Iki šios datos reikės atlikti bandymus ir sutvarkyti visus formalumus. Atnaujinimo darbai kainavo apie 100 tūkst. eurų.
Pasak Vandens kelių direkcijos vadovo Vladimiro Vinokurovo, šio maršruto atgaivinimas - reikšmingas žingsnis šalies laivybos istorijoje, o jį lėmė sėkmingas bendradarbiavimas tarp verslo ir valstybės institucijų.
„Tokie projektai turi būti būti vykdomi dalyvaujant tiek privačiam verslui, tiek valstybės įstaigoms. Manau, kad šįkart mums pavyko“, – kalbėjo direkcijos vadovas.
„Raketa“ pagaminta prieš 56 metus, tačiau jos būklė nebuvo prasta, o direkcijos specialistai per du mėnesius patikrino visus svarbiausius mazgus, atnaujino saloną, kuriame telpa 58 keleiviai.
Planuojama, kad laivas iš Kauno į Nidą ir atgal plauks tris kartus per savaitę. Iš prieplaukos Raudondvario plente jis išplauks ketvirtadieniais, penktadieniais ir šeštadieniais 9 valandą, iš Nidos – ketvirtadieniais, penktadieniais ir sekmadieniais 15 valandą 30 minučių.
Birželio mėnesį iki Joninių bilietas suaugusiajam kainuos 29 eurus, likusią vasaros dalį – 49 eurus. Kelionė į vieną pusę užtruks apie 4 valandas. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60–70 kilometrų per valandą.
Kelionės metu bus siūloma įsigyti užkandžių bei gėrimų, numatyta galimybė už papildomą mokestį gabenti dviračius.
„Raketą“ prikelti užsimojusios viešosios įstaigos „Vandens kelias“ vadovas Nerijus Šilgalis norėtų, kad kelionės laivu į pajūrį kaina būtų konkurencinga, todėl vylėsi sulaukti Kauno ir Neringos savivaldybių paramos.
Tuo tarpu Kauno meras Visvaldas Matijošaitis šiek tiek suabejojo šio projekto sėkme vien jau dėl vandens kelio būklės. Jo nuomone, upėse laivyba gali vykti tik tuomet, jeigu jos tinkamai prižiūrimos.
Kauno savivaldybė sutiktų skirti savo finansinį indėlį, tačiau norėtų įsitikinti, kad viskas vyksta taip, kaip žadėta.
Tuo tarpu Neringos meras Darius Jasaitis tikino, kad šis „Raketos“ maršrutas – viena galimybių sumažinti automobilių srautą į unikalų pajūrio kampelį.
„Norėtume, kad poilsiautojai į Neringą atvyktų visais būdais, tik ne automobiliu, mat nuo jų kurortas dūsta“, – kalbėjo meras.
Reguliarūs plokščiadugnės „Raketos“ reisai iš Kauno į Nidą buvo nutraukti 1995 metais. Keli bandymai vėliau juos atgaivinti buvo nesėkmingi, o didžioji dalis laivų iškeliavo į užsienį arba metalo laužo supirktuves.
Naujieji „Raketos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas.