„Ikea“ intriga – įrengia parduotuvę, bet apie ją nedaugžodžiauja

2018 m. gruodžio 26 d. 15:04
Lrytas.lt
„Ikea“ keičiasi – pamažu didžiuosiuose miestuose nebeliks parduotuvių su restoranais, kuriuose galima paskanauti garsiųjų švediškų kukulių.
Daugiau nuotraukų (4)
Kompanija paskelbė, kad ateinantį pavasarį Manhatane (Niujorkas, JAV) ji atidarys 1630 kv. metrų saloną. Tai bus kitokia „Ikea“, nei mums įprasta matyti, kai po 28 tūkst. kv. metrų ploto parduotuvę pirkėjai vaikšto tarsi po baldų labirintą, o išalkę pasistiprina restorane.
„Ikea“ iš esmės keičia savo strategiją atsižvelgdama į augantį baldų pardavimą internetu.
„Ingka Group“, švedų kontroliuojančioji bendrovė, kuriai priklauso daugelis „Ikea“ parduotuvių, lapkritį paskelbė, kad ketina atleisti 7,5 tūkst. darbuotojų, kas sudaro 5 proc. „Ikea“ pasauliniame tinkle dirbančios darbo jėgos. Vietoje to per ateinančius kelerius metus visame pasaulyje didžiuosiuose miestuose įrengs 30 mažesnių parduotuvių, rašo cnn.com.
Reaguodama į sparčiai besivystančią internetinę prekybą „Ikea“ investuoja į prekių išdavimo punktus, skaitmenizuotus sandėlius.
Parduotuvės Manhatane taikinys – niujorkiečiai, ieškantys būtų, kaip praplėsti savo namų erdvę, norintys pasitarti su specialistais, kaip tą padaryti.
„Daug žmonių nori pasigaudyti idėjų – paliesti ir pajusti“, – sako „Ikea“ JAV vadovas Larsas Petersas.
„Ikea“ supranta – jai reikia plėtoti naują strategiją tam, kad pritrauktų jaunesnius, miestiečius pirkėjus, kurie pageidautų pasižvalgyti po parduotuvę, tačiau neturi automobilio.
„Ikea“ aiškiai žino, kad jai reikia stengti būti ten, kur žmonės viliasi ją rasti, – teigia Neilas Saundersas iš prekybos analitikų komandos „GlobalData Retail“. – Senasis didelės parduotuvės modelis buvo kurtas pagal principą – pastatykime ir pirkėjai patys ateis. Bet tai jau neveikia“.
Parduotuvėje Manhatane bus ribota asortimentas ir iš viso nebus restorano. Daugelį prekių bus galima tik užsisakyti, kad jos būtų pristatytos į namus.
Rugpjūčio pabaigoje atidaryta „Ikea“ parduotuvė Rygoje. Jos plotas – 34,5 tūkst. kv. metrų. Tai 5 tūkst. kv. metrų daugiau nei Vilniuje esančios parduotuvės. Kodėl taip skiriasi amerikietiškoji koncepcija, ir ta, kuri taikoma Baltijos šalyse?
„Lietuva, Latvija yra naujos „Ikea“ rinkos, todėl pirmiausia klientams siekiama parodyti visą „Ikea“ asortimentą bei siūlomus sprendimus, pristatyti įkvėpimui skirtas ekspozicines erdves. Šiam tikslui tinkamiausios yra parduotuvės su didesniu nei 8 tūkst. skirtingų prekių pasirinkimu, restoranu, „Ikea“ Bistro, ekspozicinėmis namų ir kambarių erdvėmis.
Vilniuje – pavyzdinė tinklo parduotuvė
Lietuvoje be parduotuvės Vilniuje, „Ikea“ valdo dar dvi prekių užsakymo ir atsiėmimo vietas Kaune ir Klaipėdoje.
Kitokie „Ikea“ prekybos vietų tipai bei sprendimai yra nuolat vertinami ir Baltijos šalyse. Jeigu matysime, kad pirkėjų poreikiams patenkinti bus reikalingi kitokie prekybos vietų formatai, mes į tai reaguosime atitinkamai“, – lrytas.lt komentavo „Ikea“ Rinkodaros vadovė Baltijos šalims Kristina Mažeikytė.
Įdomu tai, kad parduotuvė Vilniuje tapo pavyzdine „Ikea“ tinklo parduotuve pasaulyje. Tai trečioji tokia Švedijos mažmeninės prekybos baldais ir namų apyvokos reikmenimis tinklo parduotuvė pasaulyje. Iki šiol pavyzdinėmis pripažintos tik „Ikea Yas Island“ parduotuvė Jungtiniuose Arabų Emyratuose bei „Ikea Delft“ parduotuvė Olandijoje.
„Šis įvertinimas reiškia, jog parduotuvė Vilniuje pavyzdingai įgyvendindama „Ikea“ prekės ženklo reikalavimus geriausiai patenkina vietos vartotojų poreikius. IKEA Vilniuje jau buvo apdovanota kaip geriausia „Ikea“ parduotuvė pasaulyje 2017 metais“, – aiškino Alberto Fossati, „Inter Ike Systems B.V.“, valdančios „Ikea“ frančizės teises pasaulyje, atstovas.
Vienas iš svarbių vertinimo kriterijų, kurį privalo atitikti didžiausio pasaulyje baldų gamintojo pavyzdinės parduotuvės yra šalies rinkos lūkesčių išpildymas, įvertinant vietines tradicijas, pirkėjų įpročius bei gyvenimo sąlygas. Tarp visų pavyzdinėms parduotuvėms keliamų reikalavimų vertinami tokie kriterijai, kaip prieinama kaina, tinkamas „Ikea“ prekės ženklo pozicionavimas, platus prekių ir paslaugų asortimentas. Pavyzdinį įvertinimą gavusi parduotuvė privalo siūlyti žemiausias kainas rinkoje, komunikuoti švediškąjį kompanijos identitetą, pirkėjams siūlyti mažiausiai 7,2 tūkst. prekių asortimentą, teikti nustatytą paslaugų spektrą, pradedant baldų projektavimu ir baigiant jų surinkimu.
IKEAparduotuvė^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.