„Nuo gegužės 1 dienos nebevykdysime Reklamos įstatymo pažeidimų priežiūros.
Visas žinias, gerąją praktiką esame pasiruošę perduoti VVTAT. Manau, bendradarbiausime ir tikimės, kad jiems sėkmingai pavyks vykdyti šią funkciją, kurią jie perims iš mūsų“, – sakė Konkurencijos tarybos narys Elonas Šatas.
Tuo metu Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas sakė neturintis abejonių dėl VVTAT kompetencijos prižiūrint šio įstatymo vykdymą.
„Neabejoju mums artimos institucijos kompetencija. Padidėjus darbų apimčiai jiems gali tekti pertvarkyti vidinius resursus, kažkam skirti daugiau dėmesio“, – sakė Š. Keserauskas.
Jis taip pat pridūrė, kad Konkurencijos taryba artimiausiu metu iš reklamos kontrolės erdvės nepasitrauks, nes jai reikės užbaigti esamus tyrimus.
E.Šatas, kalbėdamas apie Reklamos įstatymo pažeidimų tendencijas, sakė, kad jų yra daug.
„Galimų pažeidimų skaičius yra labai didelis. Bent jau mes pernai tikrinome, vertinome daugiau nei 400 reklamų ir daugiau nei 200 atvejų išsiuntėme įspėjimus subjektams, kad jie galimai skleidžia klaidinamą reklamą. Jos operatyviai buvo nutrauktos“, – kalbėjo E.Šatas.
Jo teigimu, vienas pagrindinių iššūkių yra susijęs tu didele tryimų apimtimi atvejų ir ribotais ištekliais.
„Vienas iš pagrindinių iššūkių – kaip susidoroti su tokia didžiule gausa tyrimų, kaip panaudoti ribotus išteklius. Reikia būti aktyviems ir nelaukti, kol atsiras problemų. Reikia patiems atliki stebėseną, identifikuoji galimas problemas, išsiunti rekomendacijas, lauki, kaip įmonės ištaisys klaidas. Matyt, šita strategija yra veiksminga“, – sakė E.Šatas.
ELTA primena, kad nuo gegužės 1 d. reklamos priežiūros funkcijas – klaidinamos bei lyginamosios reklamos priežiūrą – Seimas perdavė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.
Tai Seimas įteisino priėmęs Reklamos įstatymo ir lydimųjų teisės aktų pataisas.
Iki šiol šias perduodamas funkcijas vykdė Konkurencijos taryba, o kitų įstatyme nustatytų reikalavimų priežiūrą atliko Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
Pažymima, kad konsoliduojant funkcijas turėtų būti užtikrinamas operatyvesnis galimų pažeidimų nagrinėjimas, vienodas įstatymų nuostatų taikymas, vienodai formuojama praktika, sumažėtų administracinė našta verslui, greičiau būtų išnagrinėti skundai, efektyviau išnaudoti priežiūros institucijų finansiniai ir žmogiškieji ištekliai (išvengta priežiūros funkcijų dubliavimo). Taip pat bus užtikrintas teisinis tikrumas ir aiškumas vartotojams, į kurią instituciją kreiptis dėl reklamos reikalavimų pažeidimų.
Konkurencijos taryba 2018 metų veiklos ataskaitoje nurodo, kad šiais metais nustatė 3 Reklamos įstatymo pažeidimus: dvi bendrovės buvo nubaustos, nes klaidino vartotojus, kai reklamuodamos statomą daugiabutį naudojo netikrų vartotojų atsiliepimus. Kitas atvejis susijęs su tuo, kai viena e. parduotuvę valdanti įmonė klaidino vartotojus, skatindama juos kuo greičiau pirkti prekes per tariamai trumpalaikes akcijas, nors nuolaidos galiojo pakankamai ilgai.