Svarbaus objekto rekonstrukcija Kauno gyvenamojo rajono žmones pavertė gidais

2019 m. birželio 7 d. 12:24
Palemono gyventojai neretai skųsdavosi dėl traukinių keliamo triukšmo. Dabar šiame rajone veikia ir laikinoji Kauno geležinkelio stotis. Ji vietos gyventojams bei keleiviams pažėrė naujų iššūkių.
Daugiau nuotraukų (4)
Nuo gegužės 22 dienos uždarius Kauno geležinkelio tunelį laikinoji geležinkelio stotis pradėjo veikti Palemone. Iš šio Kauno gyvenamojo rajono keliautojai traukiniais rieda į Vilnių ir iš sostinės iki šios vietos geležinkeliu pasiekia Kauną.
Laikini pokyčiai, kurie truks iki rugsėjo, pakeitė Palemono gyventojų kasdienybę.
Apie tai, kaip sekasi keliauti traukiniais sutrumpėjusiu maršrutu, atvirai papasakojo ir keleiviai. Visi turėjo pastabų, ką reikėtų tobulinti.
Kauno savivaldybės ir įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai tvirtino stengęsi, kad ir Palemono gyventojams, ir keleiviams naujovės sukeltų kuo mažiau nepatogumų. Į kai kurias pastabas pažadėjo atsižvelgti.
Tenka rodyti, kur eiti
Tiesiant europinę „Rail Baltica“ geležinkelio vėžę, Palemone kiek daugiau nei tris mėnesius veiks laikinoji geležinkelio stotis. Šis įvykis pakeitė vietos žmonių gyvenimą, ir tai matyti vos nuvykus į Palemoną.
Vienoje pagrindinių Palemono – Marių – gatvėje įrengtos dvi naujos viešojo transporto stotelės. Jų pavadinimas – Laikinoji geležinkelio stotis. Vienoje keleiviai, įlipę į miesto autobusus, gali vykti į Kauno centrą ar kitus gyvenamuosius rajonus. Kitoje išlipa keliautojai, kurie ketina traukiniu važiuoti į sostinę.
Tačiau išlipus iš miesto autobuso tenka dairytis, kur rasti stotį, nes jokių nuorodų prie stotelių nėra. Tiesa, ilgai laukti pagalbos neteko.
„Eikite ten, ten“, – modama ranka į stoties, esančios Stoties gatvėje, pusę rodė vietos gyventoja.
Tai tarp Marių ir Stoties gatvių daugiabutyje gyvenanti Renė Geriksienė. Moteris pasakojo, kad nuo pat pirmos dienos, kai stotis buvo perkelta į Palemoną, pulkai žmonių, atvykusių iš Kauno viešuoju transportu, elgiasi vienodai.
„Visi dairosi ir klausia kelio, nes nuorodų prie stotelės nėra. Pati stotis yra netoli, už kelių šimtų metrų, bet ją slepia palei Stoties gatvę pasodinti medžiai“, – sakė moteris.
Palemono gyventoja juokėsi, kad per kelias dienas jau įprato, jog jai ir kaimynams tenka būti savotiškais gidais, atvykėliams rodyti, kur eiti, kad pasiektų stotį arba iš jos – viešojo transporto stotelę.
Atsirado daugiau tvarkos
Ar permainos dėl laikinosios geležinkelio stoties neerzina ir nevargina vietinių gyventojų? Žmonės tikino, kad dėl to problemos nemato. Atvirkščiai – dabar turi kuo pasidžiaugti.
„Daug metų Palemono gyventojai jautėsi tarsi būtų ne miesto dalis, o pamiršta provincija. Pagrindinės gatvės buvo duobėtos, savivaldybės neprisiprašydavome remonto. Ne visada prižiūrėta būdavo ir aplinka, retokai šienaujamos vejos“, – pasakojo R.Geriksienė.
Artėjant datai, kai Palemone turėjo pradėti veikti laikinoji geležinkelio stotis, situacija pasikeitė.
 
„Pagaliau ir mus pasiekė civilizacija. Buvo išasfaltuotos kelios pagrindinės gatvės. Įrengtos dvi stotelės. Gaila, kad jose nėra nei suolų, nei stoginių, nors keleivių atsirado tikrai nemažai“, – sakė Palemono gyventoja.
