Į teismus gamintojai ir importuotojai ėmė plūsti po antrąjį pusmetį prasidėjusių aplinkosaugininkų patikrinimų. Patikrinus įmonę, ji turi per 20 dienų sumokėti valstybei dėl „Metrail“ istorijos priskaičiuotą mokestį. Ginčai inicijuojami, kad priverstinis mokesčių išieškojimas būtų sustabdytas iki tol, kol bus priimti galutiniai teismų sprendimai ir paaiškės, ar yra pagrindo reikalauti to mokesčio.
Aplinkos apsaugos departamento teigimu, 2018-ųjų gruodžio 13 dienos žiniomis, yra iškelta 170 tokių administracinių bylų. Aplinkosaugininkai teigia, kad šis procesas intensyvėja.
Visas tokias mokestines bylas teismai stabdo dėl priimto Seimo nario Simono Gentvilo pareiškimo ištirti, ar „Metrail“ padarytų pažeidimų skirtos baudos gamintojams ir importuotojams neprieštarauja aukštesnės galios teisės aktams arba dėl to, kad yra ginčijamas sprendimas dėl patikrinimo akto tvirtinimo, kuriuo pripažinti neteisėtai išrašyti patvirtinimai apie pakuočių atliekų sutvarkymo užduočių įvykdymą 2013-2015 metais.
BNS primena, kad aplinkosaugininkai 2015–2017 metais tikrino bendrovę „Metrail“ ir nustatė, kad ši netinkamai sutvarkė 14,5 tūkst. tonų metalinių ir 500 tonų plastiko pakuočių. Už šį kiekį neteisėtai išrašyti atliekų sutvarkymą įrodantys dokumentai buvo išduoti 1,8 tūkst. įmonių.
Dėl „Metrail“ išrašytų fiktyvių atliekų tvarkymo dokumentų 2018-ųjų išvakarėse šimtai įmonių sulaukė aplinkosaugininkų raginimo susimokėti 15 mln. eurų taršos mokesčio už 2013–2015 metais nesutvarkytas pakuočių atliekas.