„Airbnb“ yra įsikūrusi San Franciske. 2007 metais čia apsigyveno dizaineriai Brianas Chesky ir Joe Gebia, o kadangi pinigų mokėti už būsto nuomą trūko, vaikinai sumanė šiek tiek užsidirbti. Jie nusipirko tris pripučiamus čiužinius ir pažadėjo kiekvienam svečiui, kuris pas juos apsistos, paruošti pusryčius. Ir štai pas juos apsistojo trys žmonės, kurie sumokėjo po 80 dolerių.
Vaikinai suprato, kad tokį verslo modelį, kur būsto savininkai (aišku, ir jie patys) gautų galimybę užsidirbti iš kambario ar viso buto nuomos, galima pritaikyti praktikoje.
Dabar „Airbnb“ (santrumpa iš angl. air bed and breakfast – pripučiamas čiužinys ir pusryčiai. – Red.) vertė jau siekia 35 mlrd. dolerių (virš 31,4 mlrd. eurų), bendrovė ketina įsitvirtinti biržoje.
O štai neseniai „Airbnb“ pranešė, kad nuo gegužės 1-osios būsto nuomotojai Jungtinėse Valstijose, o neužilgo ir visur kitur, kur veikia „Airbnb“, galės pasirinktinai aukoti dalį savo pajamų labdaros organizacijoms, remiančioms būsto stokojančius žmones.
Siūlydama šį instrumentą „Airbnb“ siekia iki 2022 metų suteikti laikiną būstą šimtui tūkstančių žmonių – tiems, kuriems jo labai reikia.
„Airbnb“ teigia, kad visi paaukoti pinigai bus skiriami patikimiems kompanijos partneriams – ne pelno organizacijoms, kurios padeda bendruomenėms surasti būstą: „Hands and Hearts“, „Make-A-Wish Foundation“, „International Rescue Committee“ ir „Mercy Corps“. Būstų nuomotojai, nusprendę dalyvauti šiame projekte, gali pasirinkti procentą, kuris automatiškai bus išskaičiuojamas iš kiekvieno mokėjimo, ir jie reguliariai gaus elektroniniu paštu atnaujintus duomenis bei metinę pinigų aukojimo ataskaitą, kurioje bus išsamiai paiškinta, kaip jų indėlis pakeitė situaciją.
Pinigų aukojimas gali būti laikinai sustabdomas, keičiamas ar nutraukiamas per „Airbnb Host Dashboard“, teigia K.Viggers.
„Airbnb“ apskaičiavo, kad jei kiekvienas pastogę Jungtinėse Valstijose siūlantis žmogus paaukotų 1 proc. savo pajamų, kompanijos partneriai 2019 metais galėtų padėti rasti laikiną būstą dviems milijonams žmonių.
„Daugelis būstą siūlančių mūsų bendruomenės narių nori padėti smogus krizei, bet ne visada sugeba atverti savo namų duris. Mes sukūrėme šį aukojimo instrumentą, kad suteiktume jiems paprastą ir suprantamą būdą tai daryti“, – sakė vienas iš „Airbnb“ įkūrėjų ir vyriausiasis produktų vadovas Joe Gebbia.
„Tikimės, kad bendrovės įnašai, „Open Homes“ programa ir mūsų būsto nuomotojų kilnios ir dosnios aukos leis ištiesti pagalbos ranką tiems, kurie išgyvena juodžiausias dienas“.
Aukojimas atliekamas pagal „Airbnb“ atvirų namų („Open Homes“) programą, kuri leidžia nuomotojams nemokamai apgyvendinti nuo konfliktų, katastrofų nukentėjusius ar sunkių ligų kamuojamus žmones. „Airbnb“ teigia, kad „Open Homes“ bendruomenė iki šiol padėjo daugiau kaip 25 tūkst. žmonių, kuriems reikėjo pagalbos, susirasti laikiną pastogę ir teigia, kad 2019 metais investavo 20 mln. dolerių savo platformai plėsti ir savo įnašui į partnerių veiklą didinti.
„Airbnb“ yra sena mūsų organizacijos „All Hands and Hearts“ rėmėja, siūlanti sprendimus, susijusius su mūsų komandos narių ir savanorių apgyvendinimu katastrofų ištiktose vietose, – sakė viena iš „All Hands and Hearts“ įkūrėjų Petra Nemcova. – Esame dėkingi „Airbnb“ bendruomenei už paramą ir tikimės, kad nuomotojų paaukoti pinigai leis mums pagelbėti dar daugiau žmonių, šeimų ir bendruomenių atstatyti savo namus, mokyklas ir sugriautus gyvenimus“.
Parengė Leonas Grybauskas