Pernai dėl vėliavų stygiaus triukšmą kėlusių lietuvių patriotizmas truko neilgai

2019 m. vasario 15 d. 09:59
„Taip, kaip buvo pernai, pasikartos nebent po šimto metų“, – „Lietuvos rytui“ sakė vėliavas gaminančios bendrovės „Aka Baltic“ vadovas Aivaras Andruškevičius.
Daugiau nuotraukų (21)
Prieš metus jo vadovaujama įmonė pirmuosius du metų mėnesius nepertraukiamai dirbo po 24 valandas per parą.
Šiemet tempas jau visai kitoks. Tiksliau, vėl toks pat, koks buvo iki Lietuvos šimtmečio: pirkėjų prieš pat Vasario 16-ąją – daugiau nei įprastai, tačiau taip, anot A.Andruškevičiaus, būna kasmet. Pardavimas šokteli ir prieš Kovo 11-ąją, ir prieš Liepos 6-ąją, Valstybės dieną.
Pašnekovas neslėpė, kad praėjusiais metais, kai lietuviai vėliavas šluote šlavė, gamintojai pasinaudojo proga ir netaikė jokių nuolaidų, nes klientai ir taip pirko bet ką. O šiais metais įmonės tinklalapyje jau taikomos 20 proc. nuolaidos.
Siuva ir spaudžia
„Aka Baltic“ parduoda siūtas ir spausdintas trispalves. Pasak A.Andruškevičiaus, spausta vėliava gražesnė ir tvirtesnė, ji vientisa.
Tiesa, skiriasi būdai, kuriais vėliavos spausdinamos, o ir poliesteris, ant kurio spaudžiama, vienas gamintas Vokietijoje, kitas – Kinijoje, trečias – Lenkijoje. Vizualiai nuspręsti, kuris pirkinys bus patvaresnis, sudėtinga.
Manoma, kad normalu nuolat kabančią, o ne tik per valstybines šventes iškeliamą vėliavą keisti sykį per dvejus metus.
„Tokia taisyklė galioja, jei vėliavą prižiūri: esant dideliam vėjui nuleidi, saugai, kad nesiplaktų į pastatą“, – „Lietuvos rytui“ sakė vėliavas gaminančios įmonės vadovas.
Užsuka paskutinę minutę
Prekybos centrai irgi pastebėjo didžiulį skirtumą tarp pirkėjų aktyvumo šįmet ir praėjusiais metais. „Pernai išpirko viską, o dabar perka silpnai“, – neslėpė iš lietuviškos atributikos tik trispalvėmis prekiaujančios „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis.
Prekybos tinkle „Iki“ lietuviškos atributikos pardavimai, lyginant su įprastu laikotarpiu, pernai augo dvigubai. Kad lietuviams ši sukaktis buvo ypač svarbi ir kiekvienas ją stengėsi paminėti kiek įmanoma šventiškiau, patvirtina ir vėliavų pardavimai. Visos Lietuvos trispalvės ir istorinės vėliavos su Vyčiu „Iki“ parduotuvėse buvo išpirktos dar prieš vasario 16-ąją.
„Daugelis lietuviška atributika apsirūpino dar pernai, todėl ryškesnio pardavimų šuolio šiemet nesitikime ir manome, kad jis bus panašus kaip ir ankstesniais, ne jubiliejiniais, metais“, – „Lietuvos rytui“ kalbėjo „Iki“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė.
Prekybos tinkle „Rimi“ praėjusiais metais vėliavų pardavimas viršijo visus lūkesčius.
Šiemet jie mažesni nei pernai, tačiau geresni negu 2017-aisiais. Didžiausio šuolio laukiama prieš pat Vasario 16-ąją.
„Gaminiai su lietuviška atributika populiarėja – tokią tendenciją matome pastaruosius trejus metus. Anksčiau pardavimo šuoliai būdavo matomi vykstant pasaulio čempionatams (daugiausia krepšinio), olimpinėms žaidynėms“, – kalbėjo „Rimi“ atstovė Giedrė Buivydienė.
„Iki“ atstovės Bertos Čaikauskaitės teigimu, ryškesni pokyčiai matyti didesnių miestų centruose įsikūrusiose parduotuvėse, į kurias patriotiškai nusiteikę ir lietuviška simbolika iš anksto neapsirūpinę žmonės užsuka spontaniškai, pavyzdžiui, eidami į mieste vykstančius renginius ar iškilmes.
„Pati populiariausia prekė, kuri Vasario 16-ąją atsiduria ant stalo – mūsų pagaminta trispalvė tartaletė. Ir dėl žiemiškų orų pirkėjai renkasi įvairias aprangos detales, tokias kaip trispalvės riešinės, šalikai, kepurės“, – vardijo pašnekovė.
Siūlo net oro gaiviklį
Kaip teigė „Maxima“ tinklo komercijos vadovė Vilma Drulienė, didžiausioms valstybinėms šventėms žmonės pradeda ruoštis jau metų pradžioje.
Tautinės atributikos pardavimas viršūnę pasiekia prieš pat Vasario 16-ąją. Per šį laikotarpį ji, palyginti su kitu metų laiku, išauga beveik 20 procentų.
Per metus „Maxima“ parduotuvėse populiariausios šios kategorijos prekės nesikeitė: tai popierinės suvenyrinės Lietuvos vėliavėlės, trispalvės su mediniu koteliu, tautinių spalvų pirštinės bei kepurės, vyriškos bei moteriškos kojinės, megzti tautinių spalvų šalikai bei ženkliukai.
Šiais metais atsirado ir naujovių – valstybinių vėliavų rinkinys, automobilinis oro gaiviklis „Vytis“, marškinėliai su Lietuvos žemėlapiu.
Per šiuos metus prekybos tinklas visos tautinės atributikos prekių yra pardavęs daugiau nei 20 tūkst. vienetų.
„Apklausos rodo, kad dovanas artimiesiems ar draugams valstybių švenčių proga dovanoja kas dešimtas pirkėjas.
Dažniausiai tai smulkūs valstybės atributika pažymėti aksesuarai“, – aiškino V.Drulienė.
atributikaVėliavos^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.