Jau nuo birželio pradžios „Raketa“ ruošėsi kelionėms iš Kauno į Nidą ir atgal.
Verslininkai trynė rankomis skaičiuodami pelną, siūlydami bilietus po 29 eurus. Ypač gražaus pinigėlio jie tikėjosi susižerti per Jonines.
Prieš tai „Raketą“ esą įvertino technikos ekspertai, buvo atliktas bandomasis plaukimas, bet šaunuoliai iš Transporto saugos administracijos laiku susizgribo.
Ėgi įrodyk, kad „Raketa“ yra laivas, kuris gali būti eksploatuojamas tam tikru greičiu. Juk labai jau įtartinas pavadinimas. Ir paaiškėjo, kad įtarimams būta pagrindo. Sertifikato laivą eksploatuoti iki šiol nėra, o kur jį gauti, nežino netgi pati Transporto saugos administracija.
Verslininkai ėmė skųstis, kad Lietuvoje tikrai nerado jokios įmonės, galinčios suteikti tą sertifikatą, – esą anksčiau jo ir nereikėjo.
Taip, „Raketa“ turėjo leidimą plaukti nuo 2010 iki 2011 metų. Bet šiais laikais, kai aplink Lietuvą tyko vien grėsmės, gal ji – jau visai ne ta „Raketa“?
Nieko nereiškia ir tai, kad sovietinėje Lietuvoje plaukiojo bent dešimt Rusijoje, „Krasnoje Sormovo“ gamykloje, pastatytų laivų „Raketa“. Sovietmečiu Lietuvoje ir rusiški automobiliai „Žiguli“ keliais riedėjo.
Bet štai Azerbaidžanas uždraudė šias senienas importuoti dėl to, kad jose nėra ABS stabdymo sistemos ir bent vienos saugos pagalvės. Kuo mes prastesni?
Tad jeigu verslininkams ir pavyks įrodyti, jog „Raketa“ yra laivas, kas galėtų būti garantuotas, kad jo korpuse nebeliko nė vieno įtartino sovietinio varžto?