Daugiausia prekių ženklų paraiškų pateikė reklamos, verslo vadybos, verslo tvarkybos, įstaigų veiklos sektoriai (14 proc.), švietimo, mokymo, pramogų, sportinės ir kultūrinės veiklos (13 proc.), maisto ir gėrimų aprūpinimo paslaugų bei laikino apgyvendinimo sektoriai (6 proc.). Taip pat pastebėta, kad Lietuvos įmonės labiau domisi prekių ženklų apsauga užsienyje – tarptautinių ir Europos Sąjungos prekių ženklų paraiškų praėjusiais metais paduota 6 proc. daugiau.
„Lietuvos verslui svarbu patikimai saugoti savo prekių ženklus – pramoninę nuosavybę, ypač siekiant įsitvirtinti eksporto rinkose, – sako teisingumo ministras Elvinas Jankevičius. – Siekdami sustiprinti intelektinės nuosavybės apsaugą, bendradarbiaujame su Pasauline intelektinės nuosavybės organizacija (PINO), kuri padeda atlikti nacionalinės intelektinės nuosavybės sistemos pertvarką. Pernai PINO ekspertai pateikė savo rekomendacijas Lietuvai, pavyzdžiui, kaip paskatinti įmones registruoti patentus.“
Prekių ženklų registravimas yra patikima apsauga nuo nesąžiningos konkurencijos, įmonės teisių pažeidimo, padeda išsaugoti įmonės pavadinimo prestižą ir reputaciją. Prekės ženklas suvokiamas ir kaip viena svarbiausių įmonės turto dalių. Jį galima įkeisti imant paskolą, gauti pajamų iš licencijavimo, franšizės.
Valstybinio patento biuro direktorius Arūnas Želvys atkreipia dėmesį, kad praėjusiais metais pramoninės nuosavybės objektų srityje užfiksuotas didelis dizaino paraiškų šuolis – jų Lietuvoje pateikta net 46 proc. daugiau. Be to, Lietuvos įmonės buvo aktyvios, siekdamos užtikrinti savo dizaino apsaugą užsienyje. Bendrijos dizaino paraiškų pateikta 10 proc. daugiau. Šie rodikliai atspindi dizaino pramonės dinamiką ir siekį saugoti savo kuriamus produktus, sėkmingai konkuruoti rinkoje.