Nors Vilnius ir Londonas jau dabar jungiamas devyniais skrydžiais, Lietuvos oro uostų teigimu, naujasis maršrutas itin svarbus Lietuvos pasiekiamumui, susisiekimui su svarbiais finansų centrais, šalies įvaizdžiui. Jungtis taip pat sustiprins turizmo, transporto ir aptarnavimo sektorius.
Vasaros sezono metu LOT skraidins kasdien du kartus – ryte ir vakare, o savaitgaliais – vieną kartą.
„Tai – pirmasis bandymas Lietuvoje įvesti su Europos Komisija suderintą ir valstybės finansuojamą projektą, kad užtikrintume Lietuvos verslo galimybes keliauti į Londoną jam priimtinu laiku“, – spaudos konferencijoje sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
„LOT Polish Airlines“ Korporatyvinės komunikacijos direktorius Adrianas Kubicki teigė, kad atidarydama kryptį į Londono Sitį oro bendrovė specialiai pirko naują orlaivį.
„Šiandien iš Vilniaus jau skraidome penkis kartus per dieną į Varšuvą. Galbūt ateityje bus dar daugiau skrydžių“, – užsiminė A.Kubicki.
„Į šią kryptį sudėta daug lūkesčių, bet neabejoju, kad ji pasiteisins“, – apie kryptį į Londono Sitį kalbėjo Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.
Susisiekimo ministras R.Masiulis yra sakęs, kad naujo skrydžio Lietuvos verslo bendruomenė keletą metų prašė kaip labiausiai trūkstamo.
Anot ministro, šis skrydis pirmą kartą Europoje bus remiamas – dvejus metus truko įtikinti Europos Komisiją leisti taikyti paramos mechanizmą, nes ES į valstybės paramą skrydžiams žiūri skeptiškai. Anot jo, kuo labiau užsipildys lėktuvai, tuo mažiau kompensacijų reikės mokėti.
„Tikimės, kad skrydis bus užpildytas, tuomet skrydis Lietuvai nieko nekainuos“, – juokavo R.Masiulis.
Ekonomikos ir inovacijų ministras Virginijus Sinkevičius yra sakęs, kad maksimali paramos suma per metus neviršys 3 mln. eurų.
Lietuvos oro uostai ne vienerius metus bandė į Lietuvą pritraukti oro vežėją, kuris skraidintų į vieną pagrindinių Londono oro uostų. Pernai lapkritį paskelbta, kad Lietuvos oro uostų konkursą laimėjo LOT, sutartis su ja pasirašyta penkeriems metams. Vienas kriterijų, į kurį atsižvelgta vertinant konkurso dalyvių pasiūlymus, buvo laikai, kada lėktuvas išskrenda iš Vilniaus ir kada grįžta.
„Turime nusimatę dar kelias kryptis, kurios gyvybiškai reikalingos Lietuvai. Tai ir Paryžiaus Charles de Gaulle oro uostas, ir kryptis į Miuncheną. Turime bent aštuonių skrydžių, kurių potencialą vystyti matome, sąrašą. Analizuojame maršrutus Europoje, bet yra ambicijų skristi ir toliau. Gali būti, kad šie skrydžiai taip pat būtų remiami“, – kalbėjo Ekonomikos ir inovacijų ministras Virginijus Sinkevičius.
Šiuo metu į Londoną iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidina tik pigių skrydžių įmonės – Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“.