuotai turėtų išduoti Transporto saugos administracija susisiekimo ministro nustatyta tvarka.
Primename, kad Lietuvoje pavėžėjų paslaugos siūlomos nuo 2017 metų, kai į rinką atėjo „Uber“. Pagrindinės platformos šiuo metu Lietuvoje siūlančios pavėžėjimo paslaugas yra „Uber“ ir „Bolt“.