Dar viena Palemono senbuvė – Antanina Kovaliova pastebėjo, kad prieš gegužės 22 dieną ir aplinka aplink stotį buvo aptvarkyta.
„Teritorijose, per kurias einama link geležinkelio, buvo nušienauta žolė, surinktos šiukšlės. Gerokai suremontuotas ir perdažytas pats senas stoties pastatas, kuriame dabar ir veikia laikinoji stotis.
Būtų gerai, kad tvarka liktų ir tada, kai keleivių vėl sumažės“, – vylėsi moteris.
Tenka įveikti senus laiptus
Palemono seniūnaitis Valdimaras Moliejus pasakojo, kad pats skubėjo apžiūrėti, kaip atrodo laikinoji stotis ir jos prieigos, ar geležinkelininkai ir savivaldybė padarė viską, ką žadėjo.
„Iš gyventojų didelių skundų negirdėjau. Visi patenkinti, kad gatvės tapo geros būklės“, – sakė vyras.
Į peroną, kur stovi traukiniai, galima patekti ne tik nuo Marių gatvės, bet ir iš kitos geležinkelio pusės – nuo Pravienos gatvės.
„Čia esanti žvyru grįsta autobusų ir automobilių aikštelė buvo labai duobėta. Dabar ji puiki, lygaus asfalto. Yra net kilnojamasis tualetas, stotelėje – stoginė“, – geras permainas vardijo senūnaitis.
Triukšmo Palemone dėl per jį nutiesto geležinkelio buvo ir tebėra, bet jo smarkiai nepadaugėjo, nes elektriniai keleiviniai traukiniai – modernūs.
Tačiau V.Moliejus pastebėjo vieną gana didelę problemą. Atvykus iš Kauno iki Pravienos gatvės stotelės, į peroną, kur stovi traukiniai, galima patekti tik per viaduką.
„Jo laiptai seni ir labai statūs. Nors ant jų pritvirtinti metaliniai loveliai, skirti vežimėliams ar dviračiams užtempti, tai padaryti labai sunku. Pačiam teko padėti vienai motinai su vaiku užstumti vežimėlį, teko pavargti.
Neįgalieji tokių laiptų jokiu būdu neįveiktų“, – sakė V.Moliejus.
Specialus laikinas takas neįgaliesiems, dviratininkams ar žmonėms su vaikų vežimėliais per bėgius iki traukinių nutiestas iš Stoties gatvės pusės. Apie tai informuoja gana dideli informaciniai skelbimai. Bet skubantys žmonės jų dažnai nepastebi, todėl dviračius ar vežimėlius tempia aukštais ir stačiais viaduko laiptais.
Nuorodų taip ir neatsirado
Prie kelionės pokyčių pamažu tenka prisitaikyti ir traukiniais važiuojantiems keliautojams.
Kaunietė Laurita Nemaravičiūtė iki Lentvario traukiniu, riedančiu į Vilnių, važinėja dažnai.
„Man patinka keliauti traukiniais. Tai darau ir Lietuvoje, ir užsienyje. Maršrutas Kaunas–Vilnius man yra įprastas. Pirmąją dieną, kai teko keliauti ne iš Kauno geležinkelio stoties, bet iš Palemono, labai nerimavau. Bijojau pavėluoti į traukinį. Išlipus iš autobuso Marių gatvėje teko kurį laiką dairytis, kur eiti, nes nebuvo aišku.
Praėjo savaitė, o nuorodų taip ir neatsirado“, – užsiminė kaunietė.
Sumažino bilieto kainą
Į Palemoną iš įvairių Kauno vietų iki Marių gatvės važiuoja 4 miesto autobusai.
Tačiau į laikinąją stotį galima patekti atvykus ir iš kitos geležinkelio bėgių pusės, išlipus galinėje Pravienos gatvės stotelėje. Iki čia iš Kauno centro veža vienas miesto autobusas.
Taip pat iki čia atvažiuoja ir iš Kauno geležinkelio stoties kursuojantys specialūs autobusai. Jie iš tos pačios vietos atvykusius keleivius nugabena ir į miesto centrą. Per dieną iš Kauno į Palemoną ir atgal važiuoja 6 tokie autobusai – tada, kai keleivių būna daugiausia.
Važiuoti tokiais autobusais galima nemokamai, tereikia parodyti traukinio bilietą.
