Kaune lėktuve įkalintų lietuvių kančia virto košmaru: „Kam reikėjo visus į vidų sugrūsti?“

2019 m. liepos 27 d. 21:43
Atnaujinta
Šeštadienį į Alikantę iš Kauno oro uosto lėktuvas su būriu atostogų išsiilgusių lietuvių turėjo pakilti 20 valandą, tačiau vidurnaktį jis ir toliau stovėjo vietoje, o viduje nuo karščio leipstantys žmonės savo pyktį liejo vis garsiau.
Daugiau nuotraukų (7)
Nerūpestingas skrydis lietuvius turėjo nuskraidinti į pasakišką kurortą, tačiau ilgai planuotos atostogos virto tikru košmaru.
„Va dabar jau prasidėjo isterija. Žmonės garsiai reikalauja vandens už dyką, nori išlipti. Jau nėra aišku, ar iš viso kilsim. Kiti bėga pirkti maisto“, – tarė lėktuve kartu su kitais keleiviais įstrigusi lrytas.lt skaitytoja Greta.
Ji šiuos žodžius tarė 23 val. 20 min., kai išgirdo dar vieną pranešimą, kad skrydis nukeliamas – šįkart iki maždaug 2 valandų.
Sekmadienį paryčiais, 4 val. 20 min. išvarginti turistai galiausiai nusileido Ispanijoje. 
Nesitikėjo, kas laukia
Kai ji pirmą kartą apie vėluojantį lėktuvą parašė portalui lrytas.lt, dar net nesitikėjo, koks košmaras laukė ateityje.
Apie ilgai planuotą kelionę į Alikantę svajojusi Greta valandą laiko laukė Kauno oro uoste, kol galėjo patekti į „Ryanair“ lėktuvą. Nors toks vėlavimas kėlė erzelį, pernelyg dėl to nesijaudino, nes apie tokias situacijas buvo girdėjusi ne vieną kartą.
Tačiau lėktuve prasėdėjus ilgiau nei pusvalandį jį kreipėsi į lrytas.lt.
„Žmonės pavargę, vaikai klykia, visi nori valgyti, atsigerti, – tada sakė Greta. – Juokingiausia, kad visas personalas užsidarė pas save ir neišlenda. Jokios informacijos nepasakė. Šalia žmonės sako, kad kiek skrenda į Alikantę, tiek skrydžiai vėluoja iki 2 valandų. Ir visada „Ryanair“. Kalba, kad reikės jų atsisakyti.“
„Kam į lėktuvą visus sugrūdo?“
Lrytas.lt susisiekus su Lietuvos oro uostų atstovu žiniasklaidai Tadu Vasiliausku, šis patvirtino, kad lėktuvas stovi, tačiau ramino keleivius.
„Lėktuvas nepakyla, nes Alikantėje esantis oro uostas – per daug apkrautas, todėl negali dabar priimti lėktuvų. Yra laiko tarpas, kurį lėktuvas turi pralaukti oro uoste“, – sakė T.Vasiliauskas
. Vėliau pasigirdo žinių, kad žmonės iš lėktuvo nėra išleidžiami, tačiau T.Vasiliauskas patikino, kad oro uosto terminalas dirba visą parą. 
Jis teigė, kad lėktuvas turėtų pakilti po 20 minučių. Tad tai turėjo įvykti apie 21 val. 50 min., tačiau lėktuvas nepakilo. Netrukus įgula jau leido įsigyti vandens.
22 val. 18 min. kita keleivė, prisistačiusi Rima, pranešė, kad lėktuvo kapitonas informavo, kad kilti nebus galima dar valandą.
„Tai kam į tą lėktuvą visus sugrūdo? Vandens nėra, maisto nėra. Karšta. Laiko atidarę duris – neva vėdina“, – piktinosi skaitytoja.
Ji pabrėžė, kad kapitonas pareiškė, jog pakilti negali – dėl prastų oro sąlygų.
„Tai jie meluoja?“, – klausė ji.
„Mūsų turima informacija rodo, kad lėktuvas į Alikantę numatytu laiku negalėjo pakilti dėl itin užimtos oro erdvės ir užimto atvykimo oro uosto Ispanijoje. Bendrą oro erdvės kontrolę vykdo Europos skrydžių saugumo organizacija „Eurocontrol“, kuri ir informuoja apie konkretaus orlaivio galimybę kilti tam tikru metu (aviacijoje tai vadinama „slot“), o jei oro erdvė yra perpildyta – leidimo kilti reikia laukti dėl pačių skrydžių saugumo užtikrinimo“, – sekmadienio rytą teigė T.Vasiliauskas.
Ruošiasi rašyti skundą
Sulig kiekviena minute keleivių nuotaika tik bjuro. Daugelis skambino į viešbučius ir artimiesiems, kad praneštų, jog stipriai vėluos. Greta jau dėliojo skundo planą.
„Tikrai rašysiu skundą ir reikalausiu kompensacijos“, – patikino ji.
Erzelis lėktuve kilo ir dėl vandens. Ištroškę žmonės pyko, nes įgula jiems nepasiūlė nemokamo vandens, nors viduje – itin karšta.
Lėktuve įstrigę žmonės itin skundžiasi dėl vandens trūkumo, nes lėktuvo įgula jiems jo nepasiūlo nemokamai, nors viduje – itin karšta.
„Vanduo – 3 eurai. Žmonės raudonais veidais sėdi“, – pasakojo keleivė.
Sprendimą dėl žmonių išlaipinimo priima oro linijos
Pasak T.Vasiliausko, sprendimą, ar išlaipinti keleivius, ar palikti juos viduje, priima skrydį vykdanti kompanija. Šiuo atveju tai – „Ryanair“.
„Oro bendrovių lėktuvai dažnu atveju stengiasi būti pasirengę kilti, kai tik gaunamas leidimas dėl atlaisvėjusios oro erdvės, todėl kai kuriais atvejais, pačių oro bendrovių sprendimu, jų keleiviai yra sulaipinami į orlaivį ir laukia jo viduje iki leidimo kilti gavimo bei skrydžio pradžios. Išlaipinti ar palikti lėktuvo viduje keleivius – sprendžia pačios oro linijos“, – sakė T.Vasiliauskas.
Jis taip pat priminė, ką turėtų daryti skundą rašyti norintys keleiviai.
„Visiems keleiviams reikėtų prisiminti, kad dėl vėluojančių skrydžių ar netinkamo paslaugų lėktuve suteikimo – reikia kreiptis tiesiogiai į oro linijas, kurių bilietą pirkote. Kai kuriais atvejais oro linijos yra įpareigotos keleiviams suteikti kompensacijas“, – lrytas.lt sakė T.Vasiliauskas.
AtostogosRyanair^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.