Pasak LRT, „Lietuvos geležinkeliai“ ir antrinės įmonės, neturėdamos patikimų rusiškų riedmenų detalių tiekėjų bei norėdami sutaupyti, yra gerokai sumažinusios riedmenų remonto apimtis.
Baltarusijos žiniasklaidoje skelbiama, kad Mogiliovo vagonų gamykla šiais metais ketina pirmą kartą „Lietuvos geležinkeliams“ parduoti 150 pusvagonių technologinėms skiedroms pervežti.
Anot LRT Tyrimų skyriaus, susitikimas su „Lietuvos geležinkeliais“ vyko šių metų sausį, jo metu pasirašytas memorandumas. Kad Mogiovo gamykla Lietuvai galėtų tiekti savo produkciją, kaip sakė Mogiliovo vagonų gamyklos atstovas, trūksta tik sertifikato iš Rusijos geležinkelių.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos, baltarusių viešai skelbiama informacija yra gerokai per ankstyva – jokių sutarčių dar nėra.
„Niekas dar nieko neparduoda. Aišku, rinkos dalyviai labai norėtų, kad įvyktų sandoriai. Tai yra truputėlį rytietiška kultūra, kai siekiama užbėgti įvykiams už akių ir pasiskelbti, kad turi, bet realiai jokių sandorių nėra. Jie čia reaguoja tik į atvažiavimą, pasikalbėjimą. Ir, aišku, žmonės išreiškia konkretų interesą, kad jie tikrai norėtų pirkti“, – LRT sakė M.Bartuška.
LRT Tyrimų šaltinių duomenimis, užklausos iš „Lietuvos geležinkelių“ dėl galimybės tiekti produkciją, taip pat apklausa dėl kainų yra pasiekusios ne vieną Baltarusijos, Ukrainos ir Rusijos gamyklą. „Lietuvos geležinkeliai“ patvirtino, kad užklausa yra išsiųsta ir į Rusijos koncerną, susijusį su kariniu kompleksu „TransMashHolding“.
Dėl lokomotyvų remonto detalių pirkimų iš šio koncerno per tarpininkę Lietuvoje „Railvec“ buvo kilęs skandalas. Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl pasitraukė ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka.