Tačiau atsižvelgus į tai, kad konkursai pasibaigę, o sutartys jau įgyvendinamos, VPT nurodė pažeidimus ištaisyti skelbiant kitus konkursus.
Anot VPT, pasiūlymų kriterijų vertinimas neužtikrino dalyvių konkurencijos bei pažeidė skaidrumo principą – konkursų rezultatus lėmė ne naudingumo kriterijai, o dalyvio siūloma kaina.
„Vertinimo metodika suformuluota netinkamai ir neužtikrina objektyvaus bei skaidraus pasiūlymų vertinimo, skaidraus balų skyrimo pasiūlymų vertinimo metu, suteikia perkančiajai organizacijai plačias galimybes subjektyviam pasiūlymų vertinimui, kas neužtikrina veiksmingos tiekėjų konkurencijos bei pažeidžia skaidrumo principą“, – nurodė VPT.
Anot tarnybos, D.Gudelio įmonės pranašumą kitų tiekėjų atžvilgiu taip pat galėjo nulemti tai, kad ji kartu su vienu iš transliuotojų turėjo itin palankias sąlygas – išskirtinai mažą įkainį.
VPT vertino tris NMA skelbtus Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos ir kitų agentūros administruojamų programų viešinimo nacionalinėje ir regionų spaudoje, televizijose konkursus. Bendra sutarčių vertė – 1,446 mln. eurų (su PVM).
NMA vadovas Erikas Bėrontas šiemet sausį yra sakęs, kad D.Gudelio bendrovė laimėjo konkursus, nes jos pasiūlymai buvo ir pigiausi, ir ekonomiškai naudingiausi.
„Dėkojame Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) už padėtą tašką šioje užsitęsusioje istorijoje. Tarnyba nenustatė jokių esminių pažeidimų NMA viešinimo konkursuose, kuriuose, kartu su kitomis įmonėmis, dalyvavome vienodomis sąlygomis.
VPT teigimu, mūsų paslaugos pasirinktos todėl, kad sugebėjome pasiūlyti mažiausią kainą. Pagal konkurso sąlygas, buvo parinkti TV kanalai: LRT ir LNK kanalų grupė. Džiaugiamės, kad bendradarbiavimas su šiais partneriai pasiteisino, o jų pasiūlytos kainos leido pasiekti teigiamų rezultatų“, – sakė „vipcommunications“ direktorius Giedrius Galdikas.