Jau gegužės 23-ąją, po daugiau nei 8 metų pertraukos, Vidaus vandens kelių direkcijos žiemos uoste į vandenį bus nuleistas greitaeigis keleivinis kateris, daugeliui žinomas „Raketos“ vardu.
Remonto darbai truko kiek daugiau nei du mėnesius. Vidaus vandens kelių direkcijos žiemos uoste ji porą savaičių dar bus tikrinama, baigiami paskutiniai darbai, o birželio pradžioje bus pradėti reguliarūs maršutai Kaunas-Nida-Kaunas.
„Šį istorinį laivą su nostalgija prisimena daugelis lietuvių. Atgaivinti „Raketų“ tipo laivų reisus pastaraisiais metais buvo bandoma jau ne kartą. Tačiau vis kažko pritrūkdavo – tai pinigų, tai politinės valios, tai savivaldybių palaikymo, tai optimistiškesnio verslininkų požiūrio. Šiemet Vidaus vandens kelių direkcijai atgaivinus krovininę laivybą, o keleivinius laivus įsigijus naujiems savininkams, svajonė vėl matyti atgijusį Nemuną, atrodo, pradeda pildytis“, – sakė VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Plaukiant laivu iš Kauno Nidą kelionė truks 3,5-4 valandas, nereikės mokėti jokių įvažiavimo ar kelto mokesčių. Be to, taip keliaujant išvengiama ne tik spūsčių prie keltų, bet ir jau dabar nemenku išbandymu tampančio rekonstruojamo Kauno aplinkkelio.
Naujieji „Ratetos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60-70 kilometrų per valandą, tad kelionė iki Nidos turėtų užtrukti apie 3,5-4 valandas. Toks greitis pasiekiamas dėl ypatingos konstrukcijos – specialių menčių.
Keleivių Kaune laivas lauks uoste prie „Combo“, o Nidoje – senajame uoste.
Į vandenį nuleidžiamas laivas pagamintas 1963 metais. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujintas laivo korpusas, pakeisti svarbūs mazgai. Jame yra 58 sėdimos vietos, taip pat vietos dviračiams. Lietuvoje yra tik keli upeiviai, galintys valdyti tokio tipo laivus.
Okupacijos laikais Lietuvoje buvo apie dešimt „Raketų. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu Kaunas-pajūris. Vasarą keliautojų laukdavo net trys reisai per dieną.
Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 m. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 m. „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.