Garsūs įmonių vadovai daro tai, ko nesitikėjote: gali užsukti pas jus į namus

2019 m. balandžio 1 d. 11:01
Parduotuvėje mišrainės įkrečia prekybos tinklo valdybos pirmininkas, salone telefoną išsirinkti padeda įmonės generalinis direktorius, o siuntą pristato kompanijos vadovas. Tokia tradicija jau prigijo Lietuvoje.
Daugiau nuotraukų (5)
Kartą per savaitę, per mėnesį ar per metus į paprastų darbuotojų kailį nyrantys vadovai sako taip einantys į savotišką žvalgybą – perpratęs, kaip veikia kitos grandys, geriau išmanai, kam vadovauji.
Tiesa, jie neslepia, kad pirmus kartus išgirdę klientų klausimus sutrikdavo ir įdėmiai klausydavo, kaip į juos atsakydavo pavaldiniai, tąkart tapę viršininkų mokytojais.
Dirbant tenka pasportuoti
Siuntų pristatymo įmonės „DHL Lietuva“ generalinis direktorius 44 metų Mindaugas Pivoriūnas kas savaitę ar kas dvi kostiumą pakeičia į sandėlio darbuotojo aprangą ir stoja prie konvejerio rūšiuoti siuntų. Taip pat kelis kartus per metus jis kaip kurjeris klientams veža siuntas. Tai visiems šios įmonės vadovams privalu bent kartą per metus.
Nuo 2006 metų logistikos bendrovei vadovaujantis M.Pivoriūnas pamena, kaip pirmus kartus nerimavo, mat nežinojo, kaip į jį reaguos tikrieji kurjeriai ir klientai. „Jie klausdavo mano kolegos: „Tai tave pakeis, kad naujoką mokai?“ Tada kurjeris paaiškindavo, kad aš – įmonės vadovas, žmonės nustebdavo“, – šypsojosi M.Pivoriūnas.
Nustebusius veidus generalinis direktorius išvysta ir nuvežęs siuntas į įmones, kurių vadovus pažįsta asmeniškai.
M.Pivoriūnas neslėpė nesitikėjęs, kad kurjeriams tenka tiek pasportuoti, – pristatant siuntą bėgioti laiptais iš pirmo į penktą aukštą ir žemyn.
„Diena prabėga labai greitai, su kurjeriu pasikalbame tiek apie darbą, tiek asmeninį gyvenimą. Taip žinias gauni ne perfiltruotas per ataskaitas ar tarpininkus, o tiesiogiai.
Vėliau jau kaip vadovas žinau, koks darbuotojų krūvis, kokių keblumų kyla, o tai padeda priimant sprendimus“, – sakė M.Pivoriūnas.
Mėnesį dirbo parduotuvėje
„Maxima grupės“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Dalius Misiūnas juokavo net nepamenantis, kada pastarąjį kartą vilkėjo kostiumą.
„Stengiuosi parduotuvėse praleisti kuo daugiau laiko. Nuo vasario drauge su visa vadovų komanda mėnesiui įsidarbinome vienoje Vilniuje veikiančių „Maxima“ parduotuvių.
Čia laikinai pakeitėme nuolatinį parduotuvės kolektyvą.
Siekdami, kad patirtis būtų kiek įmanoma tikresnė, parduotuvėje tvarkėmės vieni, prisiėmėme visišką atsakomybę už jos darbą tuo metu“, – pasakojo prekybos tinklą valdančios įmonės 40-metis vadovas.
Šio projekto metu jam teko parduotuvės vadovo pareigos – teko ir spręsti personalo klausimus, ir užsakinėti prekes, ir net padirbėti kasoje. Kiti grupės administracijos darbuotojai dirbo pamainų vadovais, kasininkais, salės darbuotojais, kepėjais.
„Parduotuvės yra mūsų verslo šerdis, todėl esame iškėlę tikslą, kad visi vadovai turi suprasti, kaip jos dirba. Tai suteikia galimybę geriau pažinti tuos, kurie mūsų versle svarbiausi, – klientus ir darbuotojus.
Per tokius projektus keliame sau iššūkį sugalvoti ir patobulinimų, kurie palengvintų darbą parduotuvėse“, – aiškino bendrovės generalinis direktorius.
Fotografavosi su klientais
Telekomunikacijų įmonės „Tele2“ administracijos darbuotojai bent du kartus per metus vyksta dirbti į salonus arba skambučių centrus. Konsultantu salone „Akropolyje“ dirbo ir ryšio operatoriaus generalinis direktorius 49 metų Petras Masiulis.
„Apsivilkau aprangą, įsisegiau naujokams skirtą ženklelį su užrašu „Aš mokausi“. Konsultavau klientus – padėjau pasirinkti telefono modelį, mokėjimo planą, pritaikyti reikalingus aksesuarus. Dalis klientų turėjo klausimų apie „Tele2“ laisvą internetą.
