Susisiekimo ministerija prieš porą metų ketino skelbti krovinių prieplaukos koncesijos konkursą. Nors susidomėjimo būta, visi galimi konkurso dalyviai minėjo tą pačią problemą – jiems abejonių kėlė vandens kelio būklė.
Valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktoriaus Aurelijaus Rimo žiniomis, artimiausiu metu konkurso skelbti neketinama, o prieplauką ir toliau naudoti ir prižiūrėti pavesta direkcijai.
„Prieplauka nėra apleista, kroviniai plukdomi, tačiau tai nėra nuolatinė veikla“, – kalbėjo A.Rimas.
Jo nuomone, jau šiemet krovinių plukdymo patrauklumas turėtų gerokai išaugti, mat direkcija Olandijoje įsigijo šiuolaikišką žemsiurbę vandens keliams prižiūrėti.
Vienas labai svarbių įrenginio privalumų – žemsiurbė dėl mažo aukščio gali sėkmingai praplaukti po Karalienės Luizės tiltu ties Sovetsku (Kaliningrado sritis, Rusija). Nemune dirbs ir senoji žemsiurbė.
Vidaus vandens kelių direkcijos atstovas tikino, kad šiuo metu jaučiamas gerokai padidėjęs susidomėjimas galimybėmis plukdyti krovinius, ir direkcija gali pasiūlyti 4–5 turimas baržas, kuriose telpa po 8–10 jūrinių konteinerių.
„Svarstome galimybę įsigyti didesnių baržų, kurios gerokai atpigintų krovinių gabenimą“, – atskleidė A.Rimas. Tai būtų baržos, galinčios gabenti iki 1000 tonų krovinį.
Dar didesnių baržų naudoti Nemune nėra galimybės, nes sausros metu kai kuriose vietose vandens gylis sumažėja iki 1,1–1,2 metro.
Pasak laivybos direktoriaus A.Rimo, krovinių plukdymas upėmis yra ekologiškas ir pigus būdas. Naudojant 1000 tonų baržą paslauga kainuoja maždaug perpus pigiau negu sausumos keliais.
Ilgai svarstyta, kuri vieta parankesnė
Sutartis dėl krovinių prieplaukos statybos buvo pasirašyta 2012-ųjų spalį, o darbai užbaigti 2015 metų liepos mėnesį.
Krantinės ilgis siekia 120 metrų, įrengta 0,6 hektaro ploto aikštelė.
Ilgiausiai užtruko svarstymai, kuri vieta tokiam objektui būtų patraukliausia Kaune.
Naujai prieplaukai buvo tyrinėta ir Nemuno pakrantė netoli hidroelektrinės, nes ten nutiesta geležinkelio linija.
Norint pasiekti šią vietovę, tektų praplaukti visą miestą, o tiltų atramos, Nemuno sala ir menkas vandens gylis apsunkintų laivybą.
Prieplaukos statyba Marvelėje kainavo 2,7 mln. eurų.