„Užsisakėme maisto įprastai – prie kasos. Tačiau gavome numerėlį, kurį mums pasiūlė pasidėti ant stalo, o patiems prisėsti, nes užsakytą maistą atneš prie stalelio. Buvau maloniai nustebinta“, – lrytas.lt sakė Ramunė.
Jai patiko, kad nereikėjo stumdytis eilėje su kitais čia užsukusiais papietauti.
„Aptarnavimas prie staliukų yra naujausia inovacija „McDonald‘s“ restoranuose Lietuvoje, kurią įdiegėme 2018-ųjų pabaigoje. Tai buvo paskutinis žingsnis, kuriuo užbaigėme savo restoranų modernizaciją, orientuotą į lankytojų poreikius. Didžiuojamės, kad šiuo metu „McDonald‘s“ restoranai Lietuvoje yra inovacijų lyderiai tarp visų Europos „McDonald‘s“ restoranų, nes jau turi įdiegtas visas įmanomas naujausias funkcijas“, – lrytas.lt teigė restoranų tinklo „McDonald‘s“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Vladimiras Janevskis.
Kliento aptarnavimo lyderius, kaip juos vadina pats amerikiečių greitojo maisto restoranų tinklas, naujove galima laikyti ne tik Lietuvoje. Pavyzdžiui, jų dar nėra visuose Rusijoje veikiančiose tinklo restoranuose: 650-yje „McDonald's“ taškų šioje šalyje klientų aptarnavimo lyderiai atsiras iki šių metų pabaigos.
Vis dėlto tokia paslauga tinkle išbandyta jau 2017 m., o 210-yje restoranų JAV, Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje ir kitose Europos šalyse ji dabar teikiama.
Užsakymus prie stalelių atnešančius „McDonald’s“ darbuotojus sunku pavadinti padavėjais, mat klientui vienaip ar kitaip tenka užsisakyti maistą prie kasos ar per terminalą, rašo forbes.ru.
Eina prieš srovę
Be šios naujovės „McDonald's“ yra numatęs, kad restoranuose atsiras ir žmonės, kurie pasitinka įstaigos lankytojus.
Atrodytų, didžiausias pasaulyje greitojo maisto restoranų tinklas eina prieš bendrą madą, kuri kas metai vis labiau įsigali – daugelis paslaugų ir pramogų sferų kaip sykis juda link darbo procesų automatizavimo.
Pavyzdžiui, iš kino teatrų dingsta bilietų kontrolieriai – juos keičia užtvarai su skaitytuvais. O 2017 m. rugsėjį Rusijoje veikiantis restoranų tinklas „Teremok“ viename restoranų įdarbino robotą-kasininką. Jis bendrauja su klientais, siūlo patiekalus, priima užsakymą ir pinigus už jį, jei mokama banko kortele. Jei eksperimentas pasiteisins, „Teremok“ žada nusipirkti daugiau robotų-kasininkų.
O štai „McDonald’s“ samdo naujus darbuotojus. Bet, kaip mano restoranų plėtros specialistė, kompanijos „Like4Like Foodservice Consulting“ įkūrėja Irina Avruckaja, būtent tai leidžia „McDonald’s“ likti rinkos lyderiu.
„Diegdamas naujoves tinklas bando išlaikyti vidutinę užsakymo vertę, kuris greitojo maitinimo tinkluose jau kelerius metus beveik neaugo, – aiškina I.Avruckaja. – Padidinti vidutinę užsakymo vertę per produktą itin sudėtinga, tačiau papildomos paslaugos tam gali pasitarnauti“.
Padavėjo ir užsakymo per terminalą derinys siūlo papildomą paslaugą, kuri turėtų pritraukti daugiau lankytojų.
„Tokios paslaugos diegiamos, kai norima judėti į priekį restoranus klientams padarant patogesnius“, – svarstė tinklo „Teremok“ įkūrėjas ir valdytojas Michailas Gončiarovas.
Tik reikia surasti išeitį, kad naujovės nepadidintų paslaugų kainų. Kaip sykis išlaidas plėtrai turėtų kompensuoti papildomas lankytojų srautas.
Išjudino naujas vadovas
Vienas iš „McDonald’s“ transformatorių – tinklo generalinis direktorius Steve'as Easterbrookas, šį postą užėmęs 2015 metais.
Per tą laiką, kai kompanijai vadovauja S.Easterbrookas, jos akcijų vertė pakilo daugiau nei 60 procentų.
„Industriją veikia nauja vartojimo tendencija: žmonėms reikia kokybiško ir šviežio produkto, greito aptarnavimo ir demokratiškų kainų“, – teigia I.Avruckaja.
Tokį aprašą atitinka naujas greitojo maisto rinkos segmentas fast-casual – greitojo maisto neįmantrūs restoranai, atsiradę JAV dešimtojo dešimtmečio pradžioje.
Tokiose maitinimo įstaigose nėra karštų lentynų, kuriose laikomi jau paruošti mėsainiai, maistas ruošiamas tik gavus užsakymą iš šviežių produktų, vidutinė užsakymo vertė – didesnė nei greitojo maisto restoranuose, o prie kasos priimtą užsakymą atneša prie stalo.
Ilgą laiką „McDonald’s“, KFC ir „Burger King“ į tendencijas nekreipė dėmesio, tačiau po to suprato: nori likti konkurencingas – turi keistis.
„Jei anksčiau maitinimo įstaigose buvo kietos ir nepatogios kėdės, kad klientai per ilgai neužsibūtų, tai šiandien apsilankymą restorane mėginama paversti kur pas patogesniu – atsiranda minkšti krėslai ir sofos, nemokamas bevielis internetas“, – pokyčius komentavo I.Avruckaja.
Parengė Simona Viltrakytė