Triukšmingai pristatytas laivas „Raketa“ – vis dar krante: nuostoliai auga sparčiai

2019 m. birželio 25 d. 13:52
Iškilmingai į vandenį Kaune nuleistas greitaeigis laivas „Raketa“ jau nuo birželio pradžios planavo plukdyti keleivius į Nidą. Tačiau kol kas neįvyko nė viena kelionė. Laivui neleidžiama plaukti, nes nėra gautas klasę patvirtinantis sertifikatas. Dėl nevykstančių kelionių nuostolius skaičiuojantys laivo savininkai tokiu reikalavimu piktinasi. Esą laivas techninius reikalavimus atitinka, o papildomą sertifikatą galinčių išduoti įmonių Lietuvoje net nėra. 
Daugiau nuotraukų (10)
Neplaukia
Laivas „Raketa“ iš Kauno į Nidą Nemunu turėjo pradėti plaukioti birželio pradžioje. Pirmiesiems keleiviams buvo siūlomi pigesni, po 29 eurų kainuojantys bilietai. Tačiau 60 km.val greitį išvystantis laivas iki šiol stovi toje pačioje vietoje, krante. 
Laivą jau įvertino technikos ekspertai, atliktas bandomasis plaukimas iki Nidos ir atgal. Tačiau leidimas neišduodamas. Transporto saugos administracija tikina pasigedusi laivo klasę patvirtinančio sertifikato. 
„Tas reikalavimas dėl klasės yra susijęs su keleivių saugumu ir tai nėra šiaip sau dokumentas. Tai dokumentas, kuris patvirtina, kad toks laivas gali būti eksloatuojamas tokiu greičiu. Nes „Raketa“ gali išvystyti iki 60 km per valandą greitį ir toks reikalavimas padidintos rizikos laivams yra“, – „Lietuvos ryto“ laidai „Reporteris“ sakė Transporto saugos administracijos departamento direktorius Linas Kasparavičius.
Keleiviai registruojasi
Stovinčio laivo savininkas skaičiuoja nuostolius, mat, ilgajam Joninių savaitgaliui buvo sulaukęs ypač didelio keleivių susidomėjimo. Tačiau laivo kajutėje keleivių vietose tik šūsnys dokumentų ir brėžinių. 
Šis laivas buvo pagamintas 1963 metais.
„Viską absoliučiai turime, ką galima turėti apie šitą laivą“, – sakė „Vandens kelias“ vadovas Nerijus Šilgalis.
Laivo savininkas stebisi nauju reikalavimu. Pasak jo, ankščiau tokių sertifikatų nereikėjo. O Lietuvoje ir nėra įmonės, kuri galėtų suteikti tokį dokumentą.
„Laivas turi techninį leidimą plaukti nuo 2010 iki 2011 metų. Kiek mes analizavome, nė vienas įstatymas nepasikeitęs, o mums keliami papildomi reikalavimai, kurių ankščiau nereikalavo“, – skundėsi N.Šilgalis. 
Nėra kam sertifikuoti
Kas galėtų išrašyti sertifikatą, neranda ir jo iš „Raketos“ reikalaujanti Transporto saugos administracija.
„Mes kreipėmės į atitinkamas bendroves, kurios galėtų įvertinti ar „Raketa“ atitinka greitaeigių laivų reikalavimus. Kol kas atsakymo nesame gavę. Laivo valdytojas taip pat nėra pateikęs atsakymo“, – kalbėjo L.Kasparavičius.
Tuo tarpu laiko savininkas N.Šilgalis sako, kad Transporto saugos administracija nežino, ką daryti. 
Skaičiuoja nuostolius
Laivui nejudant iš vietos verslininkai skaičiuoja nuostolius. Per vieną savaitę jie išaugo iki 10 tūkst. eurų. Laivas jau neplaukė tris savaites. Jei jis negalės pajudėti ir toliau, laivo savininkai svarsto reikalauti valstybės padengti nuostolius ar ieškoti galimybės laivą registruoti kitur.
„Jau pradėjo diskutuoti, kokia praktikos registruojant laivą kitoje šalyje. Bet juk tai absurdas. Mes lietuviai ir kabinti kitos šalies vėliavą būtų tiesiog gėda“, – kalbėjo laivą administruojančios bendrovės vadovas.
Paprastai kelionė iki Nidos laivu siekia mažiau nei keturias valandas. Keleivius plukdyti jis planavo ketvirtadieniais, penktadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais. 
Laivyba Nemune^InstantLaivas Raketa
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.