Mažeikiuose ant atstatytos geležinkelio pervažos sustoję politikai pademonstravo, kad šios statybos simbolizuoja ir politinį atšilimą. Mat ištisą dešimtmetį Lietuva nuolat sulaukdavo priekaištų dėl išardyto 19 km ilgio ruožo.
9,4 milijono eurų (be PVM) kainuosiantys atstatymo darbai jau prasidėjo – paklota 3 kilometrų ilgio atkarpa. Rangos konkursą laimėjo bendrovė “Vitras-S”.
„Tikimės, kad metų pabaigoje čia jau važiuos bandomieji traukiniai, nes darbai vyksta netgi lenkiant grafiką“, - sakė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška, pasidžiaugęs, kad darbus nupirkti pavyko dukart pigiau nei anksčiau skaičiuota.
Susisiekimo ministras R.Masiulis vylėsi, kad ištesėtas pažadas sutvirtins ryšius su kaimyninėmis valstybėmis: „Be abejo, tai buvo kliūtis ne vienam projektui. Pradėjus ruožo atstatymą, į priekį pajudėjo visi projektai. Tai – atsakymas, kokią žalą padarė apie valstybę negalvoję asmenys“.
Ministras vylėsi, kad pavyks atgauti ne tik Europos Komisijos skirtą beveik 28 milijonų eurų baudą, bet ir išvengti ieškinio iš Latvijos geležinkelių įmonės. Latviai anksčiau yra grasinę, kad jų ieškinys sieks daugiau kaip 82 milijonus eurų. Savo ruožtu ketinama pateikti ieškinį tiems, kurie neapgalvotais veiksmais padarė Lietuvai tokią žalą.
Kad Lietuvai gali ir netekti kovoti su finansines pretenzijas reiškusia Latvijos įmone, patvirtino ir Latvijos transporto ministras T.Linkaitis: „Tai, kas vyksta dabar, yra akivaizdus atšilimo ženklas. Finasinis ginčas yra ne tarp valstybių, o tarp įmonių. Bet tikiuosi, kad teismų nebeprireiks, nes esame ne konkurentai, o sąjungininkai“.
Politinį aspektą pažymėjo ir Lenkijos infrastruktūros ministras A.Adamczykas: „19 kilometrų ilgio atkarpa yra palyginti menka, bet ji neatspindi, kokios iš tiesų įtakos turi viso regiono ekonomikai ir politikai. Tai yra pavyzdys, kad kartu galime daugiau”.
Po iškilmingos ceremonijos įvyko trišalis Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos ministrų susitikimas, kuriame aptartos šiandienos aktualijos - Europos Parlamento rinkimų rezultatai, naujoji Europos Komisijos darbotvarkė, tolimesnis Europos Sąjungos „Mobilumo paketo“ klausimo sprendimas, bendrų projektų „Rail Baltica“ ir „Via Baltica“ perspektyvos.
Lenkijos infrastruktūros ministras A.Adamczykas vizitą Lietuvoje pratęs ir antradienį: kartu su susiekimo ministru R. Masiuliu jis apsilankys Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas–Palemonas, kur pradėtas statyti logistinis kompleksas su europine „Rail Baltica“ geležinkelio vėže.