Labai geras jausmas, kai gali žmogui pasiūlyti geriausiai jo poreikius atitinkantį produktą, kai padedi išspręsti konkrečią situaciją. Ypač apima azartas, kai ateina klientai, dar neapsisprendę, kurį operatorių pasirinkti“, – pasakojo P.Masiulis.
Anot jo, dirbti salone ar skambučių centre vieną dieną gali visi norintys, nesvarbu, iš kokio skyriaus. „Iš praktikos matome, kad tai labai pasiteisina, kiekvienam tai būna naudinga patirtis, kiekvienas susirenka naudingos informacijos pagal savo kuruojamą sritį“, – pasakojo P.Masiulis.
Jis neslėpė ne į visus klausimus galėjęs pats atsakyti – teko skambinti ir kitiems kolegoms ar prašyti kitų salono konsultantų patarimo. „Jie visada buvo šalia, turi daug darbo su klientais patirties, todėl daugeliu atvejų reaguoja kur kas greičiau nei aš“, – sakė pavaldinių duonos ragavęs vadovas.
O kaip klientai reagavo salone išvydę kompanijos generalinį direktorių? „Su daugeliu salono lankytojų pabendravau ir atsisveikinau tiesiog kaip konsultantas. Tik viena pora mane pažino. Sakė, jog yra ilgamečiai mūsų klientai, ir net paprašė, kad kartu su jais nusifotografuočiau“, – šypsojosi P.Masiulis.
Atsako į pirkėjų klausimus
„Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostinas Roussevas-Peine gerai išmano, ką reiškia rūšiuoti daržoves, kepti bandeles ir krauti produktų pakuotes į lentynas.
Bulgaro, vos atvykusio dirbti į Lietuvą, nesutrikdė ir pirkėjų klausimai – išgelbėjo kolegos, pakuždėję į ausines reikiamą atsakymą.
Kartą per metus, o kartais ir dažniau, jis eina dirbti į kurią nors parduotuvę Vilniuje. Tai privaloma visiems administracijos darbuotojams.
Tokiomis dienomis įmonės vadovai į parduotuvę atvyksta likus kelioms valandoms iki atidarymo, gauna darbo aprangą ir avalynę, ausines su mikrofonu, turi išklausyti instruktažą, o vėliau jiems tenka imtis visokių užduočių.
„Lidl“ kompanijoje R.Roussevas-Peine – jau daugiau kaip dešimt metų. Pradėdamas karjerą Vokietijoje jis pusmetį dirbo parduotuvėje. „Atlikau įvairiausius darbus, kol perpratau visus parduotuvės procesus. Įdomiausia ir smagiausia visuomet būdavo bendrauti su pirkėjais, atsakinėti į jų klausimus, padėti rasti ieškomas prekes, pakonsultuoti“, – pasakojo bulgaras.
Įgijus patirties užduotys sunkėjo. Pavyzdžiui, tekdavo sukti galvą, ko pirmiau griebtis, kai vienu metu reikia pasirūpinti, kad būtų papildytos kepinių lentynos, ir sustyguoti pardavėjų darbą, kad deramai būtų aptarnautas išaugęs srautas pirkėjų.
„Be to, drauge reikia dar spręsti dėl prekių užsakymo kitai dienai ir nepadaryti klaidų. Tačiau tai pati geriausia mokykla.
Net ir dabar, būnant generaliniu direktoriumi, parduotuvėje įgyta patirtis man vis dar dažnai padeda sprendžiant įvairius kasdienius klausimus“, – sakė R.Roussevas-Peine.
Labai sveika įlįsti į svetimą kailį
Mokymai, kuriems nereikia papildomų išlaidų. Taip mainus įmonėse, kai viršininkai laikinai palieka darbo kabinetus ir eina dirbti to, ką kasdien daro pavaldiniai, pavadino personalo atrankos įmonės „CV Online“ vadovė Rita Karavaitienė.
„Yra nemažai įmonių, kurios vykdo darbuotojų rotaciją per skirtingus skyrius, pozicijas. Tokia praktika labai sveika dėl kelių priežasčių. Darbuotojai aiškiau suvokia įmonėje vykstančius procesus ir skirtingų skyrių atsakomybę. Rotacijos metu darbuotojai gali save atrasti visiškai kitoje srityje, atrasti sau labiau tinkamą darbą. Be to, taip gerėja tarpusavio supratimas, bendradarbiavimas, darbų pasidalijimas“, – vardijo R.Karavaitienė.
Ji pabrėžė, kad itin didelėse įmonėse kartais tai būna vienintelė proga susipažinti su kitų skyrių darbuotojais.
„Pažvelgus į darbą iš šalies gali būti atrandamos procesų spragos, tai leidžia įmonei tobulėti. O ir puoselėjama darbuotojų lygybė, atviras bendravimas. Kartais tiesiog pritrūksta valios išbandyti šią praktiką, nors ji būtų labai sveika tiek didelėje, tiek mažoje įmonėje. Tai galima traktuoti ir kaip mokymus, ir kaip tobulėjimo bei komandos formavimo priemonę, kuri iš esmės nereikalauja papildomų išlaidų“, – pabrėžė R.Karavaitienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.