Remiantis rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, kepykla sustiprino savo pozicijas ir šiuo metu užima 18,8 proc. rinkos. Net ir besitraukiančioje duonos rinkoje įmonė auga aštuonerius metus iš eilės.
„Fazer Bakery Baltic“ vadovas Klavs Berzins teigė, kad tam įtaką padarė gebėjimas prisitaikyti prie kintančių vartotojų poreikių ir naujų bei inovatyvių produktų kūrimas.
„Vienintelis būdas išsilaikyti nuolat besitraukiančioje duonos rinkoje – netradiciniai ir inovatyvūs sprendimai.
Ši strategija duoda vaisių, nes Lietuvos vartotojų skonis keičiasi. Lietuviai vis dar valgo duoną ir, ko gero, valgys ją visada. Tačiau duonos valgymo situacijos, vartotojų poreikiai pasikeitė iš esmės, todėl šiomis duonos gaminių evoliucijos sąlygomis gamintojai taip pat turi nuolat judėti į priekį ir siūlyti naujus sprendimus“, – teigia K. Berzins.
„Fazer Lietuva“ nauji gaminiai sudaro daugiau nei pusę visų rinkoje parduodamų naujovių.
Augo eksportas
2018 m., palyginti su tuo pat laikotarpiu 2017 m., „Fazer Lietuva“ eksporto apimtys padidėjo 135 procentais. Šiemet įmonė taip pat planuoja didinti eksporto apimtis.
„Šiemet įgijome tarptautinį maisto saugos sertifikatą FSSC 22000, kuris padidina konkurencingumą ir atveria naujas eksporto plėtros galimybes. Todėl šiemet savo eksporto apimtis planuojame didinti 40 proc.“, – teigė įmonės vadovas.
Šiuo metu eksportuojami „Fazer Lietuva“ produktai yra ne tik tradiciniai duonos gaminiai, bet ir saldūs kepiniai ar duonos užkandžiai.
Pastarųjų eksportas itin palankus, kadangi džiovintos duonos užkandžių galiojimo laikas ilgesnis, o transportavimas – paprastesnis. Be to, jeigu tam tikri tradiciniai duonos gaminiai mėgstami daugiausiai tik Lietuvos vartotojų, tai duonos užkandžiai – tarptautiškesnis ir daugelyje rinkų mėgstamas produktas.
Šiemet sparčiausio įmonės eksporto augimo yra tikimąsi į tokias šalis kaip Suomija, Jungtinė Karalystė, Danija ir Rusija, o taip pat ir į naujas užsienio rinkas.
„Fazer Lietuva“ yra Suomijos kompanijos „Fazer“ dalis. Ji šiemet paskelbė apie žengimą į natūralių saldiklių rinką. Planuojama investuoti 40 mln. eurų į ksilitolio fabriko Suomijoje statybas. Čia natūralus saldiklis bus gaminamas iš luobelių, gaunamų malant avižas.