Palemono sotyje sutiktas ką tik iš Vilniaus atvykęs Dovydas Grikevičius skubėjo neatsilikti nuo kitų keleivių. Jis sekė paskui viaduku nemokamų autobusų link einančius žmones.
Vyras pasakojo, kad sužinojęs, jog iš Vilniaus traukinys nevažiuos iki pačios Kauno geležinkelio stoties, svarstė, ar nesirinkti kito keliavimo būdo.
„Gal autobusu būtų paprasčiau. Bet nulėmė tai, jog traukinių bilietai dėl nepatogumų tapo pigesni, be to, žinojau, kad nuo Palemono į Kauną veš nemokamas autobusas“, – pasakojo vilnietis.
Nerimavo ir vairuotojai
Iki Palemono pirmą kartą atvykęs vyras sakė pastebėjęs, kad skelbimai su nuorodomis, kur ieškoti autobuso, yra.
„Bet nėra kada į juos dairytis, todėl seku paskui kitus, nes bijau pavėluoti į autobusą.
Keliaujant dažniau painiavos, manau, bus mažiau“, – svarstė D.Grikevičius.
Vieno iš nemokamų autobusų vairuotojas Artūras Juozapavičius neslėpė, kad pirmosiomis dienomis nerimo buvo ir vairuotojams.
„Iki šiol į Palemoną keleivių niekada nevežiau. Bet žinau maršrutą, todėl tikiuosi, kad viskas vyks sklandžiai. Kelionė turi užtrukti apie pusvalandį, keleivių Kaune ar ateinančių iš Palemono stoties palaukiame. Tiesa, kol kas jų nėra labai daug“, – sakė vairuotojas.
Permainų šiame miesto rajone žada ir ateityje
Aloyzas Pakalniškis
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas
„Ruošiantis Kauno geležinkelio tunelio uždarymui ir laikinam geležinkelio stoties perkėlimui į Palemoną buvo atlikti kai kurie darbai.
Naujai išasfaltuota Apaščios gatvė, Palemono ir Pravienos gatvių dalys. Taip pat išasfaltuota automobilių aikštelė Pravienos gatvėje, kur atvyksta ne tik specialūs bei miesto autobusai. Ten savo automobilius gali palikti ir keleiviai.
Marių gatvėje buvo užlopytos kelio dangos duobės. Šią gatvę kitais metais planuojama iš esmės atnaujinti. Bus ne tik paklota nauja danga, bet ir įrengta lietaus nuotekų sistema, šaligatviai, naujas apšvietimas. Šiuo metu rengiamas Marių gatvės rekonstrukcijos techninis projektas.
Kol kas stotelių stoginių šioje gatvėje nenumatyta statyti. Jos atsiras, kai bus suremontuota visa gatvė.
Nuorodų, kur rasti laikinąją Palemono geležinkelio stotį išlipus iš viešojo transporto Marių gatvėje, netrukus turėtų atsirasti.“
Keleivių pasiūlymus analizuoja
Novilė Valančė
Įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento projektų vadovė
„Uždarius traukinių eismą ruože nuo Palemono iki Kauno, Palemone buvo atnaujinta ir sutvarkyta keleivių stotis ir jos teritorija: sutvarkyti privažiavimai automobiliams abiejose stoties pusėse, įrengta automobilių aikštelė, kad šiaurinių Kauno miesto rajonų gyventojai galėtų atvykti automobiliu ir jį palikę kelionę sostinės link tęstų traukiniu. Įrengti įvažos į peronus judėjimo negalią turintiems keleiviams, kad nereikėtų naudotis viaduku. Stotyje įrengtos laikinos kasos, tualetas.
Visur iškabintos informatyvios nuorodos, stotyje yra budėtojas, kuris atsako į keleiviams kylančius klausimus, jiems padeda.
Nemokami autobusai, kurių tvarkaraščiai priderinti prie populiariausių traukinių Vilnius–Kaunas reisų, važiuoja ir darbo, ir poilsio dienomis.
Šiuo metu stebime situaciją, skundų nesame sulaukę, keleiviai kreipiasi su pasiūlymais, juos atidžiai analizuojame, todėl galbūt šiokių tokių korekcijų keleivius vežant maršrutu Vilnius–Palemonas–Kaunas atsiras.“
palemonasgeležinkelis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.