Apsirūpino maistu pietums
Neįprasta prekybos vieta po atviru dangumi ir glumino, ir viliojo praeivius artyn.
„Eidamas pro šalį pamačiau kažkokį sujudimą, todėl ir priėjau artyn. Pasidarė smalsu. Kadangi jokių kitų prekių man nereikia, nusipirkau mineralinio vandens“, – pratarė kalyte Bite vedinas Vaidas. Jis neišlaidavo, tačiau akimirksniu pritraukė kitų pirkėjų dėmesį. O kaip gi kitaip, jei jaunuolio rankose – nuostabaus šuns pavadėlis?
„Be poros centų – 5 eurai“, – kasos čekį ištiesė lauko parduotuvėje apsiprekinusi Rūta. Pietums ji nusipirko pakuotę salotų su česnakų daigais ir apelsinų sulčių.
„Dirbu atokiau nuo Vilniaus centro, „Verslo trikampyje“. Kadangi girdėjau apie antradienį vyksiančią nepaprastą prekybą, specialiai atvažiavau ko nors nusipirkti. Mes su bendradarbiais apskritai mėgstame palikti per pietus darbo vietą ir, susiradę vietą ant Neries kranto, užkandžiauti“, – sakė Rūta.
Vynuogės, salotos, sultys. Už visa tai – kone 7 eurai. Tai įprastas pinigų kiekis pietums?
„Gal kiek didesnis, nes čia pirkti buvo smagiau. Paprastai pietums prireikia kokių 5-6 eurų“, – sakė parduotuvėje užkalbinta Justina Lavalė.
Perkamiausia prekė – ledai
Pardavėja kasininkė Austėja Jasiulionytė antradienį darbą Užupyje esančioje nedidelėje „Iki“ parduotuvėje iškeitė į vienadienę prekybą šioje lauko parduotuvėje.
„Čia įdomiau. Smagu matyti pirkėjų nuostabą – jiems visa tai patinka“, – sakė A.Jasiulionytė.
Jai paantrino ir prekes į lentynas kraunanti Skaistė: „Karšta, bet smagu. Žmonės užsuka ir pavieniui, ir būreliais. Ko gero, jiems smalsu. Nėra nė vieno, kuris ko nors nenusipirktų. Ledai – pati perkamiausia prekė, kaip ir gaivieji gėrimai bei vanduo“.
Pirmiausia atliko tyrimą
Pasak „Iki“ atstovės Bertos Čaikauskaitės, sumanymas nors dienai iškelti parduotuvę į lauką kilo įvertinus Lietuvos gyventojų įpročių tyrimo duomenis. Buvo klausiama, kiek laiko dirbantys žmonės per dieną praleidžia uždarose patalpose.
„Paaiškėjo, kad net tuomet, kai šilta, maždaug pusė apklausoje dalyvavusių žmonių lauke tepabūna 1-3 valandas, o trečdalis – iki 1 valandos.
Kaip gi žmones išvilioti į lauką? Gal pasiūlyti jiems lauke kokių nors užkandžių – salotų, sumuštinių? Kodėl gi viso to jie negalėtų suvalgyti lauke, prisėdę ant suoliuko ar ant vejos? Juk tai įprasta Vakaruose“, – sakė B.Čaikauskaitė.
Vienadienė „Iki“ parduotuvė po atviru dangumi yra simboliška. Anot Bertros, žmonės parduotuvėse praleidžia gana daug laiko – ir per pietus, ir po darbų grįždami namo.
„Norėjome parodyti, kad net ir parduotuvę galima iškelti į lauką, kad nors kiek ilgėliau žmonės galėtų pabūti gryname ore“, – užsiminė ji.
Prekės joje siūlomos būtent tokios, kokios tinka užkandžiams lauke: vaisių, daržovių, gaiviųjų gėrimų, salotų, sumuštinių, sausainių, grūdų bei bulvių traškučių.
„Tai – ne vienkartinis projektas. „Pikniko“ kampanija, startavusi birželio 4-ąją, bus tęsiama per vasarą. Jį kartoti planuojame ir ateityje. Norėtume taip paakinti žmones, kad jie nebijotų užkandžiauti lauke – tai daug didesnė nauda, nei užkandžiauti prie kompiuterio.